29 maart 2024, 12:16:07

wat jonge valkparkiet eet

Gestart door ann, 28 oktober 2002, 10:45:33

« vorige - volgende »

ann

ik zit met een jonge valkparkiet ven enkele dagen oud.nu verstoten de ouders het.wat moet ik hem te eten geven?

linda

28 oktober 2002, 11:20:12 #1 Last Edit: 28 oktober 2002, 21:38:30 by linda
hoi,
Als hij nog klein is en niet alleen kan eten geef je hem nutribird , dat is een soort pap die je hem kan geven, die kan je kopen in een dierenvoedigszaak.Dat is een voer voor kleine papegaaiachtigen.Ik heb het met een fles gedaan met een speciaal tuitje, maar je kan het ookdoen met een spuitje.je moet wel opletten dat de krop leeg is voor je hem opnieuw voed want anders krijgt hij kropverzuring. Ik gaf onze pico om de vier uur eten , als je kortbij woonde dan nam ik het van je over hoor want eigenlijk vond ik het heel leuk om te doen.onze pico kreeg om 8 /12/4/8uur eten.Veel succes ermee en laat me weten hoe het afloopt
groetjes linda pico en caro

ann

alvast bedankt voor de goede raad.zal de voeding in de dierenzaak gaan halen.hij is nu ongeveer 5 dagen oud en kan nog nie zelf eten.hoeveel eet zo'n vogel nu eigelijk?op die leeftijd weet ik nie hoeveel hij precies nodig MOET hebben om IN leven te blijven.ik wil hem ook niet overvoederen.heb er geen ervaring mee.alvast nog heeeeeel veel bedankjes
groeten ann :) :) :)

luc (man van ann

 :Phallo
alles gaat nu goed met ons valkje hij eet goed .
we geven hem pas eten als zijn kropje weer leeg is.
duurt wel lang soms .
we zitten nu op 3 a 4  voedingen van tussen de 1 en 2 ml is niet veel maar z'en krop zit dan aardig vol hij is nog maar 8 dagen.
 het is wel een fel bazeke aan't worden als ge stil bent hoort ge hem nie maar als ge begint te praten dan gaat hij ook te keer soms.
bedankt iedereen voor de goeie raad (vooral linda en cisca ;))
groeten luc , ann en de kids

luc_en_ann

hallo allemaal  :(

ons valkje heeft het niet gehaald, hij heeft een week zeer goed geweest maar ging plots snel berg af wou nie goed meer eten en begon met hevige schokjes te ademen en stuiptrekkingen te krijgen, we hebben nog vanalles geprobeerd
maar hebben hem uit zijn lijden verlost het was niet meer aan te zien hoe het beestje afzag.

groeten luc an en de kids :'( :'( :'(

Paul

hoi Luc_en_ann
heel erg van het valkje dat het zo is afgelopen :(
Maar het kan heel goed dat het valkje al ziek is geweest en dat de ouders hem daarom verstoten want dat gebeurd in de natuur ook zo.
De ouders voelen vaak aan dat een jong ziek is en laten het dan sterven omdat het toch niet zou overleven anders.
Soms is er met zelf ingrijpen dan nog wel iets te doen maar zoals nu kan je er echt niks aan doen helaas  :(

veel sterkte met het verlies en groetjes,  Paul

linda

hoi luc en an , wat jammer nou he , jullie hebben alles gedaan wat je maar kon doen , en wat paul zegt van dat de ouders het verstoten hadden omdat het misschien toch niet goed was daar heb ik ook aan gedacht hoor , de natuur maakt een natuurlijke selectie .jullie hebben je best gedaan en wij hebben elkaar er een beetje beter door leren kennen , ik was blij dat ik je raad kon geven en heb er echt mee meegeleefd dus het kwam wel onverwacht omdat hij er toch zo goed op reageerde.omdat je me de dag ervoor nog vertelde dat hij zo levendig was en om eten riep dacht ik ja die komt er door en na een weekje zou je dat ook denken , en dan opeens dit .Ik hoop dat jullie er een beetje over komen want het is toch een hele ervarig geweest denk ik zo een klein dutske verzorgen en dan het nog moeten afgeven.Heel veel sterkte hoor xxxxxxxxxx
groetjes linda en co