Baby valkje verliest rare veertjes.. (foto veertje)

Gestart door Sally, 10 mei 2009, 17:52:17

« vorige - volgende »

Sally

Hoi

Ik zit hier met een baby valkje van nu 3.5 week oud.
De papa heb ik al appart gezet omdat die plukte, nu zit de mama nog bij Dipsy, en dat gaat goed, ze voert goed enzo.. Dus geen probleem.

Nu zie ik sinds vandaag veertjes van Dipsy in het blok liggen die nog niet volledig uit het hulsje zijn en die Veertjes hebben een raar zwart verdikkingske op het stukje huls...
Vind het moeilijk om uit te leggen, dus hierbij een foto...



Weet iemand wat dit is? Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Dipsy heeft aan de vleugels ook enkele miniveertjes waar een knak in zit.. Het ziet er allemaal heel raar uit.
Als het me lukt zal ik proberen een duidelijke foto van haar vleugeltje te maken.

Anke

Hoi Sally,
Dat ziet er zeker raar uit.
Helaas heb ik geen idee wat het is.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Zeker heel vreemd! Het zouden beschadigde veren kunnen zijn door het plukken, maar misschien is het wat anders. :-\ Hopelijk reageert er iemand die hier ervaring mee heeft.

Zyra

is dit geen opgedroogt bloed van het plukken? misschien de veer al iets eruit getrokken door de vader heeft iets gebloed en toch de veer afgestorven waardoor hij nu uitvalt met eens tukje opgedroogt bloed?

het is maar een idee  ???

Sally

Hoi,

Ik weet niet of dit opgedroogt bloed kan zijn...
Het is zo dat er toch wel best veel losse veertjes in het blok liggen van Dipsy, sommige die er zo uitzien zoals op de foto, en sommige gewone...

Morgen ga ik het blok weer proper maken, en ga ik nogeens bekijken of dr nog veel veertjes uitvallen..

Kan ik anders niet eens een mailtje sturen naar Dr Feld ofzo, met de foto van dit veertje? Of heeft die geen mail-adres?


Het ziet er niet naar uit dat Dipsy nog geplukt word door mama, want hij krijgt weer mooie pennetjes:

Marian

Hoi Sally,

Ik zou het echt niet weten :-\
Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!
Misschien kun je Dr Feld wel bellen, ook al is het moeilijk om uit te leggen...
Ik hoop dat je snel wat meer te weten komt :)

Groetjes, Marian

Caroline

Als ze een enkel zo'n veertje verliest oké maar als je zegt dat ze allemaal van die veertjes verliest en dat mama niet plukt en dat ze ook allemaal van dit soort veertjes heeft .... dan is het niet goed hoor,  dit is niet van het plukken.

Dan zou ik langs een goeie vogelarts gaan. Het lijkt namelijk op wat ik hier ooit had bij J'adore maar dan toch weer een beetje anders. Die had een huisinfectie veroorzaakt door het staffylokok bacterie. DIe veroorzaakt ook allemaal breuken in de veren die  gingen bloeden. Alleen vielen die veren niet uit maar die braken op die plekken af.

Sterkte ermee.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

mariannenl

....ik wil absoluut geen paniek zaaien maar het lijkt veel op bek- en veerrot (PBFD)
Het zijn rare veren ,zei je,  met aan het einde van de schacht een soort uitstulping,dus geen rechte schacht,  zie je in de schacht   ook bloed zitten  ?????

Als dit zo is onmiddellijk een goede v.dierenarts raadplegen voor consult/advies

Kijk voor de zekerheid eens naar de blof van TOMMY, een grijze roodstaart van een lijst kennis van mij, hij overleed aan PBFD, kijk goed naar de foto s van de veren

http://www.ellen-parrots.com/frames-pbfd.html

Laat ik hopen dat het dat niet is, hoeveel valkjes heb je ???

Marianne R.

Sally

Hoi Marianne,

Zo ziet het er niet uit hoor.. Dipsy heeft ook geen veertjes meer verloren, en in zn verenpak zie ik ook niet iets wat daarop lijkt van de PBFD.