28 maart 2024, 18:58:33

jong valkje heeft een naam yazhi

Gestart door mieke, 13 mei 2009, 23:36:04

« vorige - volgende »

mieke

13 mei 2009, 23:36:04 Last Edit: 16 mei 2009, 21:51:55 by mieke
We hebben twee jonge valkjes de ene van de tweede mei en de ander van de derde mei.
het eerste doet het heel goed weegt 30gr de tweede is een probleem in het begin hielden de ouders het niet warm en weinig eten dan heb ik er zelf voor gezorgd (het was maar zes gram )en dat ging heel goed na vier dagen en twaalf gram heb ik het dan terug bij de ouders gezet om te zien wat er zou gebeuren , en ze deden het heel goed als ik ga kijken zit het lekker warm en zit er eten in de krop, maar vanmorgen als ik het ging bekijken schrok ik even het was weer gewicht kwijt ,nu vanavonk na het werk dadelijk terug gaan zien kropje goed vol en en vier gram meer dan vanmorgen maar nog altijd maar 14gram, wat kan ik doen zou het helpen als ik eten bijgeef of kan ik iets geven om het wat sterker te maken , ik zou het helemaal zelf doen maar ga werken met vroege en late en moet het dus bij de ouders zetten maar wil het niet opgeven het kleintje ook niet want anders was het al gedaan denk ik , kan iemand mij helpen?

*Yvon

Hoi hoi

Zolang de ouders voeren zou ik niks doen.
's Morgens vroeg zijn de kropjes meestal nog wel zo goed als leeg en worden later op de dag goed aangevuld.
Geef je de valkjes ook nat bruin brood,eivoer en trosgierst naast het gewone voer ?

Groetjessss Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

mieke

Hoi yvon

Ja ze hebben alles wat nodig is , het is zo een groot verschil met de twee kleintjes vind het echt zielig de eerste is bijna dubbel zo groot ,als het kleintje overleeft doe ik het nooit weg het is de eerste keer dat we kleintjes hebben al goed dat ik hier zoveel kan lezen als ik vragen heb.

groetjes mieke

mieke

Ik heb vandaag het valkje eten bij gegeven hij is wel iets bijgekomen ,het zal nog een lange weg zijn voor hij erdoor is maar blijf hopen dat het lukt, heeft er al iemand zo iets voor gehad dat een valkje zoveel achter was en toch goed gekomen is of heb ik hoop voor niets , zou het heel erg vinden ben zeer gehecht aan dat kleintje.

Groetjes mieke ???

*Yvon

Hoi hoi

Ikzelf zou denk ik toch niet meer ingrijpen.
Klinkt hard(sorry) maar het kan heel goed zijn dat er toch iets mis is met de kleine. :-\
Als het wel goed gevoerd wordt door de ouders maar komt niet aan,werkt er iets niet goed.
Je kan het zelf wel over gaan nemen,maar de kans dat het in jouw handen doodgaat zit er wel in.  :-\
Het is en blijft een gok.

Ikzelf heb ook weleens jonge valkjes van 1 of 2 weken een papje erbij gegeven omdat ik zag dat het niet goed ging. :-\
De 1 kwam erdoor maar een ander ging na een aantal dagen toch nog dood.  :'(

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

mieke

Heb het kleintje vanmorgen binnen gehaald ga er zelf voor zorgen kan het niet opgeven het heeft zoveel wil om te leven als het toch dood gaat weet ik dat ik alles gedaan heb wat ik kon ,ik blijf hopen

groetes mieke

dank je voor de reactie

mieke

Yazhi wil wel echt verder leven , ik heb hem maar een naam gegeven in plaats van kleintje , yazhi betekent kleintje ik heb het opgezocht. en nu gaan we samen vechten voor zijn leven
hij weegt nu 18gr ik weet is niet veel en de weg is nog lang maar hij doet zijn best als er elke dag wat bij komt denk ik dat het wel goed is he.Ik had wel nog een vraag er zit nog een tweede valkje bij de ouders waar ze wel goed voor zorgen denk ik maar als ik naar de grafiek kijk scheelt het wel veel van gewicht en uitzicht en onze valkjes die bij ons binnen zitten die tam zijn en nu bijna twee jaar zijn die wegen ook maar 80gr maar zijn heel gezond en eten goed is dat normaal vroeg mij dat af.

groetjes mieke en yazhi :-\