28 maart 2024, 12:23:51

* Always look.. Zoo park *

Gestart door Always look.., 13 mei 2009, 16:00:28

« vorige - volgende »

Always look..

13 mei 2009, 16:00:28 Last Edit: 20 mei 2009, 07:34:32 by Always look..

Hallo allemaal,
De laatste tijd als ik iets type in me boekje:
"ARTI en LEVI mijn knappe ventjes"
merk ik dat ik ook dingen over de rest van me dieren kwijt wil, dus voor die momenten heb ik nu ook maar een boekje aangemaakt over de rest van me vee  ;D

Ik zou beginnen met een voorstel ronde, Dat wordt een hoop werk dus daar ga ik nu de tijd voor nemen...

heel veel lees plezier!





Joepie:
Joepie is een poes van 15 jaar oud ongeveer, mijn broertje heeft haar gekregen van de achter buurman in die tijd. Ze hadden een zoontje en die wist niet hoe hij moest omgaan met katten.
Mijn broertje moest en zal dan ook zelf een nieuwe naam bedenken ze hete eigenlijk Tigra (wat tijger betekend, maar we hadden toen al een kater die tijger heette, hij is inmiddels overleden op 18 jarige leeftijd)
Mijn broertje heeft toen de naam Joepie bedacht en toen we hem vertelde dat Joepie geen meisjes naam was vond hij dat maar onzin.

Zo ontstond de naam Joepie

Joepie is een poes die het liefst lekker haar eigen gang gaat, het enige waarvoor ze ons nodig heeft is voor haar eten maar toch vooral om de deur open en dicht te doen (en dat zo'n 100x op een dag) Joepie is vooral in en om het huis te vinden waar ze het meeste van de tijd lekker in de zon ligt.
Ze houd niet van aandacht krijgen heel soms een keer een aai is voldoende maar hou haar in de gaten want als zij er genoeg van heeft grijpt ze.







Bowie:
Bowie hebben we na het overlijden van onze honden Kiki en Droppie als pupje in huis gehaald het is een Blonde Bouvier reu van nu 7 jaar oud, mijn vader vond het veel te stil in huis nadat de andere honden overleden waren en dus is hij al vrij snel gaan zoeken naar een boef die wou hij altijd nog een keer hebben en het is gelukt
En is echt een alleman vriend hij vind iedereen leuk om te zien en is bij iedereen lekker enthousiast.
Hij heeft alleen een klein probleempje met luisteren hij is namelijk oost Indisch doof ...
En hij heeft het niet zo op andere reutjes..
Dus meneer moet helaas altijd aan de lijn.
Al met Al is het gewoon een grote knuffelbeer en beste vriendjes met Pukkie!







Soepkip en Punk
Zijn 2005 en 2006 uit hun eitje gekropen, Ik was in die tijd veel bij een vriend van me opt land en die hadden een heel stel kippen lopen en ook dit jaar weer mijn kuikens, en ik mocht er 4 uit kiezen van hem.. helaas bleken het 3 hanen en 1 kip te zijn dus de hanen zijn naar mijn school gegaan om daar als leshulp te dienen en de kip is gebleven.
Omdat de kip altijd een beetje ineen gedoken zat en echt een beetje zielig was is ze soepkip genoemd als grapje en zoals je leest is dat nooit meer weg gegaan.
Van soepkip heb ik tot nou toe 3 nestjes gehad met gemengde eieren helaas is er geen een van gebleven.
In 2006 heb ik van school 2 kippen mee genomen (ook nog kuikens) en na een slechte start met soepkip en het overlijden van een van die 2 kippen is Punk nog over dat is een "blauwe" hen. Niet heel echt tam maar ze loopt goed met soepkip mee.
2 nesten lang heeft punk haar niks van de kuikens aan getrokken en vorig jaar is ze zich gaan bemoeien met het voeren en toen soepkip een maand geleden broeds werd wist ze zich geen raad om bij haar te gaan liggen.

Vorig jaar kuikens


En dit jaar:




Volgende week komen er kuikens van: Baardkriel, Chabo kriel en verder weet nog niet



Pukkie:
Mijn kleine trots! Pukkie is een poes van 5 jaar oud, ik heb haar meegenomen als kitten van 7 รก 8 dagen oud op de boerderij waar ik elke dag kwam. Ze lag daar al de hele dag op de hooizolder te schreeuwen om eten en er was geen moeder te bekennen, ze hebben haar en haar broer en 2 zussen er vanaf gepakt en verdeeld daar omdat de zorg voor 4 kitten veel werk is.
Een daarvan heb ik er mee naar huis genomen en zou haar verzorgen tot ze zelf kon eten...
Naja nadat is elke dag en nacht de wekker om de 2 uur gezet heb voor haar en haar ook super verzorgd het zonder te zeuren vonden me ouders (gelukkig) dat ze mocht blijven en die dat is de naam gekomen tot die tijd noemde ik haar Poes en vanaf de dag dat ze bij me mocht blijven was het Pukkie.
Bowie heeft elke 2 uur trouw haar buikje gemasseerd na het eten ze zijn nu maatjes door dik en dun!

Dit is pukkie in haar jongere weken:


En ze is mijn princess geworden:






Guppen
Ik ben in die tijd ook begonnen met het houden van Guppen, voor die tijd heb ik altijd een goudvis gehad maar ik wou graag bewegelijke vissen en toen heb ik van een vriend een zooi guppen gekregen.
Heb er nu een hele hoop en ben het meest trots op al mijn goed gekleurde nakweek mannen!





Tristan en Kyra:
Dat is een koppel baardagamen van nog geen jaar oud, zijn van me broertje en echt 2 schatten!




dikke kuss Sanne en gaar beesten
en daarbij niet te vergeten ARTI en LEVI



Saar

Heey wat leuk :D
Wij hebben ook veel volwassen guppen...
En een klein bakkie vol met kleine guppies :)
Kijken wat daar allemaal uit komt :)
Groetjes Saar :-*

Always look..

13 mei 2009, 17:24:22 #2 Last Edit: 13 mei 2009, 17:35:58 by Always look..
Moet zeggen dat ik opt moment heel veel kleurloze vrouwen (guppen) heb zitten dus dat er niet veel kleur uit gaat komen hier..
Baal ik best wel van.. maar komt vast wel weer goed  :D

xx

Always look..

14 mei 2009, 22:23:48 #3 Last Edit: 14 mei 2009, 22:29:25 by Always look..

Vandaag liet me kleine meisje me niet met rust en is na een tijdje bij mijn laptop heerlijk in slaap gevallen.
ik zelf vind het echt super foto's! (maar dat vind vast iedereen van eigen dieren op foto's)

kijk en oordeel zelf  ;D





Ook vandaag weer nest controle gehouden bij de kippen.. omdat ze met zijn 2e op een groot nest liggen is de kans op barstjes groter, maar ze waren nog allemaal heel..
ben erg beniewd hoeveel er uit komen..
komen van een boerderij waar de kans bestaat dat de eieren niet bevrucht zijn.. (denk dat maar de helft bevrucht is)

spannend...

xxx
 


hilde

zijn toch mooie foto's sanne

hier zijn ook al kuikentjes uitgekomen van de groothoenders van men man
altijd zo lief he dat zien rondhuppelen die kuikentjesssss


groetjessssss

Saar

Spannend :D
En wij hebben ( al zeg ik t zelf ) best wat mooie vrouwjtes.
Bij de kleinjes van begin april beginnen kleuren op te komen. Sommige zijn zwart met geel :)
Groetjes Saar :-*

Kimm

je titel klopt! echt een zoo park  ;D
leuk hoor meis ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Always look..

Ja Hilde kuikens zijn zoooo lief ben erg benieuwd hoor wat het dit jaar allemaal gaat worden het is de bedoeling er een stel te houden dus hoop op een stel hennetjes  ;)

Dat is idd leuk Saar, geel met zwart! mijn mannen zijn Paars, Paars/rood/geel en rood zwart de vrouwen met wat kleur zijn geel/blauw/groen en de rest kleurloos :(

Jah he kim tis veel maar wel heel gezellie :D

xx

Sally

Wat n gezellige boel daar!!

leuke foto's hoor.

Ik ben verliefd op Pukkie.
Wat een schatje!! ;D

Always look..

Die verlieftheid kan ik me voorstellen Sally en weet uit eigen ervaring... Die gaat niet meer weg  ::) ;D Ze is ook echt een schatje!
Ik ben de dag dat ik haar voor de eerste keer zag verlieft geworden en dat gevoel is nu alleen maar nog sterker  :D

Always look..

16 mei 2009, 09:02:17 #10 Last Edit: 16 mei 2009, 17:31:24 by Always look..
Gister naar de boerderij geweest om paard te rijden zat daar een klein verzwakt kippen kuikentje



Een hele kooi voor het hummeltje ingericht lampje er boven lekker warm doekje er in..
voer en water erbij..
helaas heeft het niet mogen baten  :'( Hummeltje is vanacht overleden

rust zacht kleintje!


hilde

ach wat jammer van het kuikentje
wel lief van RT hee


de natuur kan soms hard zijn hoor ofwel komen ze niet uit het ei ofwel sterven ze even later als ze eruit zijn .vind ik soms wel jammer

hoe moet ik mijn dierenparkje dan noemen ???, hihi ;D


groetjesssss

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hilde

hihihihihihihi  ;D  ;)  :) kimm

neen is niet mooi genoeg ;D  kimm

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010