20 april 2024, 02:34:01

Alleen zonnepitten

Gestart door Gimbli, 7 december 2003, 18:38:58

« vorige - volgende »

Gimbli

Hallo,
Ik heb een valkparkietje (Gimbli ::)) die bijna 8 weken oud is. ik heb hem al sinds hij/zij 3½ week oud was. Ik moet hem/haar nog altijd 1x per dag eten geven met de spuit. hij/zij eet maar weinig zaden en heel veel zonnepitten. is dit wel goed?
Groeten Sabrino :)

Nes

Hoi Sabrino,

alleen heel veel zonnepitten is niet goed; ze worden er veel te vet van.... Ik hoop dat hij toch wat gevarieerder gaat eten. Verder kan ik je niet helpen. Mss iemand anders?
In ieder geval succes met Gimli. Leuke naam trouwens  :)

Groetjes Nes.

Stijn dc

hoi

allereerst veel succes met het grootbrengen van Gimbli. je moet ze zeker proberen van de gewoonte van enkel zonnepitten te eten vanaf brengen, zoals nes al zei worden ze er veel te vet van. je moet nu stillletjesaan zaadjes door het opfokvoer mengen, denk ik toch.
vraag het anders is aan de meer ervaren mensen met handopfok.

SDc:D

Sander

Hello

Van te veel zonnepitten worden ze idd heel vlug vet. Misschien kun je voer geven met zeer weinig zonnepitten zodat ie overschakelt naar zaad.

groetjes
sander

Gimbli

hallo,
Bedank voor jullie advies.
groeten

Andrea

9 december 2003, 15:37:45 #5 Last Edit: 9 december 2003, 15:38:13 by Andrea
Hallo Sabrino,

Mijn valk is nu volwassen, maar die vreet eerst al het lekkers uit het voer. De zonnebloempitten dus. Als ze die alleen eten daar worden ze snel vet van. het is eigenlijk als een lekkernij, dus te veel is niet goed.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle