28 april 2024, 23:42:59

Mannetje voert vrouwtje

Gestart door Larissa, 27 mei 2009, 20:55:09

« vorige - volgende »

Larissa

Hoi iedereen

Sinds een tijdje heb ik nu twee valkjes bij elkaar in de kooi zitten nammelijk pico en joepy die ik van iemand heb kunnen over nemen via dit forum

Nou valt het me op dat Pico (mannetje) Joepy (vrouwtje) regelmatig voert is dit mogelijk en zo ja is dat dan een teken dat ze elkaar leuk vinden ?

groetjes Larissa Pico Joepy en Pica

Rianne

Dit is koppelgedrag, je hebt dus een stelletje in huis :)
Valkparkieten staan er niet bekend om dat ze elkaar voeren, het is dus eerder uitzondering als ze het wel doen. Maar wel lief hoor!

Larissa

Hey Rianne

BEdankt voor je reactie
nu weet ik te minste wat het inhoud

groetjes

hannibal

Hoi, dat klinkt zo schattig, lijkt me leuk om te zien.
Groetjes van Hannah

Larissa

Hoi Hannah

Tis ook best komisch om te zien hoor tis eigenlijk net zo als ze de jongen voeren maar dan elkaar

De ene keer accepteert het vrouwtje het wel de andere keer niet ik zeg maar zo ligt er net aan of ze een goeie bui heeft

groetjes Larissa

Heidy

Hoi allemaal,

Wij hebben binnen 3 kakariki's en twee ervan (2 kerels) voeren elkaar ook regelmatig.
En... bij de Intratuin hebben lang een valkparkiet en een kakariki gezeten (weet niet of ze er nog zitten). De kakariki voerde regelmatig de valk.  Dat was heel heel erg leuk om te zien. Ook poetste de kaka de valk regelmatig. Moet toegeven dat ik er serieus over gedacht heb om de twee maar mee naar huis te nemen.

Groetjes,

Heidy