28 april 2024, 06:28:41

2 nieuwe valkparkieten

Gestart door andre28, 5 december 2003, 22:42:12

« vorige - volgende »

molenaar

Hoi Andre,
Gaaf, twee van die lieverds, :).
Ik deel het blije gevoel, ik heb nu een week geleden 3 nieuwe valkjes gehaald, het zou er 1 worden.
Wij hoefden er gelukkig geen 180 kilometer voor te rijden.
Ik vind je cinnamon erg mooi, maar val gek genoeg toch voor je wildkleur.
Ik heb zelf verschillende kleuren, en inmiddels 9 valken en nog drie jongen.
Ik hoop dat je lang en veel plezier beleefd aan je nieuwe vrienden.
groetjes Banter

andre28

Ik hoop het ook voor jouw.
ik ga er een website over maken

giovanni

gefeliciteerd met je 2 valkjes, het zijn mooie, vooral je wildkleur. Je hebt het valkjesvirus goed te pakken zie ik, dat je er maar liefst 180 km voor reed! Das de moeite! :D
 
veel geluk met je gezelschap ;)

yentl

hoi andre,
prachtige valkjes, vooral de cinnamon vind ik mooi  ::).
hebben ze al namen??? indien niet, verzin er leuke namen voor hé!

groetjes Yent'l

andre28

Hoi, namen hebben ze.
De Wildkleur heet Lucky, en de cinnemon heet Rico
Ik vermoed dat het beide mannetjes zijn.

giovanni

27 december 2003, 02:07:32 #20 Last Edit: 27 december 2003, 02:08:36 by giovanni
Hoi,
Ik denk niet dat je al kan weten of het mannetjes of popjes zijn hoor, Ze moeten eerst door hun eerste rui gegaan zijn voor je hun geslacht kunt weten aan hun kleur.
Je hebt echt een mooi stel  ;) Ikzelf heb ook een wildkleur mannetje en sinds vanmiddag ook een cinnamon vrouwtje  :)

andre28

Ik weet dat ze eerst door de ruio heen moeten zijn.
het fluit gedrag van die twee valkjes zou je zeggen dat het mannetjes zijn.
het zijn echte lievetjes

giovanni

28 december 2003, 16:19:08 #22 Last Edit: 28 december 2003, 16:21:41 by giovanni
O, dat dacht ik ook in het begin  :D Ik dacht dat ik een koppeltje had, doordat de ene macho-gedrag had en de andere helemaal niet; nou, ik was goed mis! Het waren 2 mannetjes. En nu heb ik de een gewisseld, zodat ik een koppeltje heb, en nu heb ik 2 fluiters!
Dus denk ik dat je daar niet 100% kunt op rekenen hoor. ;)
Dus je kan nog voor verassingen staan  :)

andre28

Ik weet het nu zeker dat het 2 mannetjes zijn want ze kunnen beide melodietje fluiten zoals van het liedje aanvallen.
of zoals een man naar een vrouw fluit, en ze kunnen een klein beetje de kanaries na fluiten.
ze beginnen ook al met brabbelen, maar ik kan het niet verstaan wat ze zeggen nopg te onduidelijk

giovanni

 :D tof dat je het nu zeker weet, en hopelijk kunnen ze binnekort al enkele woordjes verstaanbaar brabbelen ;)