Smiley's Dagboek!!! !! Het gaat super met Ajani !!

Gestart door smiley, 25 mei 2009, 00:44:04

« vorige - volgende »

smiley

Hallo Manja

ik ga vandaag toch veren trekken ,het gedrag van Shai ,heeft mij nog meer aan het twijfelen gebracht .
Het zou handig zijn om te weten of het echt weer een crossover is .
En daar kom je toch alleen maar achter door te testen !!!
Zodra de uitslag er is horen jullie het natuurlijk ook .

Hallo marian

De natuur beslist soms anders als dat wij zouden willen !!
Mocht stormy een popje zijn dan blijven de parels en heb ik net zo'n mooi meisje erbij zoals jouw meisje .
En je weet hoe mooi ik haar vind ,dus een probleem nee hoor !!!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

smiley

Hallo allemaal

De uitslag van de dna test is binnen !!!!
En stormy is dus toch een popje ,ik heb weer een crossover erbij .
heb net de kweker gemaild waar ze vandaan komt ,en ze zal er niet blij mee zijn .
Ook moet ze nu alle jongen van dit koppel gaan testen om zeker te kunnen zeggen wat het geslacht is .
Maar ik vind het niet zo erg ,eigenlijk wist ik het al een tijdje maar hoopte dat het een stille man was !!!
Totdat een volwassen man een paar dagen geleden bij haar opstapte ,en toen dacht ik nu ga ik testen .
Het is dus een meisje,!!!!

Groetjes Conny

Caroline

Jeetje, balen ....  :-\

Gaaf dat ze dan in ieder geval wel haar prachtige pareltjes behoudt.  :D

En in principe kun je door middel van de berekening nooit met 100 % zekerheid zeggen dat het een man is, een man via berekening kan namelijk altijd door crossing over een pop zijn. Poppen kun je wel met zekerheid zeggen. Om die reden vermeld ik het er altijd bij, dan kunnen mensen die 100 % zeker een man willen kunnen kiezen om van te voren een geslachtsbepaling te doen d.m.v. DNA-analyse of de gok te wagen.  ;)

Zelf heb ik ook Dior, mijn nieuwe mannetje voor Cartier laten "testen" en gelukkig wilde de kweker dit ook. Dior zou met nog 2 jongen namelijk 3 mannen zijn volgens de berekening, na het testen bleek hij de enige te zijn, de andere 2 waren cross-over poppen.  ::)

Dior was mijn tweede keuze, zonder de testen had ik voor zijn "broertje" gekozen .... had ik nu ook 2 poppen samen in een kooi gehad.  :P

Wat nu .... weer op zoek naar een man??  ;D ;D

Vervelend.  :P

Groetkjesssssssssss  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Het is echt niet te geloven met jou hè?
Jij trekt het gewoon aan. Iedere ''man'' die binnenkomt moet je voortaan toch eerst maar even testen geloof ik.
Nou ja 1 ding is zeker: de mannen krijgen steeds meer keus bij jou.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

smiley

Hallo Caroline

Stormy komt uit een koppel die tot nu toe alleen  geparelde mannen kreeg ,ze kweekt al een aantal jaar met ze .
En ze vond het dan ook erg vervelend voor mij !! ???
Maar het is zeker ook erg vervelend voor haar ,want Stormy is haar eerste crossover .
Vanaf nu moet ze alle mannen laten testen om met zekerheid te kunnen zeggen wat het geslacht is .
Ze bood mij zelfs aan Stormy terug te nemen ,maar dat is voor mij geen optie .
En ze heeft wel 4 keer gemaild dat ze het zo erg vond . :-[
Maar Stormy blijft lekker hier en voorlopig laat ik het even zo .
Mijn valken aantal is het afgelopen half jaar met 6 gegroeid .
Ik heb nu 3 mannen en 6 poppen . :P
En ga nu eerst even goed nadenken wat ik wil .
Want ik kan er wel weer een man bij zetten ,maar het aantal blijft dan oneven ,en mijn voliere is wel groot maar niet groot genoeg om er nog 3 bij te zetten om alles weer in evenwicht te krijgen .
Als er zich 3 koppels vormen dan ben ik ook al blij en dan zijn er 3 poppen vrijgezel. ;D ;D ;D

Hallo Carco

Ik vind het zelf best bijzonder dat ik ze zo weet uit te zoeken ,2 crossovers in een voliere heeft toch wel wat !! ;D ;D
En inderdaad heeft iedere man nu keus uit 2 poppen .
En ik vind het niet zo erg Stormy is erg mooi om te zien en ze is ook nog eens heel erg lief . :-*
Vind het erger weer voor de kweker waar ze vandaan komt ,die zit nu ook met het zelfde probleem als jij ,door Ripely . :'(
Ik Wist het eigenlijk al toen ik Stormy nog maar kort in huis had,hij was veel te stil .
Shuma maakte na twee dagen al zo veel herrie ,en Smiley was ook een stuk drukker toen .
En toen Shai van de week op haar rug stapte wist ik het zeker  :P
En inderdaad als ik op zoek zou gaan naar een nieuwe man erbij dan word er eerst getest .
Want als ik er 1 uitkies is het meestal een pop dat had ik ook met die andere bonte cinnamon witmasker dat was ook een pop .
En een dna test was het bewijs !!!

Groetjes Conny

Dierenfreackske

Hey ...je hebt nu lekker de tijd om na te denken over wat je gaat doen he, is altijd leuker als er meer poppen dan mannen in de voiliere zitten he...nu kan je nog altijd zien wat je doet he ... ;D ;D ;D   goed dat je de tests laat doen, dan weet je zeker wat het is he! Grtjs. Ann

smiley

Hallo Ann

Leuk dat je even in mijn boekje reageert ,en wat het testen betreft heb je helemaal gelijk.
Ik heb in het verleden een aantal valkjes laten testen en dat waren allemaal poppen ,behalve Shuma dat was een man .
Bij Stormy kon uit de mutatie berekening met zekerheid gezegd worden dat het een man zou zijn !!
Dus heb ik de gok genomen ,maar de natuur heeft soms andere plannen zoals ik hebt gemerkt .
Het valt mij wel op dat er de laatste tijd meer crossovers voor komen ,soms wel twee per nest .
Dus moet je de gok nemen of testen en dan denk ik dat testen toch de oplossing is .
Anders blijft je het risico hebben dat een man toch een pop is .
Zeker als je  kweek plannen hebt dan moet je geen risico nemen .
Ik wil ook graag kweken en dat kan nog steeds omdat er hier toch ook 3 mannen zijn .
Dus is niet alles verloren omdat Stormy een popje blijkt te zijn .
De mannen hebben nu keus zat !!!
En de valkjes zijn mij allemaal even lief vandaar dat ik ook gelijk aan hebt gegeven dat Stormy blijft .

Groetjes Conny

Marian

Hoi Conny,

Ondanks dat jij het niet echt erg vind, vind ik het wel jammer voor je dat ook Stormy een popje blijkt te zijn.
Hiermee vallen toch je originele plannen in het water :-\
Kan me goed voorstellen dat je nu te rade gaat.
Gelukkig zijn 't stuk voor stuk super lieve valkjes, geniet je er volop van, en jij bent niet voor één gat te vangen! 8) :D (volgens mij dan...)

Fijn weekend, groetjes Marian

Dierenfreackske

Hoi ...fijn dat je het niet erg vind he, maar zoals Marian ook zegt, je plannen vallen natuurlijk dan in het water he, maar hopelijk kom je wel aan een oplossing, en je weet het , de mannen hebben nu keuze zat he...haha   ;D ;D grtjs. Ann

Landiej

Lastig als de beestjes niet meewerken met je planning! Lastig dat je wat dat betreft nooit helemaal zeker kan zijn van je zaak, maar aan de andere kant geeft dat ook weer de nodige variatie ;)

Succes met het maken van vervangende kweekplannen!

smiley

Hallo allemaal
Hier weer even een update zoals jullie al wisten is Shai van Manja hier komen wonen.
Want  Shai zat bij Manja achter de poppjes van andere aan.
Dat draaide steeds uit op gevechten bij Manja thuis ,want de mannen lieten niet hun popjes afpakken .
Toen is hij hierheen gekomen ,poppen zat hier zoals jullie weten .
Het enige popje wat hij niet mocht hebben was Ripley want dat is het zusje van Shai !!!
Hij heeft haar ook netjes met rust gelaten en storte zich op Tika mijn geparelde popje .
Die twee zijn echt super snel een koppel geworden ,waar de 1 ging was  de ander ook .
En er werd heel wat af gewipt de laatste dagen ..
Toen heb ik besloten om ze in de jock-kooi te zetten en ik heb ze een blok gegeven !!!
Ze zaten nog geen 5 minuten in de kooi of het blok werd al driftig verbouwd door Shai .
Hij zat in het blok te zingen en te roepen ,en Tika zat nog geen kwartier later al bij hem in het blok .
Nu twee dagen later word er weer heel wat af gewipt en ik denk dat het niet lang zal gaan duren voordat er eieren zullen zijn .
Ga hier nog even geen berekening neer zetten omdat Tika 3 kans splitten heeft en het van Shai ook nog niet zeker is wat hij draagt aan splitten ook hij heeft 2 kans splitten .
Mochten deze splitten niet te voorschijn komen dan worden ze wildkleur of gepareld .
Dus zoals jullie wel zullen begrijpen word dit dan mijn eerste nestje ,en ik vind het heel spannend !!!!

Groetjes Conny

Caroline

Spannend hoor ..... heel veel succes!!!

Fijn weekend alvast.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi hoi, het is zeker heel spannend, zo boeiend ook om die kleine iniminidonsjes zo snel te zien groeien, telkens weer en te zien veranderen, elke dag zie je wel iets veranderen he, hihi! Grtjs. Ann

smiley

21 november 2009, 14:51:46 #253 Last Edit: 22 november 2009, 01:06:52 by smiley
Hallo Caroline

Heel erg bedankt voor je succes wens ,ik hoop ook dat ik van die mooie donsjes zal krijgen net als jij !!!
Ik zit altijd ontzettend te genieten van jouw foto's .
en ook al zullen er geen splitten te voorschijn komen zal de ervaring van een nestje enorm zijn ,ik heb alles wat nodig kan zijn in huis .
en als er vragen of problemen zich voor doen heb ik jullie van het forum om mij te helpen .
Ik kijk er echt naar uit om het mee te maken ,dus vanaf nu is geduld het enige wat ik moet hebben ...

Hallo Ann

Je hebt helemaal gelijk ,het is enorm spannend .
Ik heb vorig jaar al een keer een koppel gehad ,waar van de man
haar helemaal niet hielp en de eieren waren dan ook onbevrucht.
Maar spannend was het wel !!!
Dit koppel doet alles samen en wonen ook steeds samen in het blok ,ook word er regelmatig gewipt .
Dus ik heb deze keer goede hoop dat het nu wel lukt !!
Zodra er eieren zijn horen jullie dat natuurlijk direct ....

Groetjes Conny

Marian

Hoi Conny,

Hey wat gaaf, een koppel en een blok!
Spannend, ... het is kei spannend!!!
Ik vind het heel erg leuk voor je :D :D
Ben benieuwd naar de eitjes, en strakjs natuurlijk naar de donsjes 8)

Fijne zondag, groetjes Marian