16 april 2024, 18:26:02

valkje gevonden erg rustig

Gestart door _Anne, 3 juni 2009, 18:20:16

« vorige - volgende »

_Anne

hallo,

gister kwam mijn vriend met een valkje aan. Zijn vader had em eergister op straat gevonden. Ik heb er eerder 1 gehad. Volgens mij is het een popje.. Ze staat nu ong anderhalve dag bij mij thuis. Ze gedraagt zich erg rustig slaapt veel en zit op de grond of ik moet haar op een stokje zette dan blijft ze daar. Ze heeft gister wel even wat rond gevlogen en wat dingen verkent. Maar vandaag zit er totaal geen leve in.
Ze eet wel.. alleen haar poep is niet echt poep er blijve zaden inzitten. Ik heb ook op haar ring gekeken en volgens mij komt ze uit dit jaar.

Kan iemand mij vertellen of ze ziek is of wat anders? En wat ik er aan kan doen

alvast bedankt!!

Anke

Hoi,
Waarschijnlijk is het valkje totaal uitgeput.
Zorg dat ze het lekker warm heeft en geef haar wat druivesuiker door het water.

Het kan zijn dat het nog jong valkje is dat misschien nog niet eens geheel zelfstandig is.
Heeft het een paarse ring om?
Kan je het ringnummer lezen? Op die manier kan je er achter komen wie haar gekweekt heeft.

Misschien kan je een foto plaatsen?
Dan kunnen we meekijken hoe oud het valkje ongeveer is.

Uiteraard kan je ook met het valkje naar een vogelarts gaan om het na te laten kijken.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

_Anne

Ja ze heeft een paarse ring om.. Wat betekent die kleur dan? Had hier wel gekeken naar de kleur ringen maar er stond geen paars bij..

Voor de rest ziet ze er gezond uit ze is nu net aan het eten..

Anke

Hoi,
Paars is van dit jaar :)
Doormiddel van het kweeknummer dat op de ring staat kan je  achterhalen wie het vakje gekweekt heeft.
En hopelijk op die manier de eigenaar op de hoogte stellen dat je het valkje gevonden hebt.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

_Anne

ik heb al keer gekeken op de ring. Maar ze laat niet echt toe nog. Ik heb dierenambulance al gebeld maar waren daar geen meldingen binnen. Morgen bel ik plaatselijke dierenasiel.

Maar bedankt voor je reactie! Ik ga me best doen.. En zal is kijke om een foto hier op te zetten ben wel benieuwd hoe oud ze ong is..

Kimm

hoi,

als je nou samen met je vriend het ringetje gaat lezen, de ene houdt het valkje vast en de ander kan het ringetje lezen en gelijk opschrijven wat de cijfers en tekens zijn ;)
moet lukken hoor  :D
en anders kan je haar eventjes in een theedoekje wikkelen, dan kan je ook goed kijken.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoe is het met je gevonden valkje !?

Sanna

Hallo Anne,

Heb je dit ook gelezen? Ongeveer halverwege, bij Gevonden:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,17539.0.html

Dikke kans dat er iemand heel verdrietig is dat zijn valkje is weggevlogen en misschien heeft diegene hem wel bij een van die organisaties opgegeven.

In ieder geval, succes met de vondeling. Misschien vind je de eigenaar nog wel.

Groetjes, Sanna


Dierenfreackske

Hoi, hopelijk kan je de eigenaar vinden, succes met het valkje althans, grtjs Ann



Anke

Hoi,
Hoe is het nu met het valkje?
Heb je inmiddels het ringnummer al gelezen?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mariannenl

...ik hoop wel dat als je zelf valkjes heb deze vondeling apart hebt van alles want onverteerde zadenin de poep  is niet goed en kan op ziekte duiden, ik hoop het natuurlijk niet voor je

Marianne