Smiley's Dagboek!!! !! Het gaat super met Ajani !!

Gestart door smiley, 25 mei 2009, 00:44:04

« vorige - volgende »

Caroline

Hoi hoi!!!!

Ik gebruik voor al mijn valkjes papegaaienkooien, bij zeker 5 kooien, waaronder ook een jock-kooi kunnen ze hun koppie gewoon naar buiten steken.

En .... verschillende valkjes doen dit ook gewoon, soms om een kroel te krijgen, andere om aan de buitenkant van de kooi aan een schroef of i.d. te knabbelen. Het koppie naar binnen en naar buiten gaat met een gemak, ik maakte nog nooit iets engs mee.

Of het fout kan aflopen?? Ik weet het niet, ik heb het nog nooit gehoord.

Succes en gefeliciteerd met je mooie nieuwe ventje.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

smiley

Hallo Caroline

Bedankt voor je berichtje ,ga het morgen zeker nog een keer proberen.
Maar ik had het dan ook niet verwacht dat hij dat zou doen .
ik heb de jock-kooi gekocht voor volgend jaar ,het is een ruime kooi en lijkt mij ook erg geschikt om dat er een broedblok in past .
en ze dan nog ruimte zat over hebben om te kunnen bewegen .
Had eigenlijk iets anders in gedachten met de uitgebouwde kooi .
Daar kunnen twee schuifdeuren tussen en dan is de kooi opgedeeld in 3 delen van 82 cm .
Maar ik heb nu 8 valkjes en als er dan in 2 delen valkjes een blok krijgen dan moeten de overgebleven 4 valkjes 1 deel van 82 cm delen .
Vind ik eigenlijk net iets te krap ,dus vandaar dat de jock-kooi erbij is gekomen.
Mochten er 3 koppels te gelijk willen broeden ,dan kan dat ook en hebben ze allemaal een gelijk deel.
Want dan kan er 1 koppel in de jock-kooi ,en hebben de twee overgebleven poppen ook de ruimte .
Het is dus niet zo heel erg dat hij nu met schuif in de andere kooi zit ,want daar zou hij toch wel in gaan .
Maar nu zitten er 7stuks in het dubbele deel ,en ondanks dat ze er niets van hebben vind ik dat dus te krap ,nu hebben ze maar 1,64 met z'n  allen (7 ) dus,en hij alleen 82 cm .
Dus zijn er nu twee opties of hij gaat terug in de jock-kooi of de schuif er zo snel mogelijk er tussen uit .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Marian

Hey Conny,

Whaha, het gaat hier heel gezellig door :D
Nieuwe ruimtes, nieuwe mooie partner valkjes, en gezellige babbelende kippies ;D ;D
Oh wat lijkt me dat prachtig om te horen.
Gelijk heb je, om naast je schoenen van trots te lopen!!
Ik ben zelf ook gek op de jock kooi, maar vond hem te duur om als oppas kooi te kopen ;)
Gino vliegt hier inmiddels hele rondjes met de anderen mee, toch heeft hij nog maar 3 grote veren aan één kant :o
Verder laat hij gezellig van zich horen en beginnen zijn hormoontjes ietsiepietsie te werken :P
Hij maakt nog steeds van die heerlijke geluidjes bij het kroelen :-*
Hoe is 't met zusje Gifty?

Groetjes, Marian

smiley

Hallo Marian

Het gaat hier prima ,zoals je weet .
Gifty heeft op 1 pen na  aan beide kanten haar pennen terug ,maar vliegen doet ze bijna niet .
als ze het doet is ze zo verbaasd dat het gebeurt ,dat ze daarna geen poging meer doet .
En richting gevoel heeft ze al helemaal niet ,ik vis haar soms uit de lucht ,omdat ik dan zie dat ze gaat neerstorten .
Voor de rest is Gifty nog steeds de grootste kroelkip hier in huis ,die heel graag bij me zit .
De vakantie kooi die jij hebt gebruikt daarvan stonden de tralie's toch ook best ruim uit elkaar ,of viel dat wel mee ??
Stormy is ook best nog wel klein als je hem verglijkt met de anderen .
Inmiddels zitten ze nu met z'n allen in de grote kooi ,ga het later nog eens proberen .
Maar voor nu vind ik het wel even goed zo .ik laat ze lekker nog even samen.
Ze kunnen het leuk met elkaar vinden ,dus ik ben dik tevreden met mijn schatjes .

Groetjes conny

Anke

Hoi,
Ook hier gebruik ik de Jockkooi als reserve kooi.
Inderdaad steken ze nu en dan hun koppie door de tralies.
Maar verder gebeurt er niks.
Wat lief dat Gifty zo'n knuffelkont is geworden :)
Geef haar maar een dikke knuffel van mij :-* :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

smiley

Hoi Anke

Bedankt voor je mailtje .ik ga de jock-kooi ook gebruiken als reserve kooi is altijd makkelijk.
De knuffel voor Gifty is overgebracht hoor !!!en ze vind ze maar wat lekker.
zodra ik de deur van de kooi open dan zit ze er al gelijk klaar voor .
Met haar kopje gebogen ,en doe ik dan net alsof ik haar niet zie dan trekt ze aan mijn haar van hier ben ik hoor !!!
Het is echt een schatje en zo lief ongelooflijk gewoon .

Groetjes Conny

smiley

Hallo allemaal

hier weer even een berichtje van mij ,met mijn eigen valkje gaat het prima !!
En Gifty kan weer vliegen ,ze heeft al een hele tijd al haar pennen terug .
Maar vliegen deed ze niet ,ze wilde alleen maar bij het mij zitten.
De afgelopen dagen zette ik haar steeds op de speeltuin ,dat vond ze niet zo leuk want ik zat dan te ver weg van haar.
Ze ging dan ontzettend met haar vleugels wapperen ,en gisterenavond kwam ze ook los van de speeltuin .
Ik zag haar verbaasde blik van hoe kan dat dan . ??? ???
maar ze vond het wel leuk ,na een paar keer vloog ze dan toch vanzelf naar mij op de bank. ;D ;D
vannmiddag had ze door dat ze de hele kamer door kon ,en ja dan blijf je het proberen.
En ik was helemaal blij  ;D mijn meisje vliegt !!!

Heb ook nog een ander nieuwtje bij herplaatsing op het forum
er staat hier een koppeltje valkjes van een kennis van mij die een nieuw huisje zoeken.
De jock-kooi komt nu al van pas ,want daar gaan ze over een paar dagen in .
De kooi waar ze nu in zitten is te klein ,en omdat ze erg angstig zijn ,kunnen ze in die kooi geen kant op .
Ben begonnen met het stappenplan om deze twee iets minder bang te laten worden van mensen.
het hele verhaal staat bij herplaatsing !!!

Groetjes Conny

Dierenfreackske

Aaaach, ik hoop dat een lief huisje vind voor de valkjes.
Fijn dat het goed gaat met je valkje hoor en dat Gifty haar pennetjes terug krijgt!  ;D ;D ;D  grtjs. Ann

Marian

Hoi Conny,

Wat fijn dat Gifty zo'n bijzonder meisje voor je is geworden, kan ook bijna niet anders, met zo'n naam ;)
Ik ben ook zo benieuwd of er een mooi wit donsje voor mij geboren gaat worden, hoop dan ook op zo'n lief kroelertje als jij :D
Gino heeft ook een lief karaktertje, maar ja, is OOK een man en wil graag z'n eigen dingetje doen ;D ;)

Zal ook eens lezen bij herplaatsing, succes met het stappenplan!

Alvast fijn weekend!
Groetjes, Marian

smiley

Hallo Allemaal

De twee opvang valkjes die ik hier had hebben een nieuw huisje gevonden in een buitenvoliere met verwarmt nachthok .
En voor de mensen waar ze zijn gaan wonen hoefde ze niet tam te zijn .
Ik ben opgelucht dat ze zo snel herplaatst zijn .

Hoi Marian

Ik hoop ook dat het albino meisje er snel zal komen wachten is altijd het ergste wat er is .
Ik duim voor je mee dat het net zo'n schatje mag worden als Gifty

Groetjes Conny

Hallo an

ik had in mijn boekje geschreven dat het goed ging met mijn valkje ,maar dat moest zijn valkjes .
Ik heb er namelijk al 8 moet ook nog steeds mijn handtekening aanpassen .

Groetjes Conny

Marian

Hoi  Conny,

Jeetje het herplaatsen is echt snel gegaan :o
Fijn hoor!
Jaaaa, zo lief als jouw Gifty wil ik ook wel ;D
Wanneer ga je aan een nestje beginnen? (offe, had je dat al verteld :-[ :-\)

Groetjes, Marian

smiley

9 november 2009, 16:52:47 #236 Last Edit: 9 november 2009, 18:25:54 by smiley
Hallo allemaal

Even weer een update vanuit hier ,het gaat prima met mijn valkjes .
En er is inmiddels uitbreiding geweest .
Ik heb er weer een mannetje bij ,dit ventje komt bij manja vandaan.
Het ventje is 2 jaar oud en had het bij manja voorzien op de poppen die al een man hebben .
Manja heeft echt van alles geprobeerd ,maar Shai wilde alleen maar de poppen die bezet zijn ,en niet de popjes die nog alleen waren .en het liep steeds uit op vechtende mannen .
Nu is Shai hier en hij doet het super ,hij heeft hier ook al een popje op het oog .
En omdat hier nog niets echt gekoppeld is heeft hij vrije keus !!!

Dit is Shai bonte wimasker man

Dan is er inmiddels weer een nieuw probleem !!
Enige tijd geleden is er hier een bonte cinnamon geparelde witmasker man komen wonen ,met de naam stormy .
En zoals jullie weten moet dit een man zijn uit de mutatie berekening .
Bij Ripley de bonte witmasker man die bij Carco vandaan kwam moest dit ook zo zijn .
Maar na testen was dit een crossover en bleek een popje te zijn .
Geloof het of niet ik moet Stormy nu ook gaan testen want ook deze vertoont helemaal geen macho gedrag !!!
En fluit als een kanarie ,vanmiddag stapte Shai de volwassen man ineens boven op Stormy en deze bleef er gewoon voor zitten .
Dus als mijn voorgevoel goed is heb ik weer een crossover erbij .
Morgen toch maar veren opsturen om te testen !!!!
Wat de uitslag ook mag wezen ,Stormy blijft hier gewoon wonen .
Maar de test is ook voor de kweker belangrijk waar hij vandaan komt .

Groetjes Conny en de 9 valkjes

Marian

Hoi Conny,

Oh jeetje, en dat voor de 2-de keer! Zo denk je een man te hebben en dan is het misschien wel een popje :o, ach ja, dan maar weer een mooie stoere man erbij zoeken, toch ;) :D ;D
Ik ken je instelling, wat erin komt gaat er niet meer uit.
Shai is ook een mooi mannetje hoor, bijna zo mooi als mijn Gino :P
Ben benieuwd naar de uitslag van de veertjes!
Heb je inmiddels al blokken geplaatst?

Fijne avond, groetjes Marian

smiley

hallo marian

Ik heb nog geen blokken geplaatst ,Shai is hier pas 1 week en Smiley weet nog steeds niet dat hij een man is ,fluit zo af en toe wel voor Ripley ,maar zij is nog te jong .
Shai moet nog gaan kiezen ,heeft de keus tussen twee poppen .
Die wel de goede leeftijd hebben ,maar die zat dus op Stormy en die is ook nog te jong (mocht dit een pop zijn ).
Dan is er nog Shuma die ook nog erg jong is en Ripely en Gifty  beide ook nog erg jong .
Het lijkt wel een soap als je het zo leest .
Dus voorlopig hier nog even geen blokken !!!

Groetjes Conny

ManjaV

Hoi Conny,

Wat een mooie en lieve foto's van lieve Shai  :-* :-* :-*
En Stormy wellicht toch een popje? Kan haast niet missen he, als Shai opstapt...die is zo broeds...
Ben heel benieuwd....

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki