23 mei 2025, 01:35:15

Broeds gedrag in kooi

Gestart door maria, 12 mei 2009, 13:12:53

« vorige - volgende »

maria

Hallo,
Onze mannetjes valkparkiet vertoont broeds gedrag in zijn kooi. Regelmatig 'wipt' hij op een spiegeltje wat in zijn kooi hangt, maar dat is verklaarbaar. Echter zijn broeds gedrag vind ik wat vreemd. Heel de dag zit hij op hetzelfde plekje onderin zijn kooi. Als je niet beter weet zou je denken dat hij op een eitje zit te broeden. Wie weet hoe lang dit gaat duren? Hij is er nl. een stuk ongezelliger door geworden, wat wilder gedrag als we in de buurt komen, zelden of niet meer fluiten (als hij dus op de grond zit) e.d. Moeten wij dit gewoon zo laten... het zal wel vanzelf over gaan ... en hoe lang duurt dit gedrag? Alvast bedankt voor je reactie.

maria

Citaat van: maria op 12 mei 2009, 13:12:53
Hallo,
Onze mannetjes valkparkiet vertoont broeds gedrag in zijn kooi. Regelmatig 'wipt' hij op een spiegeltje wat in zijn kooi hangt, maar dat is verklaarbaar. Echter zijn broeds gedrag vind ik wat vreemd. Heel de dag zit hij op hetzelfde plekje onderin zijn kooi. Als je niet beter weet zou je denken dat hij op een eitje zit te broeden. Wie weet hoe lang dit gaat duren? Hij is er nl. een stuk ongezelliger door geworden, wat wilder gedrag als we in de buurt komen, zelden of niet meer fluiten (als hij dus op de grond zit) e.d. Moeten wij dit gewoon zo laten... het zal wel vanzelf over gaan ... en hoe lang duurt dit gedrag? Alvast bedankt voor je reactie.

Kan iemand mij misschien met deze vraag helpen. Onze valkparkiet zit dus de hele dag onderin een hoekje in zijn kooi. Het lijkt mij broeds gedrag. Hij is veel agressiever geworden, fluit weinig meer e.d. Is dit normaal gedrag en hoe lang gaat dit duren?

Rianne

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14941.0.html

Hoewel een mannetje geen eitjes legt, geldt voor de rest hetzelfde :)

maria

O.k. ik had al op de site gezocht maar ik wist niet dat een mannetje hetzelfde gedrag kan vertonen als een vrouwtje. Dus als ik het goed begrijp duurt het 3-4 weken en ik hoef bij het mannetje niets aan te passen v.w.b. voer of iets dergelijks.

Rianne

Het gaat vanzelf weer over, het is alleen een beetje vervelend dat je valkje nu wat agressiever is. Je hoeft verder niks aan te passen.

maria

Is goed, bedankt voor je reactie. Ik zat er toch wel een beetje mee en ook voor onze kinderen is het gedrag van onze anders zo lieve en supertamme valkparkiet niet zo heel erg leuk. We wachten het gewoon af. Nogmaals onze dank.