Smiley's Dagboek!!! !! Het gaat super met Ajani !!

Gestart door smiley, 25 mei 2009, 00:44:04

« vorige - volgende »

smiley

Hallo Allemaal

Het is tijd voor een grote update  :P :P
Jullie hebben niet zoveel van mij gehoord de laatste tijd ,en dat had een reden .
Zoals een aantal van jullie nog wel weten had ik Shai na het overlijden van Tika .
Na een week schreeuwen een blok gegeven met Stormy ,waar best al snel 4 eitjes werden gelegd.
Toen werd Stormy ziek en bleek na onderzoek bij Bastiaansen dat ze een krop ontsteking had ze moest 10 dagen aan de AB.
Hun eitjes hebben toen 9 uur koud gelegen ,maar toch is er nog een kleintje uit geboren.
En een aantal weken ging het heel erg goed met het gezin ,en het ene jong groeide voorspoedig op .
En pa en ma gingen voor een tweede ronde ,en er werden 3 eitjes gelegd .
En toen werd stormy weer ziek en deze ronde was totaal verloren ,de kropontseking was terug .
Na een nieuwe AB kuur van 14 dagen ,terug naar Bastiaanse om haar opnieuw te laten nakijken .
De Kroponsteking was over ,maar een nieuw probleem deed zich voor .
Een mest onderzoek bij Stormy ,Shai en Roxy (het kleintje )
wees uit dat ze alle 3 een hele lichte coccidiose besmetting hadden .
Weer een ander kuurtje van maar liefst 3 weken ,moest er voor zorgen dat dit over zo gaan .
Voor alle zekerheid ook mijn andere vogels laten testen maar die waren gelukkig schoon .
Dat kwam omdat Stormy en Shai apart van de rest in een andere voliere zaten tijdens de broed .
Vandaag kwam eindelijk het telefoontje dat ze helemaal schoon zijn van de Coccidiose .
Ik ben lang niet meer zo blij geweest met een uitslag van een dokter .
En vanavond na 4 maanden mochten Shai en Stormy weer terug bij de anderen .
Door dit hele avontuur was bij mij de leuke kant van het hebben van valkjes even niet meer zo leuk !!!
Alle stress die het met zich mee brengt ,angst of je jongen in het blok het niet hebben enz,enz ...

Gelukkig heeft deze week ook nog leuke dingen gebracht ,zoals Malou die in Rotterdam was met haar gezin .
En die de reddende engel was voor 2 lieve valkjes Frodo en Buddy .
Die het zo verdiende om een goed huisje te krijgen en nu ook hebben
En die voor mij een mooi schilderij heeft gemaakt van mijn mooie Kiara .

Waar ik ontzettend blij mee ben en een mooi plekje krijgt in de woonkamer.
Malou je bent een schat en nogmaals bedankt en niet alleen voor mijn schilderij.
Vanavond is ook Roxy verhuisd naar haar nieuwe huisje ,daar werd lang op haar gewacht en eindelijk mocht het dan ook .

Zo dit was het dan wel weer ,het is super als je het op papier kan zetten .
Want wat heeft dit hoog gezeten zeg !!!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

TheaV

Bij jou ook logisch dat je ff stil gevallen was.....
Je hebt aardig wat te  verwerken  gehad...
Maar je bent er weer......
ook  voor jou geldt...na regen  komt zo....
En ook blijven genieten  van wat je wel hebt!!!
Er gaan vast betere tijden komen!!!
Suc6!!!  :-*

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

patty_dordtse valkjes

Hoi ,

Wat zal het moeilijk zijn geweest al die zorgen die dan met zich meespelen.
Gelukkig kan je het van je afschrijven het is een kleine opluchting voor je.

Wat lief dat je zo'n mooie schilderij heb gekregen

dikke knuffie  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

*Esther*

Wat een opluchting zal dat geweest zijn, je valkjes weer helemaal gezond!
Een dierenhobby is leuk maar het heeft ook nare kanten.
Fijn dat van je af schrijven, een uitlaatklep voor je is.
Ik praat liever. ;D

gr Esther

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Cherro

Lieve Conny  :-*

We vonden het ook super om jou weer t zien van de week ;D
En ik ben blij dat je je schilderij zo mooi vind :)
Wij zijn erg blij met Sadie :)

En super dat de uitslag goed was zodat ook Roxy mocht gaan verhuizen :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

;D
Wat kun jij goed iets stil houden....
Rund voor de tip en hulp bij puzzelen!
Ik weet nu iets meer ....... Dat wat jij al wist!

Larissa

hey Conny

Tjeetje jij hebt ook nog al wat voor de kiezen gekregen de laatste tijd

fijn dat alles nu oke is, geniet lekker van je valkjes

Knuffel van ons

TheaV

Ik kom jou ff een  fijn weekend wensen....
;D

*Manon*

Hoi Conny,

Dat is niet mis... een nestje en een zieke moeder.... dat kun je er net niet bij hebben...
Komt die kroponsteking terug bij een mindere weerstand?

Ik heb hier namelijk eens een valkje gehad die oogontsteking kreeg bij het leggen van eieren...
Ze had geen partner en legde zo'n twee keer per jaar eieren, toen ze na een half jaar weer eieren legde, kreeg ze wéér die oogontsteking, ze is toen niet meer beter geworden, maar vandaar mijn vraag eigenlijk  ;)

Ik ben blij te lezen dat het nu weer goed met ze gaat en dat ze weer lekker terug zijn in de voliere.

je hebt een prachtig schilderij gekregen  :D

Weer lekker gaan genieten van je valkjes hoor... er zitten inderdaad mindere kanten aan.... maar meestal heeel erg mooie  :)

Groetjes Manon

smiley

Hoi manon

Het klopt inderdaad dat de kropontsteking mede komt door het broeden .
Stormy vreet ontzettend veel van het kalkblok (witte) die moest ik van Bastiaansen vervangen door een roze .
In de roze zit jodium en dat is veel beter voor broedende valkjes .
Zodra ze opnieuw eitjes gaat leggen en kalk vreten dan is de kans heel groot dat het weer terug komt .
Omdat het maken van de eitjes erg veel van het popje vraagt en daardoor haar weerstand naar beneden zakt ...
Door al de AB zijn ook de goede bacterieen vernietigd waardoor die parasiet haar weer ziek maakte ..

Groetjes Conny

*Manon*

Het is dan allemaal wat dubbel hé... de AB die goed is voor hetgeen waar het voor gegeven wordt, maar het maakt ook veel goede dingen kapot waardoor de weerstand lager wordt...

Gelukkig is het weer goed gekomen... :)

Wel een handige tip over dat roze kalkblok.... ik heb meestal wit omdat ik dat mooier vindt, de valkjes (vooral lichte) krijgen meestal zo'n rose borstje en bij de witte heb je daar geen last van...

Fijne zondag!

Groetjes Manon

Cherro

Hey Conny, hier ook een roze blokje bij Pino en Gypsy en 2 heerlijk roze snoetjes ;)

Voor de andere koppelkooien ga ik ze ook nog halen.

Hoop dat ze nu geen last meer zal krijgen, het is voor jou ook steeds een hele zorg als ze zo ziek word.

Hoe gaat t verder met je? Had je mn pb's nog gehad? ;D

Met Sadie gaat t goed hier :)

Eerst wilde ze niets van me, zodra die hand kwam, pfffff haha ;) In de kooi als ik ff kwam kijken kwam ze wel ff zien, maar zodra ze de hand zag, nee hoor haha ;D Opstappen ging nog, maar daar was het mee gezegd ;)

Maar vandaag was het 3 x wegvliegen, op den duur heb ik haar ff bij me gepakt en beetgehouden, en steeds wat meer vrijheid gegeven, en ze heeft uiteindelijk een half uur bij me gezeten met James erbij, en mocht haar zelfs ff voorzichtig kroelen, maar ze vond het wel erg spannend ;D
Ze ging op een gegeven moment zelfs ontspannen zitten knarsen, goed he! :)

Frodo en Buddy doen t goed in de voliere, heb nog hele leuke foto's die ik Aad en Sonja ook nog even mailen zal. Moet ze nog ff uploaden, maar hier ff zelf in een dippie, dus nog geen zin gehad.

En heb van Sadie ook leuke dat ze op de kooi zit te spelen :)
Ze is een mooie forse pop trouwens, James is maar een spriet vergeleken bij haar ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

smiley

Hallo Malou

Fijn dat het zo goed gaat met Sadie ,ja ze is een beetje eigenwijs maar vind kroelen echt wel lekker hoor!!
Ze is groot he' is precies haar oma Tika ,zou pas echt grappig zijn als ze ook net zoals haar vader en oma zou gaan praten :o

Hier is inmiddels het oudste geelwangetje ook verhuisd ,en haar broertje gaat vrijdag naar zijn nieuwe huis .
Dan zijn alleen de twee pareltjes er nog broer en zus (denk ik )
maar die hebben nog geen huis  :P :P
Dus wie vind ze leuk ???

Groetjes Conny

Cherro

Ja ze is echt een flinke dame! Ze is nu al zowat groter en breder dan Twister en Twiggy, en dat zijn toch echt 2 kleine dikkies, dus ik had echt ff zoiets van JEUTJE haha :)
Niet dat ze te dik is, maar ze is gewoon echt een hele mooi prachtige forse pop :)

Zou wel erg leuk zijn als ze net als haar vader en oma gaat praten.

Ze blijft voorlopig lekker in huis in de lummelkooi, dus we zullen zien ;)

En kroelen vind ze idd wel lekker, maar ze moet gewoon even meer in handen, en gewoon nog heel erg aan me wennen, weet zeker, dan komt t helemaal goed ;D

Komop dames, heren, 2 prachtige kleine pareltjes in de aanbieding! Wie o wie? Ze zijn lief, mooi, fors postuur, en lekker eigenwijs :)