19 april 2024, 00:54:14

help , geen spoed meer

Gestart door nick, 1 juni 2009, 19:37:43

« vorige - volgende »

nick

1 juni 2009, 19:37:43 Last Edit: 3 juni 2009, 22:21:54 by nick
hallo.
ik heb sinds een paar weken een broedhok in de kooi gehanegn
sinds gister zitten pop en man er samen in , net hoorde wij wat en hadden ze ruzie offff?? het popje wou eruit maar kon niet door het mannetje , nu hebben wij haar eruit gehaald en blijkt haar kale achterhoofdje kapot te zijn gepikt door de man , er zitten korstjes op , ze is down en viel net om , is absoluut niet tam en nu kan ik haar pakken en aaien , help ! maken ons zorgen

Kimm

hoi,

is het kopje kapot?
zet haar apart in een kooi en geef haar water met druivensuiker.
kan je er een foto van maken?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nick

hier heb ik een foto , ze poept nu ook erg dun en is echt echt heel down [/img]

Kimm

oeiiii  :-\
zet haar warm. als je een rode lamp hebt.
ik zou de vogelarts bellen.
ik weet niet waar je woont, maar links in het rijtje staan dierenartsen.

sterkte,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nick

hallo kim , ik woon in duitsland , een groot probleem op dit moment ! , ziet het er ernstig uit ? ik heb er geen verstand van , ik snap het niet ,m het ging goed tussen die 2 , vanaf gister samen in het kweekhokje binnen en nu ineens dit , hoe kan dat nou

Kimm

jee wat een probeem he.
als jij zegt dat ze omvalt, dan is het niet goed.
dat de ontlasting dun is, kan ook door de stress komen.
waarom het mannetje nu zo doet kan ik jou geen antwoord op geven, misschien iemand anders hier wellicht wel.
hoe is het nu met haar?
valt ze nog steeds om? en hoe is haar gedrag op dit moment?
heb je druivensuiker in huis?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nick

nee ik heb ook geen druivensuiker hier , ik heb haar in een handdoek gewikkeld om warm te houden en bij het mannetje weggehaald , ze is nog steeds het zelfde , ze wou net vliegen maar stortte als een baksteen neer , ik heb ook geen extra kooi voor haar ,

ik dacht echt dat het goed ging ze mocht er eerst al niet in , maar het leek toch goed te gaan. ik ben bang dat dit fout afloopt , ze doet te raar

Rianne

Het kopje ziet er niet uit alsof het gebloed heeft, dus of dat de oorzaak van haar toestand nu is betwijfel ik. Kun je misschien aan haar onderkant zien of ze een ei moet leggen?

Kimm

heb je een reiskooitje? of een grote doos? zet haar daarin met een warme kruik als je die hebt.
ik vind het allemaal slecht klinken als ik jou zo hoor.
is ze nog niet aan het overgeven?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

Citaat van: Rianne op  1 juni 2009, 20:06:05
Het kopje ziet er niet uit alsof het gebloed heeft, dus of dat de oorzaak van haar toestand nu is betwijfel ik. Kun je misschien aan haar onderkant zien of ze een ei moet leggen?


hoi rianne,
maar ze kan wel harde tikken hebben gehad op haar hoofdje toch?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nick

ze geeft niet over kimm
rianne , het ziet er niet naar uit dat ze een eitje moet leggen , zie geen ophoping of geknikte staart , wel haar borstbeen steekt ineens verder uit dan normaal , alsof ze mager is .
of haar hoofdje niet bebloed is geweest ? ik heb geen idee maar er zitten wel korstjes op wat erg veel op bloed lijkt !ik weet het gewoon niet meer ,

Rianne

Zo'n erge ruzie heb ik hier nog nooit meegemaakt, en je hoort ook bijna nooit dat koppels elkaar zo kunnen toetakelen. Het kan zijn dat ze in shock verkeert door de pijn, in dat geval kan ze beter wat donkerder gezet worden, warm (wat vandaag geen probleem moet zijn) en water met druivensuiker toegediend krijgen.
Als ze legnood heeft, kan ze ook aardig verzwakt zijn omdat de ontlasting er niet meer uit kan. Dat heb ik bij een valk van mijn moeder eens gezien, die was niet tam maar ik kon haar zo pakken. Toen wisten we niet wat er was omdat ze al een tijdje 5 eieren had en niet met een knik zat. Blijkbaar was het wel legnood, ze is er aan overleden. Het is dus belangrijk te weten of ze nu legnood heeft. Anders houd ik het op een shock. Maar ik ben natuurlijk geen dierenarts.

Rianne

Citaat van: nick op  1 juni 2009, 20:13:05
ze geeft niet over kimm
rianne , het ziet er niet naar uit dat ze een eitje moet leggen , zie geen ophoping of geknikte staart , wel haar borstbeen steekt ineens verder uit dan normaal , alsof ze mager is .
of haar hoofdje niet bebloed is geweest ? ik heb geen idee maar er zitten wel korstjes op wat erg veel op bloed lijkt !ik weet het gewoon niet meer ,


Heeft ze dan erg lang in het blok gezeten? Een valkje is niet van de ene op de andere dag mager. Maar omdat ze niet tam is, heb je haar borstbeen waarschijnlijk ook nooit eerder gevoeld. Als het plekje heel erg gebloed heeft, had er ook nog wel bloed in de veren gezeten. Maar ook bij bloedverlies is rust heel belangrijk dus kijk of je haar ergens in kan zetten waar ze weinig kan bewegen (zonder stress) zodat ze weer op kracht kan komen. Bijv een vervoersmandje zoals Kim al aangaf.

nick

 ze heeft nog nooit een eitje gelegd , ik heb haar nu in de kooi gezet en het mannetje er uit , ze eet nu maar ze doet nog steeds het zelfde , het popje is ongeveer 4 jaar , en heb een jaar geleden het mannetje erbij gekocht om een koppel te krijgen

Kimm

hoi nick,

kan je even gedetailleerd vertellen wat het popje nu doet?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010