Overlast katten / Verjaag-systeem gekocht!

Gestart door Peggy, 22 mei 2009, 11:02:42

« vorige - volgende »

Dafrinja

Je hebt ook huiskatten...
die hoeven niet naar buiten om te jagen ofzo.

Ik heb geen voliere in de tuin, maar ze merken toch dat er hier valkjes in huis zitten. En ik heb er ook verschrikkelijk veel last van. Heb je net je tuin netjes gemaakt met vers potgrond ofzo of alleen maar geschoffelt, zitten er al weer verschillende kattendrollen in...grrgrrr, je ziet ze vaak ook gewoon 'zitten' en dan jaag je ze weg, maar dan is het al te laat.
En ze piesen hier tegen alles aan, ook de tuinset enzo. Echt vervelend, maar ja echt er wat aan doen is niet makkelijk. En een kat komt er hier niet in.
Dus ik kan me wel iets voorstellen bij het verhaal van Ron, op een gegeven moment ben je het gewoon zat.
We hebben vrienden die hebben huiskatten en houden ze ook lekker thuis met het idee van 'anderen hoeven geen last te hebben van mijn huisdier'.  Een goeie instelling zou ik zeggen.
Maar dat is mijn mening........

Bello

Gatver........
Daar heb ik ook zo'n hekel aan.

Maar in de voortuinen dan? als ze met honden langs lopen? en die de boehoefte in de tuin doen? Dat is nog veel smeriger. Vooral als je s'avonds thuis komt en je stapt de auto uit midden in de  :censuur.

Nee wij hebben 3 huiskatten die altijd binnen zijn.
Wij hebben katten en niet de buren...................

Als onze katten bij ons in de tuin zijn, geloof het of niet, de kattenbak staat erbij. Zo zindelijk zijn ze.

Als er eens per ongeluk een vreemde kat in de tuin zit jagen we deze weg.......

Maar Peggy helpt het systeem de katten weg te houden?
Durf de valkjes niet eens buiten te laten staan als we ff weg moeten, jee weet maar nooit...

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

mila

ik vind het gewoon smerig die katten van een ander.

een hond mag niet los lopen want dan krijg je een boete.
en zo'n vieze kat mag maar lopen en schijten waar die staat.

nou geloof mij ik begrijp ron helemaal.
als er 1 bij mij in de tuin zit en de hond van me zus is thuis dan hoop ik dat die katten heel hard kunnen rennen want ik laat gewoon me hond los op de kat.

er komt bij geen kat op de dam daar denken ze wel 3 keer overna.

Rianne

Katten blijven een probleem. Nu is het bij onze voliere wel een stuk rustiger qua katten als toen we m net hadden staan. Toen zagen we bijna elke dag wel een kat aan het gaas hangen. Overdag reageren mijn vogels er nauwelijks op, mijn eigen katten lopen namelijk erg vaak achter het huis.
De ontlasting is zeker vervelend, kan er alleen weinig van zeggen want 1 van mijn katten loopt ook door de hele buurt.

*Yvon

Hoi hoi

Jullie lopen wel op de katten te schelden,maar stel nou dat er geen katten rond zou lopen.
Volgens mij zouden we dan meer last gaan krijgen van muizen en miss wel ratten.  ::)
Natuurlijk is het niet lekker als je je tuin aan het doen bent en je graait in een paar drollen.  :-\
Dat is nou eenmaal zo als je een tuin hebt.
Zijn het niet de katten van de buren dan zijn het wel de katten die gewoon thuisloos zijn.

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

jeroenn

Mara

Citaat van: *Yvon op  4 juli 2009, 16:19:16
Hoi hoi

Jullie lopen wel op de katten te schelden,maar stel nou dat er geen katten rond zou lopen.
Volgens mij zouden we dan meer last gaan krijgen van muizen en miss wel ratten.  ::)
Natuurlijk is het niet lekker als je je tuin aan het doen bent en je graait in een paar drollen.  :-\
Zijn het niet de katten van de buren dan zijn het wel de katten die gewoon thuisloos zijn.

Groetjessss Yvon

Hoi Yvon

Daar heb je wel gelijk in hoor, maar moeten de mensen die geen katten hebben, overlast hebben van de katten? Iemand die een hond bezit moet hondenbelasting betalen en niet op de straat poepen en zo. Maar een kat mag overal zijn/ haar behoefte doen. Dat is toch ook niet eerlijk.

Ik heb verder niets tegen katten hoor, en heb zelf een bouvier en die mag dus echt niet in de tuinen van andere mensen haar behoefte doen. Dat doet ze maar in de goot of op de stoep en dan nog ruimen wij het altijd netjes op. Oppakken met een zakje en dan de vuilinsbak in, probleem netjes opgeruimd en niemand die last heeft van onze hond.

Ik weet hoe het is als een kat probeert een valkje door de draad te trekken, dat gun je echt niemand en ik heb het hier meegemaakt, dat is echt geen pretje hoor. Daarom hebben we ook schrikdraad. Wat ze doen in het park achter mijn huis, dat boeit me verder niet, maar ik heb geen zin om constant mijn vogels in paniek door de voliere te zien fladderen.

Groetjes

Mara

*Yvon

Citaat van: Mara op  5 juli 2009, 13:07:39
Citaat van: *Yvon op  4 juli 2009, 16:19:16
Hoi hoi

Groetjessss Yvon

Hoi Yvon

Daar heb je wel gelijk in hoor, maar moeten de mensen die geen katten hebben, overlast hebben van de katten? Iemand die een hond bezit moet hondenbelasting betalen en niet op de straat poepen en zo. Maar een kat mag overal zijn/ haar behoefte doen. Dat is toch ook niet eerlijk.

Ik heb verder niets tegen katten hoor, en heb zelf een bouvier en die mag dus echt niet in de tuinen van andere mensen haar behoefte doen. Dat doet ze maar in de goot of op de stoep en dan nog ruimen wij het altijd netjes op. Oppakken met een zakje en dan de vuilinsbak in, probleem netjes opgeruimd en niemand die last heeft van onze hond.

Ik weet hoe het is als een kat probeert een valkje door de draad te trekken, dat gun je echt niemand en ik heb het hier meegemaakt, dat is echt geen pretje hoor. Daarom hebben we ook schrikdraad. Wat ze doen in het park achter mijn huis, dat boeit me verder niet, maar ik heb geen zin om constant mijn vogels in paniek door de voliere te zien fladderen.

Groetjes

Mara

Zo kunnen we wel een poos doorgaan,maar dat hoort in een ander topic.  ;)
Helaas kunnen mensen nou eenmaal overlast hebben van loslopende honden en/of katten als je een (voor)tuin hebt.

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Yvon

Ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar wij hebben geen voortuin maar een achtertuin, haha, zelfs die is niet veilig.

Maar dat was inderdaad niet het onderwerp maar wilde het wel even kwijt.  ;)

Hoi Peggy

Werkt het systeem eigenlijk?

Groetjes

Mara