7 mei 2025, 16:52:01

Uitvliegen

Gestart door rodero, 16 mei 2009, 13:51:42

« vorige - volgende »

rodero

Ik heb een nest waar ik 2 Valkjes heb die 2/3 weken geleden zijn uitgevlogen en zie af en toe om de beurt wel zelf eten en drinken maar medendeels worden ze bij gevoerd door de ouders, maar goed dit kunnen ze nog wel een maand vol houden zo en wil ze toch wel graag scheiden van de ouders maar wil ook weer niet te veel risico nemen.

Heb in het verleden wel eens zoiets gehad en heb toen na een periode de koppel gescheiden van de jongen en toen leek het wel dat de jongen ineens wel zelf wilden eten maar wie kan hier over mee praten.

Rianne

Als de jongen gereserveerd zijn, en oud genoeg om weg te mogen, zet ik ze eerst apart in een kooi. Dan kan ik goed zien of ze zelf kunnen eten, en of ze dan genoeg eten. :)
Bedelen is makkelijk :) Maar met 8 a 9 weken kunnen ze al zelf eten.

rodero

Het is andersom, het koppel gaat weg en met de jongen wil zelf met andere jongen een koppel gaan vormen en heb geen haast maar wil ook niet dat ze nog eens een maand de jongen blijven voeren als het niet nodig is.

Anke

Hoi,
Als de jongen met een week of 4 uitvliegen zie ik ze hier vaak al best snel in de voerbak zitten.
Maar dat wil niet zeggen dat ze zelf eten, in het begin spelen ze er meer mee.

Ik zet de kleintjes meestal met 6 weken apart. Maar dan moet ik ze wel al zelf hebben zien eten.
Als ze dan na een week nog goed op gewicht zijn, dan mogen ze verhuizen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes