5 mei 2025, 20:45:12

broedhok geef ff advies aub

Gestart door angela2209, 13 mei 2009, 22:03:30

« vorige - volgende »

angela2209

ik heb 6 valkjes de oudste is 4 weken de jongste 2.5 week
nu zie ik dat geen van de ouders er snachts niet meer bij blijft
is dit erg of niet

jeroenn

als de ouders nog goed voeden is het volgens mij niet erg, want ze houden elkaar warm

Raf

Bij mij hebben ze ook het nest verlaten nadat de jongste ca 2,5 week was. Maar ze zijn ze altijd goed blijven voeden. En deze week zijn de eersten uitgevlogen.

Ik denk ook dat het een kwestie van plaats is! Met 6 valkjes is natuurlijk erg druk in het nest!

Anke

Hoi,
Het is heel gewoon als de ouders na een week of 2 niet meer dag en nacht in het blok zitten.
De kleintjes hebben dan al pennetjes en kunnen zichzelf (en elkaar) al goed warm houden.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

angela2209

bedankt voor jullie reacties

dan nog een vraagje het jongste is best achter tegenover de rest maar doet het verder goed hoor
wat moet ik doen als de rest dadenlijk is uit gevlogen maar die nog niet
moet ik hem dan alleen in zn hokje laten ??
of binnen halen ??

Raf

gewoon zitten laten.

Dat verschil trekt wel bij. Als de oudste dadelijk is uitgevlogen zit ie waarschijnlijk ook niet meer in het blok als er gevoerd wordt. Dan krijgt de rest dus vanzelf meer aandacht!

angela2209

word hij dan wel gevoed buiten het hok

ja mischien maak ik me te druk en moet ik maar afwachten hoe het loopt maarja zo ben ik niet  ;)
word wat als ze verkocht worden pfff   hahaha  eigenlijk niks voor mij

Raf

Ook buiten het hok worden ze nog gevoed door de ouders. Ze melden zich wel! Na ca. 2 weken eten ze zelfstandig.