3 mei 2025, 15:48:21

Chiko wil niet eten

Gestart door KatjaH, 16 mei 2009, 23:00:39

« vorige - volgende »

KatjaH

Gisteravond heb ik mijn valkparkiet opgehaald, hij was gister exact 5 weken.
Ik heb er tot nu toe nog nauwelijks pap ingekregen (hooguit 1 ml), het is echt een gevecht. Ik merk ook dat hij het steeds vervelender begint te vinden. Hij eet wel wat trosgierst en gewone zaadjes maar naar mijn idee kan dat nog niet genoeg zijn. Gisteravond toen we thuiskwamen woog hij 88 gram, vanochtend 76 en een paar uur later weer 80 gram en dat is hij de hele dag een beetje gebleven.
Ik heb net de kweker gemaild of hij morgen misschien nog 2 weken terug kan, maar ik vraag me af of de ouders dit accepteren  ???
Ik ben er nu aardig ongerust over aan het worden, heeft er iemand tips voor mij, want ik weet het niet meer?

*Yvon

Hoi hoi

Je valkje kreeg nog geen pap maar zat nog bij zijn ouders ?  ::)
Dan is het valkje veelste vroeg bij de ouders weggehaald.  :-\
Ze zijn pas echt zelfstandig vanaf een weekje of 6á7.
Als de kweker het valkje ook terug wilt nemen om weer bij de ouders te zetten zou ik dat zeker morgen nog doen.  :)
Vaak lukt dat nog wel na een paar dagen,zeker als de andere jongen er ook nog zijn.

Heb je toevallig ook druivesuiker in huis?
Kan je dan door de pap doen en dan hopen dat hij/zij het papje wel lekker vindt.
Je kan ook een papje maken van wat eivoer en dat met een lepeltje proberen te geven of in een bakje.

Maar morgen terug brengen is nog het beste en dan weer ophalen als het echt helemaal zelf eet.  ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

KatjaH

Bedankt voor je antwoord!

Dat is een beetje de issue, er zijn verder geen jongen meer en de ouders hebben alweer eieren, dus ik twijfel of het goed gaat. Maar als de kweker het goed vind, wil ik het zeker nog proberen, hopelijk mailen ze me terug vandaag.
Hij werd inderdaad gevoerd door de ouders.

Van een lepeltje heb ik al geprobeerd, ook gemengd met eivoer, zelfs alleen ei voer.
Vanochtend wou hij nog steeds niks.

Hij weegt nu 77 gram.
Druivensuiker door de pap ga ik zo ook eens proberen.

Hij slikt hooguit 2 keer wat door en daarna laat ie ut gewoon uit zijn snavel lopen of schud hij het er weer uit. Aan de temperatuur kan het ook niet liggen, dat is steeds 39 graden ongeveer.

Ik heb Pretty Bird, kan het zijn dat ie dat gewoon niet lekker vind?  :-\

KatjaH

Ow en nog een vraagje, hoe vaak per dag kan ik het voeren eigenlijk proberen? Want hij lijkt het steeds vervelender te gaan vinden.

KatjaH

Chiko gaat over een uurtje terug naar de fokker! En dan komt ie over 2 weekjes weer bij mij

Kimm

gelukkig maar zeg. bah wat zijn dat toch nare dingen.
lekker over 2 weken gaan genieten van je valkje en dat hij dan lekker zelfstandig eet ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Oooohw,wat fijn dat je valkje nog terug kon.  ;D
Weet je ook al of het alweer gevoerd werd door de ouders ?
Dan kan je over 2 weken zeker van je valkje gaan genieten !!  ;D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

KatjaH

Ja, hij werd in de volière gezet en begon direct te roepen, toen hoorde we direct zijn vader vanaf de andere kant terug roepen. Toen kwam zijn vader naar um toe en begon te voeren!  ;D

Rianne

Gelukkig maar :) Dan heb jij straks een zelfstandig valkje :)