~*Valkenboefjes*~ De uitslag is.......

Gestart door Jacky, 4 juni 2009, 17:42:44

« vorige - volgende »

*Manon*

Gaaf een geeltje.... hij heeft goed zijn best gedaan!!!

Liefs Manon

Caroline

Ziet er goed uit hoor.  :D

En inderdaad, als je al 2 donsjes hebt, lijkt zo'n derde klein zwak en wordt je onzeker maar over 2 dagen ziet het er hetzelfde uit als zijn broertjes en zusjes.  ;)

Gefeliciteerd en een fijn weekend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jacky

Twee geeltjes en een witte, nu ben ik benieuwd wat het gaat worden aan mutaties. Kan de pennetjes er wel op kijken :P

Nu ik weet dat Mystique uit eigen kracht uit het eitje heeft weten te komen, voel ik me wel opgelucht. Paps en mams doen het fantastisch, alsof ze al vele nestjes hebben groot gebracht. Dat is ook een hele geruststelling :D

Ik wens iedereen een fijn weekend!

groetjes Jacky

smiley

Hallo Jacky

Gefeliciteerd met je wonder nestje  ;D ;D het zijn wel schatjes hoor !!
Dit moest gewoon zo zijn en dan ook nog verschillende mutatie's .
Geniet maar lekker van de kleintjes ,ze zien er super goed uit ..
Zo zie je maar de natuur laat zich soms niet tegen houden  :o :o

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met de 3 eMMMetjes !!  ;D
Jullie kunnen het het helemaal goed zien en volgen.  ;) :D
Mooie foto's heb je gemaakt.  :D

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

patty_dordtse valkjes

Gefelie met de 3 m&m's  ;D

gaat het allemaal goed met de kleintjes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Jacky

Het gaat hier erg goed met de valkjes en hun ukkies. Pa en ma zijn erg toegewijd en het is heerlijk om ze zo goed te zien groeien.

Wel heb ik het idee dat de kleinste iets minder eten binnenkrijgt als de twee groten, maar dat kan misschien ook vandaag aan de warmte liggen. Ik heb hierover een vraag bij kweken gesteld.

Magic: 1 week en 2 dagen oud
Miracle 1 week precies
Mystique 5 dagen oud.

Magic gluurt al door een spleetje aan beide kanten en op de vleugeltjes zijn kleine grijze stipjes te zien. Pennetjes!!  :D

Ik heb ze nog niet in een schaaltje liggen, maar in zaagsel op de bodem. Dit werkt het beste, aangezien ik nog geen half uur na het plaatsen van het schaaltje, kleine magic ernaast vondt, die er niet meer in kon komen. En zo kunnen Angel en Bailey ook gezellig naast elkaar zitten.

Angel en Bailey gaan steeds vaker van de jongen af. Ze zitten dan samen te kroelen of plunderen de voerbakken. Ik vindt het eng, maar het is hier warm genoeg dat de jonkies het niet koud krijgen.

Het is zo spannend  ;D We hebben totaal geen ervaring met zulke kleine donsjes en  dat zorgt er denk ik ook voor dat ik het soms toch wel eng vindt.

Ik zal vanaaf foto´s plaatsen. Hier alvast een filmpje van afgelopen maandag. Mystique was daar net 2 dagen oud

http://www.youtube.com/watch?v=RAnIwOC_THM

Groetjes Jacky

Jacky

Ik heb toch even snel de foto´s geupload. Ze zijn helaas niet al te duidelijk, maar ik denk dat jullie wel goed kunnen zien hoe het met ze gaat.

Mystique lijkt op de foto een wel erg lege krop te hebben, maar in het echt zat er wel meer in. Het zijn niet bepaald fotomodellen die in de pose gaan staan, waarin jij ze wil hebben  :P
Ook werdt hij net uitbundig gevoerd door papa.

Magic, 9 dagen oud

Miracle, 7 dagen oud

Mystique

Ik heb het idee dat vooral Mystique wel iets harder had mogen groeien. Maar vooral op de foto lijkt hij erg klein en fragiel. In het echt ziet ie er een stuk beter uit. helaas vielen de batterijen van de camera weg en hoop ik zo snel mogelijk betere foto's te kunnen maken

Groetjes Jacky

patty_dordtse valkjes

Fijn dat het goed gaat toch...

eens moet de eerste keer zijn  ;D
jonge valkjes te koop

patty_dordtse valkjes

:'( :'( :'( AAn je tekst te lezen heeft kleine Mystique het niet gehaald....

Heel veel sterkte Jacky

Rust zacht lieve kleine Mystique
jonge valkjes te koop

Jacky

Gisteravond is onze lieve kleine Mystique van ons heengegaan, warm tussen zijn twee nestgenootjes. Het donsje was maar 6 dagen oud...

Donderdagavond viel het me al op dat Angel niet voerdde. Als Mystique vroeg, drukte hij hem gewoon onder zijn buik en deed verder niks.

Gistermiddag, toen ik van mijn werk kwam, was het kropje weer niet goed gevuld, een klein beetje maar. En toen ik hem vastpakte herkende ik meteen de knietjes die de donsjes van Manon ook hadden.

Ik ben nog met foto's naar de dierenarts gereden. Ze wou dat we met de hele kooi kwamen maar dat hadden de ouders niet geaccepteerd, dus dat risico wou ik niet lopen. Daar herkenden ze meteen een kalktekort en ik heb kalk en handopfok van Harrods meegenomen.

Thuis gekomen heb ik nog geprobeerd om wat naar binnen te krijgen maar het kleintje wou al niet meer. Na een gesprek met Manon heb ik hem lekker tussen zijn nestgenootjes gelegt en los moeten laten.

Gisteren was het even heel erg moeilijk, maar ik heb er nu vrede mee. Mystique was gewoon nog te klein om te kunnen helpen. Het was een cinnamon geworden...

Met Magic en Miracle gaat het goed. Magic heeft al duidelijk grijze pennentjes doorschijnen op zijn vleugels, maar nog geen kuifje. Misschien toch een bonte? Ook heeft hij zijn oogjes een stukkie open en gluurt ie je aan als je bij de kooi staat. Hij begint nu ook te blazen :P
Miracle heeft ook grijze pennetjes doorschijnen. ik ben zo benieuwd hoe ze gaan worden :)

Prefentief krijgen de ouders nou een beetje kalk door het eten, zodat de jongen dit ook krijgen. Ik hou ze scherp in de gaten en ik heb wel een diepgewortelde angst nu, maar ik heb toch ook weer goede hoop. Ze doen het goed.

Groetjes Jacky

Jacky

Hoi Patty,

Inderdaad heeft de kleinste het niet gered.

Ik zat net de foto's te bekijken van 2 dagen geleden, wat een verschil al! Vooral bij Magic. Zijn vleugels hebben een hele grijze rand :D

Ik ga zo weg, dus heb geen tijd om foto's te plaatsen. Deze plaats ik denk ik morgen even.

Groetjes Jacky

Caroline

Ach gossie .... arm kleintje.  :'( :'( :'(

Rust zacht, lieve Mystique.  :-*

Heel veel sterkte, Jacky.  :-*

Succes met de 2 oudste en ondanks dit verdriet toch nog een fijn weekend.

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi hoi Jacky,

Zie nu pas jouw berichtje hier...

Jammer hoor dat de kleine Mystic het niet heeft gered....
Ik hoop dat je hier vrede mee hebt... tis nooit leuk om een dood donsje te vinden  :-\

Gelukkig doen de andere twee het supergoed... voeren de ouders nog goed en zitten ze nog af en toe bij de jongen of bijna niet.... hopen dat ze dan maar snel veertjes krijgen... ben benieuwd naar de mutatie... leuk leuk leuk !!!

Liefs Manon

Jacky

Hallo Allemaal,

Sorry voor het late berichtje. We hadden een druk weekeinde achter de rug.

Ik heb een leuke foto voor jullie. Ik ben namelijk heel erg blij met de pennetjes die doorkomen en de mutatie laten zien :D
Magic is nu 14 dagen, Miracle is 12 dagen oud.

Lekker samen dutten voor de camera :D

Links  Magic, rechts Miracle. Zien jullie al iets?

JAAAAH! Een wit en een geel kuifje  ;D ;D ;D

Een bont witmaskertje en een bont (waarschijnlijk) cinnamon :D

Ze zijn zo leuk nu, ze beginnen te lopen op onhandige stelten en schuivelen de hele onderbak door. Vanmorgen was ik Miracle al kwijt, bleek hij net voor me dicht op de rand te zitten en keek ik over hem heen :P Ze kijken je aan met die heerlijke oogjes en zijn nu al erg brutaal aan het worden.

Paps en mams voeren nog steeds fantastisch. Ze zitten niet meer op de jongen maar die doen het super. Na de dood van Mystique lijkt het wel beter te gaan, alsof ze het nest niet opwouden omdat het zo slecht ging met hem.

Ik vindt ze om op te vreten  ;D ;D ;D