4 mei 2025, 00:26:48

Enzymen tekort?

Gestart door hannibal, 29 mei 2009, 11:45:18

« vorige - volgende »

hannibal

Hoi allemaal,

Ik was bij de dierenwinkel en had een gesprekje met de eigenaar over handopfok, hij had gehoord dat met handopfok de vogels niet genoeg van bepaalde enzymen krijgen, iets wat alleen door de ouders kan worden overgedragen in het eten, en dat dat tot gevolg kon hebben dat de handopfok valkjes niet zo lang leven, ik had hier nog nooit van gehoord, weet dus niet of dat klopt, heb geprobeerd om op het internet informatie erover te krijgen, maar kon niets vinden. Weet iemand of er een kern van waarheid inzit, of dat het een fabeltje is? ???
Groetjes van Hannah

Rianne

29 mei 2009, 13:10:30 #1 Last Edit: 29 mei 2009, 13:13:35 by Rianne
Kern van waarheid. Een handopfok middel kan nooit 100% de oudervoeding vervangen. Maar als je op de verpakking kijkt, zijn de meeste enzymen teogevoegd aan de pap. De eerste voedingen, wanneer het jong pas geboren zijn, zijn belangrijk, vergelijk het maar met een mens.
Handopfok vanaf dag 1 wordt sowieso afgeraden, dat is echt niet te doen want het is heel arbeidsintensief plus het kleintje is nog zo kwetsbaar.
Maar dat handopfokjes eerder dood gaan... lijkt me niet.

hannibal

Dank je wel Rianne, ik had er nog nooit van gehoord, hij kon er verder weinig over zeggen, maar wat hij ook nog zei is dat het de levensspan wel met twee derde kan verminderen, daar stond ik het meest van te kijken, maar zoals je zegt, als de enzymen in de pap zitten dan moet het goed gaan. Er is trouwens een leuk einde aan dit verhaal, ik verliet de winkel met de enige valkparkiet die daar zat, een mannetje, wildkleur, bijna zwart , 4 maanden oud, niet tam, maar dat komt wel, zijn naam is Tomaatje. Groetjes Hannah en de 4 deugnieten