28 maart 2024, 09:45:25

Albino's

Gestart door ingmar, 29 oktober 2003, 22:44:17

« vorige - volgende »

ingmar

Ik heb nu dit jaar gekweekt met witmaskers en lutino's. Nu weet ik dat ik door middel van een combinatie van deze kleuren naar een albino kan kweken. Kan iemand me even uitleggen hoe ik dat het beste doe.

Sander

hello

Een albino is eigenlijk een lutino witmasker. Deze 2 mutaties heb je al maar hoe je het moet doen om er een albino uit te krijgen weet ik niet.

groetjes
sander

Tara

Hoi hoi,

ik heb al zoiets gevraagd maar je witkop moet split zijn voor lutino en je lutino voor witkop. Dat kreeg ik als antwoord als ik albinojonkies wil. Ik weet niet waarvoor mijn valkjes split zijn, dus wordt een grote verrassing :)

Paul

Hoi Ingmar,

Ik had een albino pop en een wildkleur man die split is voor albino of witmasker en daar kwam een heel mooi albino jong uit .
Helaas is het doodgegaan aan een hersenbloeding.
Albino's zijn zwakker dan andere valkjes en zeker de veren vallen heel snel uit die zitten er veel lossen op dat bij andere valkjes.
Ik heb nu in elk geval weer een albino dus misschien kan ik over een jaar weer een nestje proberen en hopen dat er dan weer albino's uitkomen.

Groetjes, Paul

Hermes_Lucy_nest

hé leuk zeg ;D
heb nu 2 dingen bijgeleer ;D
hopelijk heb ik later ook albinotjes.
ziet er zo mooi uit!!
wel jammer dat ze zo zwak zijn :-[

Tara

Hoi,

ff iets handigers, dit is misschien al een wat ouder onderwerp, maar heb iets gevonden hoe je dat kan doen zonder splitten!

Als je nou een witkop man, met een lutino pop zet, zonder enige splitten, verkrijg je dit:
Mother:Lutino
Father:Whiteface

male offspring:
100% Grey Split To Whiteface {X2: Lutino}

female offspring:
100% Grey Split To Whiteface

De mannetjes, zijn zoals je ziet, split voor witkop, en voor lutino.

Hou een mannetje en kweek er het jaar er op eentje met een witkop popje.
Dan moet je dit hebben:

Mother:Whiteface
Father:Grey Split To Whiteface {X2: Lutino}

male offspring:
25% Grey Split To Whiteface
25% Grey Split To Whiteface {X1:  Lutino}
25% Whiteface
25% Whiteface Split To {X1:  Lutino}

female offspring:
25% Grey Split To Whiteface
25% Lutino Split To Whiteface
25% Whiteface
25% Whiteface Lutino

Zoals je ziet, heb je een klein klein beetje kans, op albino (whiteface lutino). Zo kan je dus goed te werk gaan, maar je hebt wel geduld nodig :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,

Een goed idee misschien laat ik mijn witmasker wel los op mijn
enige overgebleven popje zonder partner  :)
Eigenlijk is het zo makkelijk om een albino te krijgen zonder speciale mutaties :-)

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

ja he, en helemaal zelf gevonden, dan noemen ze me dom ::).

Maar het moet lukken, ik moet eigelijk alleen op zoek naar een witkop popje, die ik zelf ook wel kan krijgen (misschien ook volgend jaar?) en dan kan ik eigelijk over 2 jaar te werk gaan he ;).

Groetjes, Tara