~*Valkenboefjes*~ De uitslag is.......

Gestart door Jacky, 4 juni 2009, 17:42:44

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi hoi, leuk dat e het zo goed met elkaar kunnen vinden, , is altijd spannend he zo samen los en je niet weet hoe ze op elkaar reageren, fijn dat ze hem niet echt afwijst he.
Heel veel succes nog, grtjs Ann



Anja

Hoi hoi,

Leuk dat je ook een boekje bent begonnen. Ik zal proberen je te volgen.

Je hebt 2 mooie valkjes en als ik naar de foto kijk dan lijkt Lucky me toch een man. Als ik verder lees dan was je daar zelf ook al achter.

Geniet maar lekker van je lieverds.

Liefs,

Anja

Jacky

Hoi Hoi,

Ja dat Lucky een mannetje was, kwamen we vrijdag al achter toen ik hem smiddags toch nog uit de kooi durfde te halen  :-X
Hij deed erg zijn best om als een volleerde macho over te komen, al lijkt het soms nog wat stuntelig. Maar dan is hij ook nog maar 9 maandjes oud.

Ik dacht echt dat het een popje was. Ik wou graag een man, maar wou niets uitlokken tot kweek. Nou heb ik toch een man ;D Haha, ik ben nog echt een beginneling met valkjes dus, maar ik ben stapelgek met ze en wil er graag meer over leren. Ik heb geen intenties om te gaan kweken. Ik wil eerst lekker genieten van mijn twee mafkezen  ;D

Ik had nooit verwacht dat ze zo snel samen in de kooi zouden zitten. De reservekooi is alleen een landingsplek met losvliegen en daarom staat hij er nog. Ze zitten nu samen op een stok, met nog geen 10 cm ruimte ertussen. Zo lief  :D

Dank jullie voor de reacties. Ik probeer op dit moment alle dagboekjes een beetje door te lezen, ook al reageer ik niet altijd. Maar het is prachtig om te lezen hoe het bij anderen gaat. Je leeft echt mee met de verhalen en ik steek er veel van op.

Groetjes Jacky

Jacky

8 juni 2009, 22:43:20 #18 Last Edit: 8 juni 2009, 22:51:50 by Jacky
Vanmiddag was het zo mooi weer dat we naar buiten zijn geweest met al onze beestjes, op de vissen na dan ;)

Vanmiddag eerst gewandelt in het Twickelerbosch in Delden. Samen met een vriendin en haar hond en ik en mijn 3 hondjes. Het was echt prachtig.

Daarna thuis de partytent opgezet en daar de kooi van de valkjes en de ratjes ondergezet, zodat hun ook konden genieten van het lekkere weer.
Heidi en vooral Lucky haalden de gekste capriolen uit toen ik ff kwam koffieleuten bij de kooien. Daar moet natuurlijk een camera bij gehaald worden.


Daar heb je dat maffe mens weer.


FF wat snoepen.


Wat kijk je nou?


Lekker samen kroelen


Dat is genieten zeg!


En ff uitsloven!

Jacky

8 juni 2009, 22:47:21 #19 Last Edit: 8 juni 2009, 22:54:53 by Jacky

Ik ben toch lekker de sterkste!


Ik ben niet boos hoor.


Er bungelt wat aan je camera. Hier met dat draadje!

Maf ben ik wel!

Lekker naar de omgeving kijken.

*Manon*

Hoi hoi Jacky,

Leuk dat je een dagboekje bent begonnen!  ;D
en ik denk inderdaad ook dat Lucky een man is ipv een pop, hij heeft al best een geel maskertje...

Ik ga je volgen, ben nog niet helemaal bijgelezen in je boekje, maar het begin is er..  ;)

je hebt in ieder geval erg leuke valkjes!  :D :D

Groetjes Manon

Jacky

Dankjewel. Ik ben echt stapelverliefd op die twee.

Lucky is een echte man  ;D Ik hoorde hem vanmiddag het bouwvakkersdeuntje voor Heidi fluiten. Hij had geloof ik nog niet door dat ik hem boven nog kon horen  ;D Ook floot hij vanavond een stukje van eenn deuntje wat ik continu loop te fluiten. Nu nog hopen dat hij hem helemaal leert.

Ik heb gisteren op je site gekeken. Wat een prachtige valkjes en die kooi van je. Wow!

Groetjes Jacky

Anja

Wat een mooie foto's...............heerlijk als ze buiten zo kunnen genieten. en jij geniet dan weer van de valkjes, maakt foto's en daar genieten wij dan weer van.

Liefs,

Anja

Kimm

mooie foto's hoor  :D  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi hoi Jacky,

Wat lekker genieten is dat buiten hé... ik deed dat vorig jaar ook met ze, nu heb ik er teveel om ze mee naar buiten te nemen vind ik.... met z'n achten in de kooi lijkt me nu ook weer teveel van het goede!  ;)
Leuk te horen dat je mijn site en mijn valkjes mooi vind...  ;D ;D
Ik vind zelf ook dat ik een leuk stel bij elkaar heb en het leukste vind ik dan altijd dat ze allemaal een ander karaktertje hebben... je weet precies wat je bij de ene wel kunt doen en bij de andere niet... Zazcha bijvoorbeeld... gaat alleen de kooi in, als zijn vrouwtje Zaura er al in zit, of ook al op mijn hand zit om in de kooi te doen.... anders gaat ie er NIET in  ;)

In ieder geval heb jij een erg leuk stel bij elkaar zo, en wat lief dat Lucky gaat fluiten voor Heidi  :-*

Groetjes Manon

Jacky

Foto's maken is echt favoriet bij me. Dit waren er nog maar een paar. Sommige foto's zet ik op een site waar je tekeningen, art, foto's enzovoort kunt plaatsen in een profiel.
Ik ben soms net vergroeid met mijn cameraatje  ;D

Ik denk niet dat het zover komt dat we er zoveel gaan houden. Dat is niet de bedoeling in ieder geval. We hebben hier in huis nu allebei een maatje en dat is voor mij genoeg nu.

Heidi is nog wel makkelijk in de kooi te zetten. Lucky maakt er een regelrechte rodeo van en je moet hem echt voor de gek houden om hem in de kooi te krijgen. Hopenlijk kunnen we hem dat snel afleren, want het is soms moeilijk als er toevallig iemand voor de deur staat en ze moeten in de kooi

Groetjes Jacky, Heidi en Lucky

Koos

Hallo Jacky,
Ik heb je dagboekje doorgelezen, leuk om te lezen :D  Hihihi, jij bent al net als ik, aangetast door het valkenvirus :D

Groetjes: Koos en Elisabeth

  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Jacky

17 juni 2009, 21:25:51 #27 Last Edit: 17 juni 2009, 21:32:53 by Jacky
De afgelopen dagen ben ik te druk geweest om wat in mijn dagboekje te schrijven. De komende dagen wordt waarschijnlijk ook niet wat, aangezien ik veel moet werken.

Bij deze ;)

Afgelopen vrijdag hebben we een paasboom neer gehaald bij vrienden. Ik heb een groot aantal takken meegenomen, waarmee ik mijn ratjes en valkjes plezier kan doen in de kooi.
Tuurlijk kregen ze vrijdag meteen een aantal verse takken, waar ze zich mee mochten vermaken.

Lucky was helemaal gek van de blaadjes. Een voor een werden ze van de takjes geknaagd en werdt de bodem steeds groener en groener. De volgende ochtend waren de takjes kaal en bijna versnipperd.
Helaas zijn de foto's wat overbelicht, maar toch het showen waard.









Verder heb ik wat takken in een grote bloempot gezet en deze gevuld met stenen en zand. Door dit nat aan te drukken, blijven de takken heel stevig staan en is het een prachtige speelboom voor de vogeltjes. En als je een keer wat anders wilt, of de takken zijn erg aan vervanging toe, kun je ze zo eruit halen en nieuwe plaatsen.

Helaas heb ik geen totaalplaatje van de speelboom, maar dat komt nog wel.



Verder nog een paar leuke plaatjes van de valkjes, die (toen Remco aan het werk was) de Transformers van mijn man aan het slopen waren  ;D Drie maal raden wie er won  ;D


Maar goed dat baasje niet thuis is  ;D


Jij bent om op te vreten.... Letterlijk... ;D


Take that evil Decepticon!  :P


Kijk, je bent een braaf robotje...

En dan wil ik jullie deze niet onthouden.  

Lucky's favo plekje. (zelf gemaakt) .Met het rolgordijn naar boven kan hij naar buiten kijken en fluit hij er wat van af. Van musje tot kraai wordt met machogedrag toegekeken. Dit was dan ook een zeldzaam moment van rust  ;D



Er ligt trouwens nog een groot stuk paasboom bij mijn vrienden in de tuin, mocht iemand intresse hebben, mag je die zo ophalen.

Groetjes Jacky

Jacky

Nou was ik helemaal vergeten om te vertellen dat Lucky heeeeel erg zijn best doet op het deuntje van Star Wars, wat ik de hele dag loop te fluiten. Hij heeft in twee weken tijd bijna het hele, best wel ingewikkelde, fluitje voor elkaar. Gaaf hoor, dat hij zo hard zijn best doet daarop  ;D Mijn ventje!

Ook doet hij pogingen om zijn naam te leren. De tonen fluit hij al regelmatig, op precies dezelfde manier als ik hem roep  ;D daar zijn we dus ook mee aan het oefenen.

Heidi ligt nu plat op Remco's borst, om gekroeld te worden. Zo lief dat ze zo gek met hem is :D

Kimm

wow wat een leuke foto;s!  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010