24 april 2024, 01:52:08

wipwappen

Gestart door petra.., 24 mei 2009, 17:32:04

« vorige - volgende »

petra..

24 mei 2009, 17:32:04 Last Edit: 24 mei 2009, 17:58:38 by petra..
Mijn valkparkiet doet heel raar. (Hij/Zij is bijna een jaar)
Hij gaat op mijn hand zitten en dan wrijft hij heen en weer.

wat moet ik doen?? ???
kan ik er nu van opaan dat het een mannetje is?

Jacoba

Hallo Petra.

Dit zijn de hormonen, hij/zij wordt volwassen. En dit gedrag heb ik eigelijk alleen nog maar gezien bij de popjes. Maar misschien hebben andere forummensen het ook wel gezien bij mannetjes.

Groetjes Jacoba.

Kimm

iemand hier op het forum heeft het met haar mannetje die het doet.  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Mannetjes wrijven over het algemeen. Mijn Gabber van 8 jaar doet het ook op mijn hand. Van links naar rechts en kleine kreetjes erbij. En alst-ie eh......zeg maar....eh...kl...r...komt, dan sluit hij zijn vleugels over mijn hand. Hè, wat lekker!  ;D
Tot slot krijg ik dan meteen een dikke kus op mijn mond. Is dat niet lieff?

                               ;D   ;D    ;D   ;D


Kimm

en ik bedoelde jou ook hermien  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Landiej

25 mei 2009, 11:55:39 #5 Last Edit: 25 mei 2009, 14:23:26 by Landiej
Ghehe :P Daar ben je klaar mee!

Maar het lijkt mij inderdaad mannengedrag, hoewel ik het bij de mannen hier nog niet heb gezien. Zijn ook nog geen jaar oud, dus misschien komt dat dan nog ;)

edit 14:22 uur: typisch dat ik hier net zeg dat ik nooit gewipwap heb gezien, en enkele uren later Loekie bovenop zijn broer Oy aantref :o

EsmeeM

Als ik een staart in mn haar heb, gaat Alfie erop zitten en daar tegen aan rijden. En idd, de geluidjes die hij maakt (snavel schrapen en hijgen :o)  duiden erop dat hij het lekker vindt :D

Ik probeer het een beetje te beperken, maar ja, valkjes hebben blijkbaar ook behoeftes :D