28 maart 2024, 21:27:03

Clear pied, of ... Lutino?

Gestart door Tara, 30 november 2003, 19:04:13

« vorige - volgende »

Tara

Hoi,

hmm Suzanne heeft me op een vraagje gezet ...

Tiko heeft namelijk geen rode oogjes, en het is een lutino, nouja ... Dacht ik toch, maar misschien dan ook weer niet?

Ze heeft echt heel erg speciale ogen, grijs zit er in, bruin, blauw ook wel wat. Maar toen Plukkie was geboren, had die wel rode, met blauwe oogjes :-/, die waren ook echt zo mooi he zeg, was er gelijk verliefd op :'(. De vader is wrs split geweest voor lutino (ie's dood) want anders, kon ik geen lutino jongen krijgen, als Tiko een lutino is, de vader was wildkleur.

Enkele foto's van Tiko?








En dat zonder flits .....

Groetjes, Tara

yentl

hoi Tara,

sorry maar daar snap ik zelf niks van...
hebben lutino's dan altijd rode ogen?
van flupke dacht ik altijd dat hij lichtgrijze oogjes had maar er is hier eens iemand geweest die zij dat ze rode oogjes had, maar die van onze quick zijn zeker niet rood, zou hij dan ook misschien geen lutino zijn en wel die "clear pied"?? maar wat is "clear pied"???  ??? ??? ??? kan het niet dat tiko een iets donkerder soort lutino is (je hebt er toch iets gelere ook?)

nu kan ik totaal niet meer volgen...  :-/


groetjes Yent'l

Tara

Hoi Yent'l,

neeh, Tiko is geen gele valkparkiet, daar is ze te wit voor.

Clear pied is iets van zuiver bont, dus jah, een bont ras waar dus geen grijs in voorkomt. Barbara kent daar meer van, en Inger volgens mij ook wel.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi,
Ik reageer net op Suzanne over Clear pied of lutino, omdat een lutino niet perse rode ogen hoeft te hebben, deze kunnen ook lichtgrijzig/ bruinig zijn. Overigens kunnen ze ook erg donker rode ogen hebben en dan is het lastig te zijn of ze zwart of rood zijn. Het lijkt me echter waarschijnlijker dat je met een lutino te doen hebt, dan met een clear pied.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

yentl

hoi, ik denk toch dat de ogen van ons flupke dan lichtgrijs... ik zie er niets rood in, al 3-4 jaar niet  ;D

groetjes Yent'l