7 mei 2025, 23:42:20

Albino/ Witte met blauwe ogen

Gestart door BeeBee, 20 mei 2009, 18:17:03

« vorige - volgende »

BeeBee

Hallo Allemaal.

Ik heb sinds kort een nieuwe valkparkiet, van 2 jaar oud en heel erg tam,
maar mijn vraag was hij is helemaal wit en heeft blauwe ogen, is het nu dus een albino of een witte witmasker?

Zyra

misschien is een foto hier erg handig bij. Een hele witte vogel kan namelijk een albino wezen maar er bestaan ook clearpied valkjes. dit is bont maar zonder vlekken en in combinatie met witmasker zou het best wel eens er uit kunnen zien als een albino..

Rianne

21 mei 2009, 16:29:06 #2 Last Edit: 21 mei 2009, 16:31:19 by Rianne
Een clear pied heeft donkere ogen. De ogen van een albino zijn rood, als ze jong zijn, maar worden daarna wat donkerder. Toch is er duidelijk verschil tussen de ogen van een albino of die van een clear pied. Ik denk dat je een albino hebt.

Zyra

eena lbino met blauwe ogen :o bij Diana heb ik meerder valkjes gezien met zulke lichte blauw grijzige oogjes. lijkt mij daarom dus sterk dat het een albino is.. vandaar de vraag naar een foto, dit zal misschien een hoop duidelijkheid geven :)

Rianne

Je moet niet meteen denken aan 2 grote blauwe ogen, maar aan dit:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,2713.msg269268.html#msg269268

Ik wist namelijk zeker dat ik eerder een albino met een lichtere oogring had gezien.

Zyra

aha, dat had ik nooit eerder gezien, dia bij Diana waren echt blauw/grijs ;) deze hebben inderdaad een rode gloed. Sorry voor de tegenspraak :-[

Caroline

Klopt helemaal hoor .... ik heb hier 2 albinootjes en 2 lutinootjes van 3 jaar en ouder en deze hebben met een bepaalde licht of flint inval nog rode ogen maar als je ze zo aankijkt zijn ze blauw/grijs.  ;)

Alleen de ogen van een pale fallow en een bronze fallow blijven hun hele leven bloedrood.

Bij hun geboorte hadden de 4 bovenstaande valkjes overigens ook bloedrode oogjes maar met de jaren zijn die verkleurd.

Maar .... dit is geen nieuws hoor, maar een bekend feit in de valkjes-wereld.  :D

Tuurlijk is het leuk om een foto van je albinootjes te zien.

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

BeeBee

Heyhey

Dankjewel voor jullie ractiets

Bo heeft indderdaad precies de zelfde ogen zoals op de foto's van rianne. Ik zal morgen overdag eens proberen om er goede foto's van te maken en dan zal ik ze posten.

mariannenl

.....ik heb ook zo een dame, ik ben even in de archieven gedoken van oude fotos en heb haar gevonden, albino en wat vuil door het broeden op de staart ) met heel lichte ogen
Er is slechts eenmaal een albino kuiken uitgekomen, die vliegt nog in de voliere  rond, maar heeft rode ogen.

De foto is van een paar jaar terug van onze oude voliere, maar ik heb haar nog steeds.
Marianne

BeeBee

Dat is Bo maar mijn camera is niet goed genoeg om de oogjes er goed op te krijgen ze lijken hier heel donker

Rianne

Maak maar een foto met flits, als de oogjes dan nog rood oplichten, is het een albino :)