Voor het welzijn van de vogels/raad nodig!

Gestart door Valerie, 2 juni 2009, 13:44:46

« vorige - volgende »

Valerie

2 juni 2009, 13:44:46 Last Edit: 9 juni 2009, 09:52:01 by Valerie
Hoi hoi,

Zoals de meesten onder jullie weten, gaan wij heel binnenkort verhuizen. 14 juli krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en 20 juli moeten we ons huidige uit.

Nu heb ik besloten (ook al is het een grote tuin) geen buitenvolière meer te houden. Ik wil de vogels in een binnenvolière, die makkelijk te onderhouden is en naar buiten gereden kan worden.
Maar daar heb ik nu net advies bij nodig.

Ik heb 5 valkparkieten (misschien worden het er ooit 6, aangezien het oneven aantal) en een stanleyrosella (die apart moet).

Hoe groot moet mijn volière zijn? De kans dat ze bijna nooit de volière uit komen is zeer reëel (afh van mijn tijd en grootte van de mogelijke uitbouw).

Ik heb zelf nog de buitenvolière, zonder achterkant (staat hier tegen muur aan). Die is 80 cm diep; 3 m breed (+ 60 cm extra = sluis) en 2 m hoog.
Ook de binnenvolière heb ik nog. (kan max als broedkooi dienen).

Wat raden jullie me aan te doen? Nieuwe kamervolière zoeken (die in de zomer overdag buiten kan staan) of van de volièrepanelen 2 nieuwe kamervolières maken (geef ik Han weer werk  :-X ).

Dan heb ik vervolgens nog raad nodig. De nieuwe vogelkamer zal komen in een uitbouw, die nog getekend en gebouwd moet worden. (Waarvoor ook overleg met de nieuwe buren nodig is). De mogelijkheid bestaat dat ik hier maanden tot een jaar op wachten moet.
De vogels in een kamer in huis is geen optie. Han kan onder geen mogelijkheid tegen het (af en toe) geschreeuw van de vogels.
Kan ik de vogels zolang in een ferplast kamervolière en jockkooi houden in de garage of klein houten schuurtje? Of vinden jullie dat onterecht voor de vogels en moet ik tijdelijke opvang regelen?
Ze kunnen tijdelijk (hooguit een maand of 2) bij mijn schoonouders, wss onvoldoende.

Zo, een hele tekst voor 2 dringende vraagjes.  ;)

Raymond

Hoi Valerie,

Wij hebben momenteel 4 valkjes in een kamervoliere van 70diep, 102breed en 200 hoog. Ze vermaken zich prima daarin.

Voor 6 valkjes zal je toch echt minimaal deze maatvoering moeten gebruiken, naar mijn mening. Misschien nog iets breder zelfs.

Just ter info. Onze kamervoliere komt eind juni te koop te staan.

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Valerie

Hoi Raymond,

Dankje voor je reactie.

Heeft jouw volière wieltjes? Het is voor mij belangrijk dat ik hem makkelijk verzetten kan ivm schoonmaken v/h verblijf, waar ze zitten.