Smiley's Dagboek!!! !! Het gaat super met Ajani !!

Gestart door smiley, 25 mei 2009, 00:44:04

« vorige - volgende »

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

smiley

Ben even een weekje niet geweest ,maar hier zijn dan toch werr nieuwe foto' s van de kleintjes  :o

van oud naar jong

4 zijn er inmiddels gereserveerd en ze zijn pas 5 weken  ;D ;D

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

smiley

Hallo Allemaal

Ik heb vandaag iets heel erg naars meegemaakt !!
Toen ik vanmiddag thuis kwam hoorde ik een heel vreemd geluid uit de slaapkamer (waar de jonge valkjes staan )
5 van de 6 zaten buiten het blok ,maar 1 kleintje maakte dat rare geluid .
Toen ik dichterbij kwam zag ik dat de kleine zat te happen naar lucht.
Ik wist direct dat dit foute boel was ,en heb gelijk het dieren ziekenhuis in Rotterdam gebeld !!!waar ik gelijk mocht komen.
Daar aangekomen stond de vogel arts al op mij te wachten.
En na een klein onderzoek kwam hij tot de conclusie dat de kleine een acute  longontsteking had die hij ging behandelen met baytrill .
Hij gaf de kleine een spuit met baytrill en zette hem terug in het koffertje.
Hij wilde de kleine daar houden zodat het in een zuurstof kooi ging ,omdat het zo benauwd was.
Hij liep naar de andere kamer om hem alvast aan te laten zetten.
de klein maakte een verkrampte beweging viel op zijn zij en was dood !!!
Ik stond aan de grond genageld en begrijp nu nog niet wat er is gebeurt en waarom .
De kleintjes deden het gewoon goed en opeens is er 1 dood !!!
zoiets kan je verwachten als het net geboren is of in de eerste week ,maar dit kleine ding was 5 weken oud ??????
En vanmorgen was alles oke' toen ik weg ging ..
De enige verklaring die ik er aan zou kunnen geven is dat er een zaadje of iets dergelijks in zijn longen terecht is gekomen .
Het was al begonnen met zelf te eten ,en dit kleintje zat niet aan de pap ,pikte af en toe een hapje van broer of zus maar heeft zich ook niet verslikt of zo .
De twee jongste krijgen pap in de ochtend omdat pa en ma minder zijn gaan voeren en de 2 in het blok steeds werden vergeten.
omdat de rest al uit het blok is en zelf eten (met af en toe iets van pa en ma)
Op advies van de vogelarts moet ik de andere kleintje 2x per dag een druppel baytrill geven preventief 5 dagen lang.
Wat een machteloos gevoel heb je na zo'n situatie ,vooral omdat het niet te begrijpen is .

Groetjes Conny

Anke

Hoi Conny,
:'( :'( :'( :'( :'( :'(
Wat vreselijk sneu dat het kleintje is overleden.
Zoiets verwacht je inderdaad niet meer als ze al zijn uitgevlogen.
Heeel veel sterkte meis :-* :-* :-*
Hopelijk blijft het met de andere kleintjes goed gaan.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Hermien

Dat is flinke shit. Inderdaad zou het met een zaadje te maken kunnen hebben. Heel erg akelig, terwijl je toch nog op tijd in het dierenhospitaal was. Misschien is het spuitje hem/haar teveel geworden. Heel veel sterkte!

Kimm

ach meid, wat ontzettend verdrietig zeg  :'(  :'(
ik wens je heel veel sterkte hiermee. je hebt echt je best gedaan hoor,maar je hebt je wel al gehecht aan het jonkie.

sterkte,

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

B87

Ach wat naar :(
Je hebt wel heel goed gehandeld. Meteen naar de VA gegaan!
Je hebt gedaan wat je kon.
Het is inderdaad een heel machteloos en heel  :censuur gevoel als je je vogel ineens ziet doodgaan.
Heb dit met mijn ratje gehad en dat beeld vergeet ik nooit meer :'(
Maak jezelf geen verwijten hoor! :-*

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Dierenfreackske

Sterkte meid , je hebt gedaan wat je kon hoor, grtjs. Ann

ManjaV

Hoi Conny,

Wat een verschrikkelijk nieuws  :'( :'( :'(
Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies. Welke van de zes valkjes was het eigenlijk?  :'(

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Saar

smiley

hallo Allemaal

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties dat doet me goed !!
Na een slapeloze nacht waarin ik mij heb afgevraagd wat heb ik hier gemist ????
Ben ik tot de conclusie gekomen ,dat ik niets heb gemist het was opeens gewoon mis met het kleintje .
Ik controleer dagelijks wel 10 keer de kooi en de kleintjes ,en alles liep voorspoedig .
Het jongste kleintje doet het ook heel goed ondanks zijn achterstand van 4 dagen .
En juist van dit kleintje had ik nog in mijn achterhoofd dat er iets fout kon gaan met hem/haar vanwege de groeiachterstand .
Dit is dus een situatie waar jullie het wel eens over hebben dat kweken ook wel eens minder leuke kanten heeft.
En dat je soms een kleintje verliest !! hoe goed je ook je best doet.

Dit kleintje Manja  was nummer 4 en precies 5 weken oud .
De rest van de kleintjes doen het nog steeds erg goed ze eten al aardig zelfstandig en zijn erg actief ....

Groetjes Conny

Caroline

Jeetje Conny, wat een ontzettend triest nieuws.  :'( :'( :'(

Heel veel sterkte, dit is echt de verdrietige kant van onze anders zo leuke hobby.  :-\

Rust zacht, lief kleintje.  :-*

Ik weet niet op je vogelarts je het heeft verteld maar Baytrill is echt een paardenmiddel en kan zelfs een groei en ontwikkelingsachterstand bij jonge jongen veroorzaken.

Tevens maakt het meer kapot dan alleen maar slechte bacteriën.  :-\

Hou daarom goed de kleintjes in de gaten i.v.m. schimmels welke vaak na een antibiotica de kop optsteken en geef ze NA de kuur Baytrill sowieso 6 weken een goeie vitaminekuur.

Geef je pap, let dan op dat de schimmels geen kropverzuring veroorzaken.  :-\

Zelf had ik een 2 jaar geleden een nest met zieke valkjes waarvan JOOP! onderin mijn handtekening links, een dubbele longontsteking had. Hij kreeg ook Baytrill, vitaminekuur en omdat het ook pap kreeg Nystatine Labaz om kropproblemen te voorkomen. In geval van twijfel over de kropjes zou ik zeker Nystatine Labaz halen bij je vogelarts.

JOOP! is er helemaal bovenop gekomen gelukkig, hij hield er helaas zijn misvormde teentjes aan over.  :-\

Sterkte meis.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

smiley

Hallo Caroline

Ik vind het ook een heel raar dat ik de kleintjes die niets mankeren preventief dit middel moet geven .
Ik ben bij de vogel arts geweest hier bij ons in Rotterdam .
maar ik denk dat ik hier even met Bastiaanse  over ga bellen .
Kijken wat hij er van vind ,jullie horen van mij !!!!
Ze krijgen allemaal in de ochtend een beetje pap omdat pa en ma stukken minder zijn gaan voeren.
En dan zou het zo maar kunnen inderdaad dat ze dan straks meer schade krijgen als dat nodig is .

Groetjes Conny

anika_en_spirit

Hoi Conny,

Wat een naar nieuws  :-\.
Rust zacht, lief kleintje  :-*

Ik vind het knap zoals je gehandeld hebt. Zonder aarzelen, meteen naar de dierenarts. Het heeft helaas niet mogen baten, maar je hebt je uiterste best gedaan.  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

smiley

Heb net contact gehad met de assistente van Bastiaansen
De dokter zelf is pas een vrijdag weer in de praktijk  :-\ :-\
Ik heb haar uitgelegd wat er is gebeurt en ik kreeg van haar het advies om door te gaan met de Baytrill  omdat dit een antibiotica is en ik er al mee begonnen was .
Als je de kuur voortijdig afbreekt dan helpt het de volgende keer niet meer omdat ze dan antistoffen maken tegen de Baytrill .
En er voor vogels al niet zo veel goede medicijnen zijn .
Dan kunnen ze het in de toekomst indien nodig niet meer gebruiken voor deze vogels.
Vrijdag moet ik hem dan bellen voor verder advies en kan dan eventueel nystatine labaz voorgeschreven krijgen .
Ik blijf wel goed opletten ,en Caroline bedankt want ik wist dit niet .

Ben er inmiddels achter wat de oorzaak zou kunnen zijn !!!
Een aantal dagen geleden zat dit zelfde kleintje steeds onderste boven met zijn kop in de waterbak .
ik heb toen het water bakje weg gehaald en er een andere voor in de plaats gehangen .
Omdat hij het bleef doen ,nu denk ik dat hij met dit gekke gedrag zichzelf verslikt heeft of zo .
Toen ik het ontdekte dat hij dit deed was zijn kopje al drijfnat en ik ben er ook niet de hele tijd bij natuurlijk ,dus weet ik ook niet hoelang hij dit al aan het doen was .
Dit zou een goede verklaring kunnen zijn voor wat er is gebeurt ,omdat hij/zij de enige zieke was !!!!

Groetjes Conny