met de vleugels klapperen en korte hijg geluidjes maken

Gestart door Lemonita, 13 mei 2009, 13:15:32

« vorige - volgende »

Lemonita

Hey allemaal,
Mijn lutino valk Frosty ( anderhalf jaar oud) heeft de laatste weken een rare gewoonte opgepikt. Hij komt op mijn schouder zitten en begint dan hevig te klapperen met zijn vleugels. Hij maakt ondertussen ook korte blaas geluiden. Wat wil dit zeggen???

tweede "probleem": Frosty buigt zijn hoofdje vaak om hem te aaien en hier geniet hij dan ook van, maar van zodra hij de vingers ziet... weeral blazen, happen , achteruitlopen en veren opzetten. Ik krijg dit blijkbaar niet vertrouwd met hem. Hij gaat graag op mijn vingers zitten en heeft er ook geen last mee als ik eten aanbreng ofzo. Enkel bij het aaien.

groetjes lem

Rianne

Blazen is dreigen, een valkje blaast als hij boos is of zich bedreigd voelt. Tamme valkjes willen het nog wel eens doen als ze hun zin niet krijgen ;D
Wilde hij voorheen wel geaaid worden? Wat je vaak ziet is dat valkjes in pubertijd (die is Frosty wel voorbij) of in broedtijd (want dat is nu) van gedrag veranderen. Probeer hem evengoed bij je vingers te laten komen dmv wat lekkers geven, zodat hij weet dat het echt geen zin heeft om er naar te blazen.

Lemonita

ok, dus hem beetje verleiden... moet wel lukken denk ik ;D

en dat gedrag op mijn schouder? hij lijkt er echt plezier in te hebben, want na zijn 15 seconden geflapper, kijkt hij mij altijd stralend aan met zijn kuifje rechtop (heeeeeel fier).

Rianne

Zit hij dan niet in je haar te 'badderen'? Ik heb een valkje die dat wel doet, dan gaan ook de vleugels wijd.

Lemonita

hey,

ja hij valt mijn haar aan he :). Maar dat klapperen doet hij bvb ook als hij op zijn kooitje zit en we even ant knuffelen zijn. dan gaat die kuif plots omhoog... vleugels wijd, bek open en maar klapperen... en dan is het weer gedaan en buigt hij zijn kopje weer richting mij... net van... ik wil nog knuffels.... .

Snap 'm soms niet zo goed, tis een schat, maar een geval apart... had ik bij mijn vorige valk nooit voor zo'n dingen :)

grtz