~*Valkenboefjes*~ De uitslag is.......

Gestart door Jacky, 4 juni 2009, 17:42:44

« vorige - volgende »

Caroline

 ;D ;D ;D

Kijk maar uit, ik zou er ook maar 6 nemen ....  ::) heb er nu ietje meer. :P

Trusten!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Jacky

Hahahaha wie weet ooit... in een groter huis....



:-X

*Manon*

Hoi Jacky,

Prachtige jongen zeg!!
En mooie gewichtjes ook!!

Ik dacht trouwens dat je bont kon zien aan de gele of de witte kuifjes....  ;)

Inderdaad lijkt Magic op Oom Jipp, ik heb hier wat fotootjes voor je toen Oom Jipp nog een Oom Jippje was hahahaha... ongeveer dezelfde leeftijd  ;)





Groetjes Manon

Jacky

:D Ukkie Jipp!

Gelukkig is er nog niet veel geschreeuw over en weer geweest. Bailey en Angel genieten van hun lege kooi en de ukkies staan voor het raam en vinden het prachtig (er staat nooit zon op dat raam :) ) De onderbak is bezaaid met schilletjes, dus dat gaat ook goed :D Vanavond even wegen, maar ik denk dat dat wel goed zit.

Jacky

Ik ben al een hele tijd niet meer in mijn dagboekje geweest zie ik :)

Dus wordt het hoog tijd om aan jullie voor te stellen:

~Pearl en Binky~





























Pearl is morgen 4 weken, Binky zaterdag. (Pearl 11 november 2010, Binky 13 november 2010)

Na opnieuw een nestje te hebben gehad waarvan de eitjes waren afgestorven, hadden Bailey en Angel er al weer zin in. Het is net een legbatterij. Voor je het weet, liggen er weer nieuwe.

Pearl is net als haar moeder, erg kippig en heeft geen zin in kroelen, wat ze tot een week terug nog wel lekker vondt. Toch Binky is zachtaardiger, kruipt in je nek en wil ook wel gekroeld worden, echt een zoon van Angel dus :)
Grappig hoe de karakters nu wat meer naar voren komen. Het kan nu nog alle kanten op met ze :)

Wederom doen Bailey en Angel weer hun best om ze groot te brengen, wat ze heel goed afgaat. Het verbaast me weer hoe snel die kleintjes groeien. De twee andere eitjes uit het nest zijn afgestorven. Waarom weet ik niet, maar ze leggen de eitjes dan ook in de woonkamer, onder in de kooi en dat lijkt me nou ook niet ideaal.

Daarbij hebben we besloten dat het het beste is als Angel en Bailey bij een goede kweker zouden gaan wonen. Elke keer willen ze zo graag een nestje en we maken ons zorgen om de gezondheid van Bailey, die ze nu zonder een broedblok in de kooi legt. Ook kunnen we door omstandigheden niet genoeg tijd steken in het tam maken van de jongen.
Onze voorkeur was natuurlijk iemand van het forum en dankzij Manon  :-* heeft ons verliefde stelletje een nieuw huisje gevonden  :D

Angel en Bailey komen bij Larissa te wonen!
Elke keer zat ik weer vol bewondering naar haar voliere en valkjes te kijken, naar haar jongen en mijn vreugde is dan ook groot dat ze daar mogen gaan wonen :D En in het voorjaar gaan ze dan ook nog de voliere in. Het is de bedoeling dat Angel en Bailey gaan verhuizen als Pearl en Binky zelfstandig zijn en naar een ander huisje zijn verhuist. Als alles meezit met zelfstandig worden en we een lief baasje voor de twee ukken kunnen vinden, is dat begin januari.

Ik had niet durven dromen van zo'n goed plekje voor mijn twee wipkipjes. Hoe zeer het ook gaat doen om afscheid te nemen, nu kan ik het wel doen met de medeweten dat ze heel goed terecht komen.

Dankjewel Manon, voor je steun en hulp!

Dankjewel Larissa, voor het warme huisje wat ze straks gaan krijgen :D

Larissa

Hey Jacky

Geen probleem vang ze met liefde voor je op, ze krijgen hier eerst een verplichte rust voor de rest van de winter en zodra ze naar de buiten voliere gaan denk ik dat ze eerst te druk zullen zijn met het verkennen van alle valkjes

Aangezien je al een tijdje mee leest in me boekje weet je dat ik inmiddels 8 valkjes binnen in huis heb en dat deze ook elke avond los mogen. Buiten zitten er nu nog 5 maar straks in het voer jaar gaan Angel, Bailey saamjes met 6 binnen valkjes lekker naar buiten en kunnen ze zich lekker uit leven met zijn 13'en  ;D
Uiteraad hou ik je op de hoogte door regelmatig ff een berichtje achter te laten het zei via mail of hier op het forum

Binky en Pearl zijn hele mooie jongen

groetjes Larissa

Jacky

Ik verheug me nu al op de foto's van hun leven in de voliere. Ik heb er zo'n goed gevoel bij... Ik weet zeker dat ze het heerlijk naar hun zin krijgen  ;D

Ze krijgen inderdaad prachtige jongen.

Magic is een bont witmasker en Mickey een bonte. Nu dus weer een bontje en eindelijk een pareltje, wat voor mij een heel mooi afscheidskadootje is, want ondanks dat we de jongen niet houden, is het voor mij heel bijzonder om een pareltje op te zien groeien.

Larissa

Hey Jacky

Het is zeker mooi om te zien hoe al die pareltjes er door komen en hoe de veertjes zich ontvouwen.

Je hebt dan toch nog wel valkjes of niet ?
En ja kan me voorstellen dat het pijn doet om afscheid te nemen daarom doe het lekker op je eigen tijd en je eigen tempo
Het plekje is hier gereseveerd

S6 met de jonkie's

groetjes Larissa

Jacky

Mits Mickey (Miracle) toch geen vrouw is en gewoon een mannetje met "vreemde" trekjes, houden we 4 mannen over

Luckey, Joey (zelf opgevoed vanaf 4 weken oud, omdat zijn ouders niet goed voor hem zorgden en de kweker hem niet zelf kon voeden) en Magic en Mickey. Deze twee zijn de eerste jongen van Angel en Bailey. Die kwamen in een erg moeilijke periode onverwachts ter wereld en deze blijven hier. Samen zitten ze in een kamervoliere.

Ik wete dat het goed is wat we doen, dat maakt het allemaal een stuk makkelijker :)

Groetjes Jacky

*Manon*

Hoi hoi Jacky,

Ik ben ook heel erg blij dat ze bij Larissa een fijn huisje gaan krijgen!
Hopelijk is de nesteldrang dan ook minder, omdat er in de voliere erg veel te doen is!

Ja, Angel en Bailey blijven voor mij ook bijzondere valkjes... eigenlijk waren het nestgenootjes alleen wel van andere ouders, maar ze zijn geboren in de eerste twee nestjes die ik had in 2009!

Groetjes!!!

Jacky

Binky en Pearl groeien als kool!

Ze klimmen in de kooi rond en slapen het liefste samen in een voerbakje. Maar wel op elkaar, want dat bakje is eigenlijk niet groot genoeg :D helaas hield toen net de camera er mee op :(

Ik zet ze zometeen op de verkooppagina :) Het wordt tijd dat ze gereserveerd worden, aangezien ze al zelf aan het zaad knabbelen :)

Uitgebreide update volgt snel, met hopelijk nieuwe foto's :)


Larissa

Hey Jacky

Hoest met de jongen en de ouders ?
Ben benieuwd hoe de boefjes er uit zien nu een aantal weken later

Laat je wat horen

Groetjes Larissa
Kroel van de valkenbende hier

Caroline



Hey meis, allereerst nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Door de problemen met mijn ouwe laptop heb ik overal erg weinig gereageerd, ook hier.  :-[

Nu ik mijn nieuwe eindelijk heb ga ik je weer ouderwets volgen.  ;)

Liefs Caroline



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Jacky

Hoi Larissa, we hebben inmiddels al contact gehad ( ik had je berichtje hier nog niet eens gezien ;) ) en wij zijn er klaar voor.

Hoi Caroline,

Jij ook de beste wensen :)

Ik ben er niet zo veel, dus het is makkelijk mij bij te houden :)

Ik ga zo weer ff bijlezen in jouw boekje :D

------------------------------------------------------------------
Ons kleine kanarieventje is overleden deze week :( Het arme ventje lag ineens in de kooi. We missen hem vreselijk en ik denk steeds zijn deuntje te horen. Ook al was hij klein, hij was wel mijn ventje :(

Met de valkjes gaat alles goed.
Vooral Pearl en Bink gaan als een speer, ze zijn zelfstandig en zaterdag gaat Pearl met haar paps en mams mee naar Larissa :D Super allemaal dus :)

Voor Mickey zijn zakjes bij gendica besteld, zodra die binnen zijn, gaat er een ook weer retour. Maar mijn gevoel zegt dat dit al zo zeker is als wat, alles wijst erop en... Na ja , we zien wel.

Bink is al een fluiter aan het worden, hij brabbelt er wat af. Ook is hij nu een heel stuk relaxter nu hij bij zijn ouders weg is, ik vermoed dat het nog beter gaat worden als zijn maffe zus ook uit de kooi is en dan gaan we flink aan het trainen. Er zit namelijk veel knuffelpotentie in dit ventje en ik zou het een doodzonde vinden als daar niks mee gedaan wordt. Hij wil wel, maar is nog wat onzeker.

Morgen hoop ik mooie foto't te kunnen maken, die ik natuurlijk zal delen :)

Groetjes Jacky





Caroline

Dank je wel voor je lieve berichtje in mijn boekje, jullie ook heel veel sterkte met het verlies van julilie kanarie.

Fijn dat verder alles goed gaat bij jullie.

Rust zacht, kleine man.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.