7 juni 2024, 09:28:35

* Always look.. Zoo park *

Gestart door Always look.., 13 mei 2009, 16:00:28

« vorige - volgende »

Always look..

En vanacht nog een klein zwart hummeltje geboren ben erg benieuwd of en nog uit gaan komen en of het hanen of hennen zijn.. ze waren net met een van de mamma's aan het scharrelen dat blijft erg leuk om te zien!

xx

Always look..

Het is bij 7 kleine kuikens gebleven 3 gele, 2 zwarte een grijzige en een rode..
heb vandaag de overgebleven eieren weg gehaald.
De kuikens gaan al met Mamma Soepkip en Mamma Punk naar buiten het is een leuk gezicht 7 kuikens met 2 mamma's.

Al moet ik zeggen dat Punk niet erg lief is voor de kleintjes.. Ze is erg lomp en kan zo een tijdje op een kuiken staan en nog verbaasd rond kijken waar het gepiep vandaan komt  :-X :-\ maar Soepkip daar in tegen beschermd de kuikens goed  ;D

xx Sanne

Always look..

Pffff wat een schrik zeg, vorrige week is er een van de kuikens dood gegaan geen idee waardoor met de rest ging het erg goed..
TOT
ik vanmorgen het kippenhok in liep.. Soepkip, Punk en 5 kleintjes liepen te scharrelen..
Dat betekende dus dat er eentje ergens lag (dood of bijna dood) ik het hok afgezocht en ja hoor weer een hummeltje dat dood was..

Dus ik pakte hem/haar uit het hok hij was koud, een klein beetje stijfjes  :-\ maar toen ik aan checken was of de rest in orde was tilde hij opeens het koppie een beetje op  :o

Dus ik met Kuukeltje (zo is hij genoemd) in de zon gaan zitten lekker warm dus en al gauw was het lichaampje weer soepeltjes en warm...
heb Kuukeltje een half uur lang gemasseerd, geschud gedraaid en ge aait in de hoop dat ie bij zou komen...
En ja hoor na een tijdje tilde hij zijn koppie zelf op en ademde hij weer (ook dat deed hij heel slecht toen ik hem vond)
ik ben toen begonnen met het druppeltjes water geven en na een tijdje pieptje hij de hele boel bij elkaar.. hij zit nu weer in het kippenhok en loopt weer gewoon mee met de rest  :o ;D


Always look..

Het lijkt wel of alles nu weer goed gaat alleen eten en drinken doet hij niet zo goed ik help hem nu om de 2 uur om een paar meelwormen te eten en dat gaan vanaf vanmorgen al een stuk beter  ;D verder ligt hij lekker bij de mamma's hopen dat hij de nacht straks goed doorkomt!  :-\

:-*

Always look..

JIPPIE  ;D ;D ;D ;D ;D

het kleintje is de nacht goed doorgekomen (onder de mamma's)

SUPER kuiken!!


Sally

Hee wat leuk zeg.
Goed dat je dat kleintje optijd gevonden hebt.

Wat een lekker ding!

hilde

aaaaach hoe  liefffffffffffffffffff


fijn dat het de nacht is  doorgekomen


groetjessssssssss 

Saar

Hoe gaat t nu met t kuikentje?

Always look..

Gister heeft kuukel een super dag gehad hij at en dronk redelijk goed voor zijn doen maar helaas heeft het niet zo mogen zijn..
Kuukel lag gister aaf te stuiptrekken en het was vrij snel gedaan met hem..
ik heb besloten hem niet nog een keer proberen te redden heb hem laten gaan naar de "regenboogbrug"

Met de andere kuikens gaat het goed tot dusverre

xx

Kuukel zal jou niet vergeten!! :-*

Saar


Sally

Aah, wat zielig :(.
Jammer hoor! Je hebt je best gedaan.

Always look..

Gister Kuukel een mooi plekje in de tuin gegeven en moet zeggen ik mis hem! Die 2 dagen dat ik voor hem gezorgd het waren erg intensief en dat mis je dan al snel.

Met de rest van de kuikentjes (hebben nog geen namen) gaat het erg goed er zit er een bij die kleiner is als de andere maar die is wel heel fel met eten geven dus dat zit wel goed hoop ik!





Dinsdag was mijn knollie terug van weg geweest en was daar heel erg blij om!!
Heb vorige week een ander paard gereden dat was geen succes.. Paard gleed onderuit en ik 2 a 3 meter verderop ook de zwaarte kracht kan ik zonder paard onder me kont niet aan
Maar dinsdag ging echt super had hem gemist en heb anderhalf uur lekker gereden!


Ook is er weer een foto van mij en me princessje gemaakt..
Pukkie heeft het mandje als bed uit gekozen.. het mandje is 30 cm ongeveer met een beetje proppen past het nét..


x x x

Always look..

JIPPIE ik heb nog een kleine uitbereiding hier!
We hebben al jaren een vijver in de tuin en een hoop karpers er in.. alleen afgelopen winter waren we er te laat bij (niet zo lange vorst verwacht) en zijn het merendeel van de vissen overleden..
Vandaag 2 baby karpertjes op gehaald  ;D ben heel gelukkig met ze!

xx

Always look..

Er is al een tijdje niets geschreven hier, sorry daarvoor!
Maar het gaat goed hier hoor!
Al blijken de kuikens niet allemaal shabo's...
Maar dat geeft niet hoe meer verschil hoe leuker!
Het zijn 2 shabo's, 2 wiandotte's en 1 mixed.

Ook met de vissies gaat alles goed ik heb een Guppen explosie gehad overal komt jonge vis vandaan  :D
En jonge Platy's erg schattig!

xx

Always look..


Dit is Charlie, dit is de bok op de boerderij hij mag bijna elk jaar voor mooie nakomelingen zorgen.


Dit is Paploe, een van de nakomelingen van Charlie Paploe is van afgelopen jaar en heeft haar naam te danken aan een peuter die net het woord paraplu kon zeggen :)


Dit is NooNoo hij is al op de boerderij vanaf ik een klein meisje was, hij is vernoemt naar de stofzuiger van de teletubbies omdat hij als veulen aan het zoeken was over de grond.


In mei 2 jaar geleden is NooNoo per ongeluk bij de merrie terecht gekomen en deze hebben samen een veulen gekregen een eerder beulen van die 2 is dood gegaan vandaar dat dit veulen de naam Hope gekregen heeft.


Dit zijn 2 van de 5 ganzen die we hebben zitten..


Dit is Punky, hij is als klein manneke verstoten door zijn mamma waardoor de boer de zorg op zich heeft genomen en zoals jullie zie is het een grote sterke (ex) Bok geworden


Een van de vogels is de voliere buiten, hij zit samen met rijstvogels en parkieten


Dit is Morgana, zij is familie van Punky (zo uit me hoofd is ze de tante)


En dit is Theo, onze schreeuwende caaf!

(allemaal dieren van de kinderboerderij)