8 mei 2025, 06:41:03

witmaskertje pop of man?

Gestart door Manouk, 5 juni 2009, 21:30:57

« vorige - volgende »

Manouk

ik las laatst in een valkparkieten boekje dat een witmasker popje een grijziger witmasker heeft dan een mannetje!! wat is hier waar van?? want ik heb sinds kort een witmasker met echt een witte kop die als vrouwtje aan mij verkocht is..
ze heeft nu nog mooie parels op der vleugels en rug..
als het een vrouwtje is moet een witmasker dan ook een soort van visgraat motiefje op haar staart hebben?? ze laat geen overduidelijk  mannetjes gedrag zien.... dus ik heb echt geen idee :( wie kan mij helpen????

Anke

Hoi,
Hoe oud is het popje dat je hebt?
Een volwassen witmasker man heeft een hele witte kop.
De parels zullen bij een man ook verwijnen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Manouk

5 juni 2009, 22:00:09 #2 Last Edit: 5 juni 2009, 22:22:41 by Coco88
ze is net uit het blok. heb haar gekregen toen ze zelfstandig kon eten en weg mocht bij haar kweker. ze is nu anderhalve week bij mij..

ik zal een foto plaatsen dan kan je zien hoe ze er nu uitziet..

(let niet op de datum die staat verkeerd ingesteld op de camera)

en hier een foto van zijn mooie vleugel...

Manouk

heeft iemand al een idee of dit nu een man of een popje blijkt te zijn???/
of is dit nog niet te zeggen.

smiley

Hallo coco88

Hoe oud is dit valkje precies ? net uit het blok !!
Als ik hem zo zie zou ik echt denken dat dit geparelde witmaskertje
ouder moet zijn .omdat zijn kop al zo wit is ,en de parels duidelijk al aan het vervagen zijn .
Ik heb zelf een witmasker man en toen ik hem kreeg net uit het blok had hij heel licht wit op zijn kopje en heel veel parels .
en na ongeveer 4 maanden zag hij er net zo uit als die van jou.
Ik hoop dat de andere ook een mening hebben ,maar als ik zo kijk is dit een man.
Loopt hij misschien ook al een beetje met zijn vleugels wijd en tik hij wel eens ergens tegenaan met zijn snavel?
Want dan is het echt een man hoor !!!

groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Saar

Ik denk dat je beduvelt bent...
T masker is te wit voor een jong witmasker valkje net uit t blok ::), en volgens mij zijn de parels ook al bijna allemaal weg. Zou je een betere foto van de rug kunnen maken?
Groetjes Saar :-*

Rianne

Net uit het blok?!? Dan heeft ie daar een mooie tijd ingezeten! Dit is een opaline witmasker mannetje wat zijn parels verliest en een witte kop krijgt.

Manouk

ik heb hem bij een dierenwinkel gekocht. daar had ik veel contact met de eigenaar en heb ongeveer nog 3 weken moeten wachten omdat hij/zij nog niet zelfstandig was.
toen ik haar kreeg had ze nog niet alle veertjes op der koppie en die zijn nu wel aangegroeid.
ze heeft een ringetje van 2009 majah dat zegt ook niets want dat kan natuurlijk ook januari zijn.
hij zij heeft een hele lichte staart met zwarte puntjes erop.. verder geen visgraat model.. als het echt zo is :( dan denk ik dat ik hem wel houd ondanks dat ik dan miss in de maling ben genomen maar ik ben nu al gehecht aan me valkje....

Manouk

7 juni 2009, 10:50:27 #8 Last Edit: 7 juni 2009, 10:59:17 by Coco88
nog even een aanvulling.. hij fluit niet echt melodieën of iets dergelijks piept wel een beetje en loopt niet met de vleugels wijd of tikt op dingen in tegenstelling tot mijn mannetje Coco.. die dit dagelijks doet en mij smorgens lekker wakker maakt met een serenade.. ;)

hier nog een link naar een foto van gucci miss iets duidelijker
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3ZFAYF4N-G.jpg

Saar

Dit is zeker weten een opaline witmasker man, die zo te zien al door zijn eerste rui heen is ::) Mag ik je een tip geven? Als je de volgende keer een nieuw valkje wilt, kijk dan bij de hobby kwekers. De meeste maken ze tam, en dan weet je zeker dat ze jong zijn. Dierenwinkels staan er om bekent om vaker valkjes net uit het nest te verkopen en dat terwijl ze dan een maand of 6 zijn ::)

Manouk

maar de dierenwinkel is net een nieuwe en die heeft de valkjes van een kweker uit Brabant gehaald en woont tegenover het huis van mijn pa.. dus ik dacht dat ik haar kon vertrouwen :( ok nou jammer.. majah ik zal daarom niet minder van mijn mannetje houden.. al had ik op een vrouwtje gehoopt om een keer een nestje mee te krijgen... majah wie weet ooit een grotere kooi en miss dan nog twee vrouwtjes erbij ;)

bedankt

Anke

Hoi,
Wat jammer dat je zo belazerd bent >:(
Maar je hebt in iedergeval een knap witmasker ventje.

Ik sluit me aan bij Saar, koop een volgend valkje bij een hobbykweker.
De meesten van hen hebben hier ook een dagboekje.
Dan kan je alles volgen en weet je precies hoe oud het valkje is en wat de ouders zijn.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Manouk

jaa het is zeker jammer.. :( ik wou graag een vrouwtje.. maar dat het een mannetje is is nog niet zo erg.. dat kunnen zij ook niet met zekerheid zeggen.. maar als er gelogen word over de leeftijd is wel erg.. majah.. ik ben wel erg blij met mijn mooie vent.. ;)
en wie weet zorgt dat in de toekomst nog wel voor uitbreiding.. ;)

hij heeft me een paar minuten geleden bewezen dat hij een mannetje is door vleugels wijd over mijn tafel heen te stappen..
alleen echt fluiten doet hij nog niet.. hoop dat dat nog komt. hij heeft wel een heel ander geluid dan mijn andere man Coco.. das ook erg leuk :D

en voortaan zal ik zeker mijn valkje halen bij een kweker die hier goed bekent staat op het forum!!! bedankt voor de adviezen

groetjes
Manouk en haar ventjes ;)

Manouk

nog even een vraagje ( zag maar als jullie mij een zeur vinden hoor  ::) ) maar ik zie op verschillende foto's o.a. het dagboekje van Manon dat haar witmasker een hele zwarte staart heeft.. die van mij heeft duidelijk een hele witte staart met zwarte puntjes erop..

word deze nog zwart of blijft hij zo???

groetjes

smiley

Hallo

De staart word bij elke rui donkerder,en bij elke rui verdwijnen er ook steeds meer parels.
Uiteindelijk hou je een grijze vogel  over met een witte kop en witte strepen langs zijn vleugels .
Als je ooit met hem wilt gaan kweken moet je niet vergeten dat hij een gepareld witmasker man is ,dat moet je ook invullen in de mutatie calculator.
want de parels zijn dan wel weg ,maar moeten wel in de berekening ingevuld worden bij de mutatie calculator.

veel plezier met je mooie mannetje

groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht