29 maart 2024, 09:00:13

mutatie's

Gestart door Hermes_Lucy_nest, 30 november 2003, 16:35:48

« vorige - volgende »

Karin

Dat is een verkeerde benaming,. Een albino is een lutino witmakser. Wij noemen het alleen albino  ;D En bij die van mij zit er ook cinnamon in. Kijk maar in mijn handtekening.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi,
In mijn voliere zitten de volgende mutaties:
1 wildkleur pop
1 bonte wildkleur man
2 cinnamon poppen
1 cinnamon bonte man
1 albino (lutino witmasker)
1 witmasker man
1 witmasker bonte man
1 cinnamon geparelde witmasker pop

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Hermes_Lucy_nest

hmm jah eigenlijk kon ik me nie echt een albino (lutino witmasker) voorstellen met cinnemon daarmee :-X sorry

Tara

CitaatD En bij die van mij zit er ook cinnamon in.

Hoi Karin,

Is dat dan eigelijk nog wel een albino?? Albino's zijn toch alleen wit? :-/

Groetjes, Tara

Karin

Het is inderdaad geen albino, daarom noem ik het zoals het heet : cinnamon lutino witmasker, of zoals ze het in België noemen : Isabel Ino  ;D En een albino is eigelijk ook geen albino, maar een lutino witmasker. Net zoals bij mensen zullen er bij valkjes ook wel echte albino's betaan, maar dat is een echte genetische afwijking. Bij mijn ouders in de straat heeft jaren een albino merel gewoond.... helaas is zijn kleur hem fataal geworden en is waarschijnlijk gepakt door een kat. Ook zie je af en toe albino kauwen. Ook deze zullen het niet lang uithouden. Dus ik denk dat het bij de valkparkiet ook wel zal bestaan, maar zoek het verschil maar eens  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Wat wel mijn ervaring is dat witte valkjes heel zwak zijn wat betreft de veren.
Albino's zijn ook vaak zwakker door de genetische afwijking.
Heeft dat dan ook met elkaar te maken als albino's geen echte albino's zijn?
Bij een lutino zitten de veren nog best vast maar bij een albino moet je zelfs uitkijken als je hem flnik aait anders vliegen de veren in het rond :-(

Groetjes, Paul

Karin

3 december 2003, 03:54:05 #21 Last Edit: 3 december 2003, 03:54:55 by kazoo
Roodogen zijn sowieso zwakker is me verteld. Ik heb me zelfs laten vertellen dat veel lutino's op vrij jongen leeftijd ( een jaar of 4 ) ineens een bloedneus krijgen en dood neervallen  :'( Zonder verdere aanwijzingen. Dit zou komen door het "doorfokken". Albino's zijn natuurlijk ook lutino's, en het enige wat ik me kan bedenken is dat een albino 2 mutaties bij zich draagt ( des te meer mutaties, des te zwakker, wildkleurtjes zijn nog steeds het sterkst ) én ook nog eens een roodoog is.  Heb je bij al je albino's dat ze zo slecht in hun veren zitten ? Ik zal het eens navragen bij wat Amerikaanse kwekers die veel albino's kweken.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Ik heb nu maar 1 albino die andere zijn doodgegaan maar bij die andere zaten de veren ook niet echt vast hoor dat was ongeveer hetzelfde :-(
Dus is volgens mij inderdaad de mutatie een stukje zwakker maar of dat in ouderdom uitmaakt weet ik niet.
Een kaal valkje kan ook oud worden he :-)

Groetjes, Paul

Theetje

Hoi Valerkiet,

Ik heb een bont pop (geel grijs)
1 Lutino man
1 Grijze witmasker man
1 grijze pop

Momenteel paren de bonte en de witmasker zich helemaal suf, dus ben benieuwd of ik er nog een nieuwe kleur bijkrijg.

Afwachten maar weer!

Groetjes

Theetje


Inger m

3 december 2003, 22:03:04 #24 Last Edit: 3 december 2003, 22:03:54 by Cinnamon_valk
Hoi Paul en Karin,

is albino per definitie een genetische afwijking? of gewoon een mutatie zoals alle andere? Zeker omdat het bij een valkparkiet albino om een dubbele mutatie gaat.
Zover ik weet bestaan er geen echte albino valkparkieten.

Ik denk niet dat: 'hoe meer mutaties, hoe zwakker de vogel' dat dat niet perse opgaat. Omdat een mutatie een afwijking is aan de veerkleur, maar alle andere genetische afwijkingen hangen samen met zoveel andere factoren. Ik denk dat als je echt gaat doorfokken (inteelt) dat veroorzaakt wel zwakkere vogels, omdat daardoor de genetische variatie wordt verkleind, waardoor de kans groter wordt dat een bepaalde afwijking naar buiten komt.

Bij het doorkweken met alleen wildkleuren, zul je hierdoor ook steeds zwakkere vogels krijgen. Ik denk dat het daarom ook vooral van belang is om alleen te kweken met onverwante en gezonde, forse vogels zonder afwijkingen.

gr Inger

(Overigens wordt bij laboratorium dieren pas gesproken over inteelt na minimaal 20 generaties broer-zus paringen, door zolang door te kweken zijn veel genetische afwijkingen er juist weer uitgeselecteerd en heb je relatief gezonde en normale dieren, dit even terzijde)
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Inger,

Mijn Albino komt uit een witmasker man en een albino pop.
In het begin waren albino's heel duur en omdat sommige mensen veel geld wilden verdienen werden albino's gekweekt met albino man en pop waardoor de mutatie steeds zwakker word :-(
Roodoog op roodoog is nooit goed om mee door te kweken.
Ik denk dat daardoor de albino's een stuk zwakker geworden zijn.
Misschien zijn er wel sterke maar ik heb er slechte ervaring mee maar ik blijf ze wel mooi vinden dan maar af en toe een kale plek als de veren eruit vallen :-)

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Paul,
Dat ben ik wel met je eens. het is ook een verschijnsel dat je veel bij 'modedieren' ziet, mensen willen er snel veel geld aan verdienen en kwaliteit is niet meer belangrijk.
Mijn albino komt uit een witmasker en cin witmasker. Ik heb nog geen last gehad van uitvallende veren enzo. Ze zit buiten.
De vogel die ik eraan wil koppelen is een onverwante witmasker man uit witmasker en witmasker cin gepareld (hij heeft albino zusjes). Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

yentl

hoi,

zal't snel ff zeggen

1 gepareld bonte cinnamon (plukkie)
1 geparelde bonte (sparkel)
3 geparelde bonte/cinnamon (ja dat weet ik niet zeker zijn de jonkies van sparkel en plukkie dus ja...)
2 lutino (flup & quick)
1 wildkleur
1 geparelde
1 bonte
1 geparelde witmasker cinnamon (jullie snappen wel wat ik bedoel zeker, ik denk ongeveer zoiets als Malaia van Tara, maar deze heb ik nog maar net en heeft nog geen naam)

groetjes Yent'l

Hermes_Lucy_nest

hoi theetje,
als jou valkjes die nu een nestje hebben split zijn voor niets dan krijgen ze normaal wildkleur split voor witmasker bont :)

Mother:Pied
Father:Whiteface

male offspring:
100% Grey Split To Pied Whiteface

female offspring:
100% Grey Split To Pied Whiteface


mooie spits hoor!! :)
je kan er later mee voort proberen te kweken :)

Theetje

Hoi Valerie,

Als ik echt wil kan ik wel achter komen wat voor split het is. Ricky draagt namelijk een ring en moet het dus uit te zoeken zijn. Achter op zijn koppie heeft ie een witte vlek die er dus eigenlijk niet hoort. Het kan een schoonheidsfoutje zijn, maar ik heb ergens op de site gelezen dat er dan misschien een klein kansje is dat ie split voor bont is. Ach we zien het wel. Als de jongen maar gezond zijn. Voorlopig moeten de eieren nog gaan komen, maar als ze blijven paren zal dat wel niet lang op zich laten wachten denk ik.

Dokus kan wel eieren leggen, ze heeft al eens eerder een onbevrucht nestje gehad met een ander mannetje, dus daar zal het niet aan liggen.

Geduld is een schone zaak he!

Groetjes

Theetje