~*Valkenboefjes*~ De uitslag is.......

Gestart door Jacky, 4 juni 2009, 17:42:44

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi , wat leuk van je Bailey en Angel dat ze een koppel zijn   ;D ;D    lief dat ze zo mooi kroelen ook samen, hihi! Dat beloofd he! Grtjs. Ann

Jacky

Ach ik geef toe, we zijn nu over de ergste schrik heen.

Ik kan Bailey nu in ieder geval 'meisje' noemen. Eerder durfde ik dat nog niet, ik wou hem niet beledigen, als het toch een ventje was.  ;D

En ik heb stiekum toch even gekeken wat voor jongen of er dan uit zouden kunnen komen.

Let wel. het is niet de bedoeling om te kweken en ik weet niet eens of ik hiervoor ook toestemming moet vragen aan Manon, aangezien zij de kweekster is van Angel en Bailey.

Remco keek me net heel raar aan toen ik bekende dat ik ff had gekeken wat voor donsjes er zouden kunnen komen... Toen vroeg hij of ik blij was dat we een popje hebben  :-X

Toen heb ik hem de mutaties uit proberen te leggen, maar van mutaties heeft hij nog geen brood gegeten  ::)

Voor de nieuwsgierigen onder ons...

Angel: Witmasker man split bont, x2 gepareld, kanssplit x1 lutino en kanssplit x1 cinnamon.

Bailey: Bonte cinnamon pop split witmasker, kanssplit bronze fallow.

Nou weet ik alleen niet hoe ik dat gepareld in de calculator moet zetten. Is dat nou hetzelfde als Opaline?

Anja

Hoi Jacky,

Gepareld is inderdaad hetzelfde als opaline.

Jacky

Vandaag is mijn man getuige geweest dat onze twee kleine schatjes al wipwappen...  :o

Ik weet dat je moet wachten tot ze een jaar zijn, maar hoe voorkom je dat deze sletjes gaan paren. Ze zijn erg gek met elkaar en wil ze ook niet uit elkaar halen. Daarbij is een mannetje rond de 8 a 9 maanden geslachtsrijp. Dus ik mag aannemen dat dit nog losse flodders zijn...

Ik weet dat de meesten de koppeltjes al jong bij elkaar zetten, maar hoe voorkom je dan het paren op jonge leeftijd?

Zucht.... Slettebakjes  ::)

Wie tips heeft, ik hoor ze graag!  ;D

Ik ga ff bankhangen, kom net van mijn werk weer en het was een lange dag.

Groetjes Jacky

Creatura

LOL, wat een slettebakjes ja ;D
Erg leuk dat ze aan het wipwappen zijn!
Tja, ik denk inderdaad dat je aan het wipwappen zelf weinig kunt doen; de natuur gaat haar gang wel ;)
Ik heb er verder geen ervaring mee (Lotje en Tommy zijn nog ver verwijderd van echt wipwappen (ook al sprong Tommy laatst wel 1 seconde op haar rug)), dus een ervaringsdeskundige kan je misschien wel goede raad geven.

Succes ermee ;D

*Manon*

Wat een grap... en wat leuk dat bailey en angel een koppeltje zijn...

Het paren op deze leeftijd is niet erg... en mochten er eitjes komen, dan haal je die gewoon weg, maar je mag aannemen dat ze nu alleen nog maar goed oefenen hoor..

En inderdaad er kunnen heel mooie jongen uit komen en nee.... je hoeft geen toestemming aan mij te vragen of jullie een nestje hier mee mogen krijgen... het zijn jullie valkjes en jullie bepalen wat je doet.

Groetjes!!

Jacky

Hallo Allemaal,

Even een korte update, er is niet zo heel veel te vertellen.

Met de valkjes gaat alles goed, ze zijn baldadig en Angel en Joëy zijn echte fluiters, soms ook echt tot het irritante aan toe, maar gelukkig houden ze dan ook nog een keertje op  ;D
Helaas heb ik nu alleen 3 valkjes die 'Lucky' roepen  ::)

Ik probeer Lucky kusje te laten zeggen. Hij wil het graag maar het wil nog niet lukken. Maar zoals hij gedreven is, gaat het wel lukken met hem.

Nena is nu bij Rins van het forum gaan wonen.
Onze vrienden kregen haar maar niet uit de kooi en hun zoon van 9 met PDD-NOS wist niet goed ermee om te gaan, hij had haar zoveel liefde te geven, maar Nena blies alleen maar. Daarom hebben we haar bij herplaatsing gezet en heeft ze nu weer twee valkenvriendjes en een fijn baasje en vrouwtje.

Vanavond zijn we naar de film geweest met mijn vader en broer, naar de film 2012. Voor iedereen die een adembenemende rampenfilm wil zien een absolute aanrader  ;D

Ik ga even bijlezen in de boekjes, al ff geen tijd voor gehad helaas  :-\

Groetjes Jacky

*Manon*

Hoi hoi Jacky,

Fijn dat het goed gaat bij jullie, en wat leuk te lezen dat Angel zijn fluitertje is.... grappig ook, want zijn vader Tibeau, fluit helemaal niet  ;)

Groetjes Manon

Caroline

EN zijn opa Eros fluit ook zelden tot nooooooit!!  ;)

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Hele fijne feestdagen!!

Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Jacky

Ik zit hier nu zo gigantisch van mijn valkjes te genieten, heerlijk. Ik wilde dat toch met jullie delen.

Angel heeft het namelijk vandaag ineens helemaal door en het lijkt wel een kerstwondertje  ;D Hij zit al uren bij mij op de schouder en knabbelt aan mijn bril, lip- en wenkbrauwpiercing en trekt zelfs zachtjes aan mijn wimpers... Heerlijk!
Hij begint trouwens al een hele witte kop te krijgen, wat gaat dat snel! Onze kleine vent is al een hele knul!
Ik hoop dat ik morgen wat mooie foto's kan maken, want de laatsten zijn mislukt  :-\

Bailey heeft nog niet veel op van alles. Die zit op mijn schouder en moppert al als ik haar kant op kijk. Ze heeft er nog geen vrede met haar afgenomen vleugels, denk ik. Ze zit er en daar moet ik maar blij mee wezen geloof ik, maar geef nog niet op. Zolang ze rustig is, is het goed.

Joëy was Angel aan het uitdagen door erg macho voor hem te gaan staan. Verder zit hij tussen mijn haar te wroeten en ik hoop dat ik dat zo nog goed krijg en vanavond niet zo de deur uitloop, want het lijkt inderdaad wel op een vogelnestje  ;D

Begin vorige week hebben we woningruil gedaan bij de valkjes. Angel en Bailey zitten samen in de kooi van Lucky en deze zit nu bij Joëy in de kamervoliere, wat verrassend goed gaat. Af en toe haalt Lucky uit, maar Joëy houdt zich goed staande en trekt zich er niet veel van aan. Ik denk dat las hij echt de pubertijd in gaat, Lucky nog wel eens moeilijk kan krijgen in de kooi.

Helaas is er afgelopen maandagavond paniek geweest bij Bailey en Angel. We hadden vergeten smiddags een lampje aan te doen en kwamen onverwachts laat thuis. Toen ik de lamp aan deed zag ik dat Bailey beide vleugelbogen beschadigt had en het had toch wel even gebloed. Gelukkig was het niet al te ernstig en klom ze de kooi nog steeds helemaal door. Wel is ze diverse veren kwijt geraak en vooral geknipte veren, dus het zou me niet verbazen als ze weer heel snel nieuwe slagpennen heeft en we het wieken eventueel toch nog een keer moeten herhalen.

Verder gaat het hier z'n gangetje. Ik heb een nieuwe baan als A-hulp voor een thuiszorginsteling. Ik heb al een dag gewerkt en na oud en nieuw sta ik volledig ingepland. Ik heb er wel zin in, bij mijn vorige baan kreeg ik geen uren meer en  het was geen pretje meer om met de collega's te werken. Alleen met een grote  :-X kwam je daar verder en zo ben ik nou eenmaal niet.

Ik was bezig met kerstgroeten in de dagboeken te zetten, maar ik ga zo beginnen aan het eten.

Dus voor iedereen die ik nog niet in het boekje heb geschreven!!!

Groetjes Remco, Jacky en de beestenbende.

sabine

Bedankt voor je kerst groeten!

Groetjes Sabine
Binky en Pearl

Marian

Hoi Jacky,

Alsnog een welgemeende kerstkaart :)

Groetjes, Marian

Sally