19 april 2024, 10:40:59

Cede handvoeding

Gestart door Zyra, 26 mei 2009, 11:09:32

« vorige - volgende »

Zyra

Heeft iemand hier ervaring met Cede handvoeding?

dit is pap wat je naarmate de leeftijd van het vogeltje moet mengenmet eivoer. zo komen er al stukjes in de pap te zitten waardoor ze natuurlijk al gewend zijn aan het gevoel in hun snaveltje en als je op het laatst bezig bent met pappen heeft ie 40% eivoer en 40% pellets en 20% pap. hierdoor lijkt mij de stap naar zelfstandigheid kleiner te worden.

ik hoor graag jullie ervaring met deze pap en/of hoe jullie hierover denken :)

mila

hoi zyra


ik vind Cede handvoeding waardeloos.
je kan er geen lekker papje van maken blijft maar welen.
de vogels blijven honger houden en groeien er heel slecht op.

ik geef nutribird A19 en werkt perfect.

misschien dat iemand anders een beter ervaring heeft met dit maar ik niet.

groetjes
]mila

Zyra

hmz, als ze honger blijven houden en er slecht op groeien dan is het inderdaad waardeloos :o geen goede pap dus, meer ervaringen zijn welkom, maar op dit moment zeg ik dus nee tegen deze pap en blijf ik het houden bij nutribird a21 of a19 :)

Groetjes Dees

Rianne

Het is marketing technisch gezien heel slim van ze dat je er eivoer doorheen moet doen, en dan het liefst eivoer van hun eigen merk natuurlijk ;) Heb er geen ervaring mee, de Nutribird bevalt me prima en daarvan weet je dat het een compleet voer is. Ook heb ik de Cede nog nooit gezien in de winkels.

Zyra

Hier staat de Cede gewoon tussen het eivoer van Cede, en in volendam zijn de 2 dichstbijzijnde dieren winkel hier, en beide verkopen alleen Cede handvoeding. 1 dieren winkel zei zelfs dat Lori voed pap was voor de kleine vogeltjes :| wat een gek joh :D

De andere dierenwinkel heeft A21 besteld voor me, kan ik volgende week ophalen, tot die tijd heb ik nu A19 in huis.

maar die Cede heb ik nu dus ook in huis staan voor het geval ik niks meer kon vinden, omdat de Cede met eivoer gemengd moet worden en dus al stukjes bevat wanneer ze tegen de zelfstandigheid aan zitten leek mij de stap naar echte zaadjes kleiner :) maar als ik mila zo hoor dan gooi ik dit zometeen gewoon in de prullebak :D ik heb het de valkjes 1 keer gegeven, hun allereerst voeding, maar echt lekker vonden ze het niet, maar of dit nu kwam doordat het nieuw is voor ze of dat er gewoonz o'n vieze smaak aan zit ???

Ik denk dat ik het toch maar bij Nutribird blijf houden :) en als die ene dierenwinkel in volendam steeds potten wil halen voor me is dat natuurlijk prima, moet dan alleen zorgen dat ik optijd bestel, nou dat is niet het ergste :)

•=Bonnie=•

Ik ben het helemaal met Mila eens, ook ik voer Nutribird (als ik moet pappen want ik heb liever dat de ouders het zelf doen) en ben daar heel erg tevreden over.