3 mei 2025, 01:11:11

Is dizzle ziek?

Gestart door Nancy18, 20 mei 2009, 09:59:55

« vorige - volgende »

Nancy18

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje.

Mijn valkparkiet Dizzle zit een beetje bol. Hij eet 2 keer per dag ongeveer. Ik weet niet hoeveel Dizzle eet. Dizzle is al een rustige vogel, dus het is een beetje moeilijk om te zeggen. Dizzle is wel alert als ik tegen haar praat / fluit. En volgens mij heeft dizzle een beetje moeite met de rui. Ze heeft namelijk een paar pennen afgebroken halverwege de staat. Ik geef ze iedere dag fruit/groente en 4 keer per week eivoer omdat ze in de rui zijn.

Wie kan me helpen?

Hermien

Hoe oud is Dizzle? Het zou heel goed de rui kunnen zijn, hoor. Maar hou het wel goed in de gaten. Zolang hij goed eet en drinkt, reageert op jou en toch lekker zijn 'ding' doet in de kooi, is er niets ernstigs aan de hand. O ja, let even op zijn poepjes. Ook een belangrijk symptoom om te herkennen of je valkje al dan niet ziek is. Heb je mijn verhaal van Goofy gelezen? Misschien herken je Dizzle daar wel in. Geef in ieder geval genoeg vitaminen en ei-krachtvoer. Sterkte.

Anja

Hoi hoi,

Hou je valkje goed in de gaten. Met eivoer zou ik toch opletten dat je het niet teveel geeft. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat dat niet goed is.

Geef je je valkje extra vitaminedruppels om door de rui te komen?

Heel veel sterkte.

Liefs,

Anja

Nancy18

Dizzle is gisteren 1 jaar geworden.

Ze reageert overal. De poepjes zijn een beetje vies zitten allemaal troep in. Maar daar heb ik ook wat voor. f10 heet dat spul. Is niet schadelijk voor de vogels en dat kan je gewoon in het water doen. Ze eet wel en drink ook gewoon. Ik zag gisteren toen ik me valkjes een douche gaf, dat ze er van zat te genieten. ze was helemaal nat! en wou nog een keer. Ik denk zelf dat ze een beetje las heeft van de rui. Vitamine druppels geef ik ook.. En ze krijgen iedere dag fruit/ groente om door de rui te maken. Ook maak ik ze iedere dag als de zon schijnt of als het droog blijft.

Hermien

Wat bedoel je met allemaal troep in de poepjes? Als dit zaadjes zijn zou ik toch even de poep laten onderzoeken. Poep moet gewoon groen zijn met in het midden wit.

Nancy18

Uhm het is gewoon onverteerbare zaadjes. maar ik weet al wat ik ermee moet doen. Daar is de f10 voor! De kleuren zijn gewoon goed!

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Nancy18

f10 is voor de bacteriƫn en helpt ook de onverteerbare zaadjes die in de poep zitten. het werk heel goed!

Kimm

heeft het ook nog een andere naam? ik kan het nl niet vinden op internet.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

mieke_06

ik zou ze maar goed observeren als ik jou was. valkjes laten niet zo heel snel merken als ze ziek zijn. valt hij ook af?

groetjes, mieke

Nancy18

Ik hou altijd mij valkjes in de gaten. En weeg ze 1 keer in de 3 weken eens. en ze vallen niet af. er is er  eentje bij die iets afgevallen maar die zit heel erg in de rui. en daardoor kunnen ze iets afvallen.

http://www.avian.nl/NL/reinigingsproducten/f10-scd-desinfectant.html . ik heb hem voor je opgezocht. en dit is het!