20 april 2024, 04:05:03

help , geen spoed meer

Gestart door nick, 1 juni 2009, 19:37:43

« vorige - volgende »

Theresia

Heel veel sterkte, het doet zeer om te verliesen
Theresia

Kimm

hoi nick,

ach wat ontzettend verdrietig :'(
echt  :censuur
ik leef met je mee en ik wens jou ontzettend veel sterkte met het verlies van jouw lieve valkje.

rust zacht lief valkje :-*


groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nick

bedankt voor jullie medeleven !
wij hebben haar net een heel mooi plekje in de tuin gegeven , hebben een kistje met haar lievelings speeltjes erin gedaan.
het mannetje zit nu alleen en het is net of hij het merkt.
wel sneu heel alleen.
ik vind het erg jammer dat ik niet weet wat haar doodsoorzaak nu was , niet dat mijn mannetje ook besmet raakt met eventueel een ziekte .

groetjes nick.

Kimm

hoi nick,

ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar of ze heeft ontzettend veel stress gehad, of ze heeft toch wat letsel opgelopen in haar hoofdje. dit na aanleiding van jouw verhaal.
nogmaals veel sterkte  :-\

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Koos

Nick, Heel veel sterkte!

  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

nick

hallo,
ik heb net een ander valkje gehaald omdat ik het erg sneu vond voor het mannetje.
toch is het wennen dat ons popje er niet meer is , de nieuwe blijft toch heel anders dan de overledene valk , hij of zij is wel erg leuk , wij hebben nu een valkje van 8 weken gekocht een, bonte opaline .

groetjes nick

Kimm

hoi nick,

een nieuw valkje kan je nooit vergelijken met het andere valkje. ze zijn allemaal zo anders van karakter en dat maakt het ook leuk.
hou je het mannetje goed in de gaten bij het valkje?
ook wil ik je feliciteren met je nieuwe valkje, maar dat vind ik ook zo dubbel.
ik hoop dat verder alles goed gaat ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nick

hey hallo kim.
dank je , we zijn erg blij met hem of haar maar natuurlijk als ik naar hem of haar kijk denken we automatisch aan onze overledene ,
hoe bedoel je in de gaten houden ?
zou het mannetje vals kunnen gaan doen dan ?
volgens mij klikt het wel , hij vertoonde direct macho gedrag naar het nieuwe valkje , verder laat hij hem/haar met rust.op af en toe een tik en snauw na maar dat is toch vrij normaal of niet?? nu toevallig doet hij gemeen tegen haar , bijt naar haar en kraait naar der, vind wel eng allemaal zon jong valkje , vliegen kan ze nog maar amper , alles is huiis heeft ze al geraakt ,hou iedere keer me hart vast als ze weer gaat vliegen , vanaf wanneer kan ik eigenlijk zien of het een mannetje of vrouwtje is , op de foto mijn nieuwe valkje , groetjes nick.





Kimm

wow wat een mooitje zeg!!
nou ik bedoel ermee te zeggen, dat het mannetje toch erg lelijk heeft gedaan tegen het andere popje. dus dat zou ik persoonlijk in de gaten houden. ook zou ik ze nog niet bij elkaar in de kooi zetten. laat ze eerst allemaal wennen, maar ik weet eigenlijk niet of je ze bij elkaar hebt zitten.
of het een popje is, weet ik niet. sommigen hier kunnen het zo zien wat het is, maar ik zie wel dat zij heel veel parels heeft. als deze gaan verdwijnen dan is het denk ik een mannetje.
mocht je hier nog vragen over hebben, zou ik even een nieuw topic openen bij bv: andere vragen, omdat dit nu geen spoed meer is ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nick

ja dat is goed maar ik weet niet echt waar je gewoon met elkaar een beetje kan praten in welk topic? ik heb ze wel bij elkaar in zitten om ze gelijk aan elkaar te laten wennen , ik dacht dat dat juist goed was , de kweker waar ik hem heb gehaald , in * deventer dacht dat het een vrouwtje was , is ff afwachten dus , over een paar weken weet ik daar dan meer over waarschijnlijk . maar ik hou het zeker in de gaten , groetjes nick

Kimm

hoi nick,

op de hoofdpagina zie je allemaal onderwerpen staan. net zoals je nu bij spoed een topic hebt geopend, kan je daar dus ook met al jouw vragen terecht. kijk maar eens rond.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

De kweker kent niet de achtergrond van je huidige valkje en eerlijk gezegd heb ik nog nooit van een kweker gehoord dat je een nieuw valkje direct bij je andere moet zetten. Het nieuwe valkje moet wennen aan de nieuwe omgeving, geluiden en mensen en nog zoveel meer. In ieder geval zou ik ze nog niet samen in één kooi zetten. Samen los in huis vliegen is een andere zaak. Het is ook nog afwachten of het wel klikt tussen die twee. Nou ja, ik wens je veel sterkte met de nieuwe aanwinst en heel veel sterkte met het verlies van je andere popke.

Kimm

Citaat van: Hermien op  3 juni 2009, 23:31:54
De kweker kent niet de achtergrond van je huidige valkje en eerlijk gezegd heb ik nog nooit van een kweker gehoord dat je een nieuw valkje direct bij je andere moet zetten. Het nieuwe valkje moet wennen aan de nieuwe omgeving, geluiden en mensen en nog zoveel meer. In ieder geval zou ik ze nog niet samen in één kooi zetten. Samen los in huis vliegen is een andere zaak. Het is ook nog afwachten of het wel klikt tussen die twee. Nou ja, ik wens je veel sterkte met de nieuwe aanwinst en heel veel sterkte met het verlies van je andere popke.


dat staat er ook niet hermien ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kirsten

Ach wat een verhaal :'(
Ik vind het fijn dat je een nieuw popje gevonden hebt, dit is toch wat troost. Ik heb 42 vogels, maar zo erg heb ik het nog nooit gezien. Het maximale hier is dat er wat kuifveertjes door een zeer broedse man geplukt worden of wat veertjes in het nekje.
Zeker omdat de man nu gelijk machogedrag vertoont, zou ik erg opletten. Geef ze geen mogelijkheid tot een soort nestje. Dus geen nestkast, geen leeg badje, geen grote schaal, tentje of wat dan ook in het verblijf. Ik ben erg bang dat dit gedrag van de man zich gaat herhalen en aangezien het jong totaal geen idee heeft wat broeds is, zal hij net zo gepakt worden als je andere valk.

Let ook op de voeding om het te beperken. Dus geen hennepzaad of eivoer bijv.

Alsnog sterkte gewenst Nick bij het verlies van je valkje.




Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------