29 maart 2024, 13:03:35

Albino valkparkiet

Gestart door Mandy, 22 november 2003, 02:24:50

« vorige - volgende »

Tara

Waar haal je die toch altijd, ik heb er nog nooit eentje gezien. Ik weet ook niet waar mijn valkjes split van zijn, want begrijp nog niet zo veel van split enzow, en tja, weet de meeste hun ouders ook niet. Dus ik heb niet veel kans om er eentje van eigen kweek te hebben. Maar ik hoop echt om er ooit eens eentje te hebben, ze zijn prachtig, al zeg ik het zelf :).

Groetjes, Tara

Lique

Hoi Tara,

Je moet er maar net een tegenkomen.
Wij zijn voor noah bij een kweker geweest, voor een albino buiten naar een handelaar, voor een andere albino van buiten, hebben we particulier gekocht, en deze ook bij een handelaar.

groetjes lique

Tara

Tja, ik heb nooit geluk, heb niet echt veel specialere mutaties zitten, heb geen spijt van de andere, maar wel jammer. Maar ah ik kan worden verrast he volgend jaar, wie weet welke splitten ik bezit ;). Maar als ik ooit een albino tegenkom, moet ik hem echt hebben, maakt niet uit voor hoeveel ie te koop staat :).

Groetjes, Tara

Lique

Hoi Tara,

Ja, er zijn er niet zo heel veel van, minder als andere mutaties. maar ik heb 65 euro voor Noah betaald.
Het is wel heel veel geld. Maar je moet echt mazzel hebben.
De albino die ik gisteren heb gehaald was 30 euro.
En dat vind ik een hele mooie prijs.

groetjes lique

Tara

30 euro????? Wow echt een koopje, maar ik heb een idee, als we nog eens naar de dierenzaak gaan, ga ik vragen of ze eens een albino voor me willen bestellen, dat gaan ze wel willen doen als ze dat kunnen, ahhh thx Lique, ben op een idee gekomen dankzij jou ;).

Lique

Hoi tara,
Ja 30 euro voor een mooie albino valkparkiet is niet heel veel nee, maar het is wel meer als 60 gulden.
Maar ik denk neit, dat een dierenzaak makkelijk aan een albino kan komen, want deze zijn vaak al heel snel gereserveerd. Een dierenzaak krijgt vaak de valken die een kweker niet kwijt kan.
ik hoop dat je er een vindt, bij een goede kweker...

groetjes lique

Tara

Mjah, dacht het wel, maar ik vraag het toch maar eens. Ik ga niet echt bij kwekers, ken namelijk geen kwekers bij me in de buurt, dus da's ook weer een nadeel :(. Mjah, zal afwachten zijn.

Lique

Ja, dat is een nadeel van Belgie, dat er zo weinig van alles is, weinig kwekers vogelartsen, noem maar op.
Maar ik hoop voor je, dat je gauw een mooie albino vindt.

groetjs lique

Tara

Hmm verhuizen naar Nederland? :D.

Bedankt Liqueje, erg lief van je, hoop het ook, maar jullie zullen de eersten zijn die het te horen krijgen dan :). Ik wil ze wel zelf proberen te gaan fokken. Na enkele jaren zou het misschien wel kunnen lukken denk ik.

Groetjes, Tara

Lique

haha, ja verhuizen zal een optie zijn ja.
Maar het mooiste is, dat je de achtergrond van een valk weet.
Dat je weet, wat je er tegenover kan zetten...

groetjs lique

Tara

Ik heb net iets gemerkt!! Ik heb kans, (kleine kans) op albino, na zo'n 2-3 jaar. Als ik een witkop man, kan kruisen met een lutino, krijg ik wildkleurtjes, split voor witkop en lutino. Dan kan ik zo'n mannetje kruisen met een witkop, en heb ik dus:
Mother:Whiteface
Father:Grey Split To Whiteface {X2: Lutino}

male offspring:
25% Grey Split To Whiteface
25% Grey Split To Whiteface {X1:  Lutino}
25% Whiteface
25% Whiteface Split To {X1:  Lutino}

female offspring:
25% Grey Split To Whiteface
25% Lutino Split To Whiteface
25% Whiteface
25% Whiteface Lutino

Zoals je ziet, de laatste is Whiteface lutino, dus witmasker lutino, is een andere benaming voor albino! Zo, een hele hoop lutino's gezocht, heb wel een witkop en lutino koppel, maar ze willen niet paren, misschien volgend jaar, het zou heel leuk zijn! De kans is niet groot, maar toch wat he :). En dan nog, lutino split voor witkop en omgekeerd, als ik die dan weer zou kunnen koppelen, ik heb dus best kans :).

Groetjes, Tara

ziralioness

Hahaha als je per sé een albino wilt, Mandy, kom ik Bobby wel halen hoor!!!  :D ;D :P

Hahahah ik plaag je... Bobby is echt een prachtig valkje... en of het nou een bonte witmasker is of een albino; hij is zo wit als sneeuw en bijzonder mooi....  :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Mandy

25 november 2003, 03:57:00 #27 Last Edit: 25 november 2003, 03:57:20 by Mandy
 :D Nee hoor, ze blijft gewoon hier, dan kweek ik er gewoon mee als bonte witmasker. ;) Ik vind ze ook veel te mooi, ze heeft ook een mooie volle bouw en zit mooi strak in d'r witte veren. :P

Ha Tara, zie je nou wel dat je het WEL snapt, je hebt dat zelf goed gezien en doordacht, goed hoor. Het is dan wel een kleine kans, maar je hebt wel kans. Het duurt ook wel even, maar is wel leuk en spannend om naar uit te kijken. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Ik heb net antwoord van Adri gehad;

Jouw valkparkiet is een witte zwartoog, een vogel die door selectieve kweek geheel wit is geworden.
De vererving hiervan is anders dan van de albino of lutino. Ook witmasker en gepareld kennen weer een andere vererving dan de albino of lutino. Het een heeft met het ander dus niets van doen.
Je zult de vogels aan elkaar moeten verparen om te zien wat er nu precies in zit.
Groeten Adri van Kooten
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Inger m

Hoi Mandy,
Grappig dat bobbie een wit zwartoog blijkt te zijn (eigenlijk bonte witkop). Mss is dat nog wel mooier of gunstiger dan een albino, dit is tenslotte toch een roodoog....
Ben benieuwd aan wie je Bobbie gaat koppelen.. en wat eruit komt. Volgens mij komt albino meer voor dan wit zwartoog?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.