29 maart 2024, 01:13:27

breezer

Gestart door yentl, 27 november 2003, 19:39:21

« vorige - volgende »

yentl

hoi iedereen...

is breezer nu een man of een pop, 'k geraak er weer maar eens niet uit  ::) ::) ::).

tis een bonte valkparkiet en hij/zij heeft wel een lange kuif, maar ik heb hem/haar nog nooit horen fluiten... hij/zij heeft wel mee gebroed en op de kleintjes gezeten van sparkel en plukkie. Onder de staart is hij/zij helemaal zwart...

 ??? ??? ???help! ??? ??? ???

groetjes Yent'l




Tara

Hmm sorry Yent'l, maar daar kunnen wij het niet mee doen, een mannelijke als vrouwelijk kan een lange kuif hebben, en ze kunnen allebei erg graag broeden. Bij een bonte kan je het niet qua uiterlijk vergelijken. Maar vertoont ie macho-gedrag, vaak met vleugels open en heen en weer gaan, met bekje tikken tegen gaas, of andere eigenschappen? Dan zou het een mannetje zijn.

Je kan ook eens vergelijken met de roep, een mannetjesroep is veel feller, vrouwtjes zwijgen meer, maar vaak roepen ze ook.

Groetjes, Tara

yentl

breezer roept amper en is heel erg stil... ik denk een pop...

Tara

Hoi Yent'l,

je kan op je instinct ingaan, maar je merkt het wel misschien volgend jaar, of ze zal paren of niet, als het een mannetje gaat ie bovenop kruipen, en een popje, tja, dan zit ze onderaan ;).

Groetjes, Tara

yentl

als hij/zij dat zal doen... 'k zal er van mijn volgende nestjes toch wel enkele wegdoen denk ik want dan kan ik ze niet meer uiteenhouden en ik heb er nu 5 geparelde bonte en een bonte (breezer dus)...

Hermes_Lucy_nest

volgens mij is het een popje als je ze nog nooit (?) hebt horen fluiten :-/
ah ja het word gewoon een grote verassing :D
bovenaan of onderaan? :P

Tara

Citaatvolgens mij is het een popje als je ze nog nooit (?) hebt horen fluiten :-/

Hoi Valérie,

Ik hoor Smuey, Tako, Malaia en nog enkele ook bijna nooit, dus stilte heeft niet veel te maken bij sommige valkjes. Alleen heb ik Malaia al enkele keren per toeval gehoord, en Smuey ook 1 keer, en Tako bijna nooit (al kan hij het heel mooi), maar ook dankzij het paren. De stille mannen ... Je zou ook verwachten het zijn poppen, ma nee hoor. Dus weet maar nooit, is afwachten dus, als ze een nestje heeft :).

Groetjes, Tara

Hermes_Lucy_nest

daarom hat ik een vraagteken na nooit gezet omdat ik nooit wel heel raar vond :)

yentl

't is een mysterieus beestje hé  ;) ;D. tjah... ze heeft nog geen vriendje (of vriendinnetjeh ??? ??? ???)

groetjes Yent'l

Tara

Afwachten, misschien wipt er plots iemand op :D

yentl

go breezer go breezer  ;D