27 juni 2025, 02:41:02

luchtreiniger voor vogelstof

Gestart door cora, 5 december 2003, 19:13:05

« vorige - volgende »

cora

er staat momenteel op Marktplaats steeds een advertentie voor luchtreinigers vogelstof.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Is het de moeite waard?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Paul

Hoi Cora,

Ik zie die advertenties ook steeds staan over luchtreinigers en luchtbevochtigers.
Met luchtbevochtigers heb ik wel ervaring en die schijnen de lucht ook nog iets te reinigen.
Het is hier heel erg droog in huis tegen de 20% luchtvochtigheid en dat is behoorlijk hoger te krijgen met een luchtbevochtiger.
Tijdens het broeden heb ik meestal 2 luchtbevochtigers aan staan hier omdat het een erg grote ruimte is.
DIe luchtreinigers werken statisch dus die trekken kleine stofdeeltjes aan en ze zullen best wel iets werken.
Ik heb wel gehoord dat je er niet alles perfect mee krijgt maar het zal zeker een deel van het stof wel weghalen lijkt me.
Je hebt er natuurlijk ook erg veel verschil in en een goeie zal ook best wel erg duur zijn.
De goedkopere werken vaak minder :-(
Ik heb er zelf ook aan zitten denken om een luchtreiniger aan te schaffen maar momeneel red ik dat niet helemaal helaas :-(
Maar ik wil het zeker wel eens proberen.

Groetjes, Paul

Peter

Hoi,

Wij hebben sinds een tijdje een luchtafvoer systeem zelf gemaakt in de schuur bij het nachthok, en het scheelt heel erg veel qua stof, het is stukken minder geworden. Hoe de systemen die op marktplaats worden aangeboden werken weet ik niet...

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Peter en Cora,

Die systemen op marktplaats werken anders.
Dat is een klein kastje meestal wat je in de kamer zet.
Door een ventilator word de lucht erdoor aangezogen en geioniseerd en gefilterd en weer uitgeblazen.
Dit kan wel iets helpen in elk geval maar het werkt dus heel anders dan een echt afzuigsysteem.

Groetjes, Paul

Peter

Hoi,

We hebben sinds een week ook een filtersysteem in huis en werkt echt supergoed! Hadden we deze maar een paar jaar eerder gekocht :) We hebben echt veel minder stof enzo van de vogels in huis!

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Peter,

Ik heb ooit van iemand een afzuiger overgenomen :-) en daar was ik ook zoiets mee van plan.
Maar hoe heb jij dat opgelost heb je dan een buis met gaatjes langs het plafond gemaakt of iets anders ?
Ik ben heel benieuwd want dat lijk mij ook wel wat namelijk.

Groetjes, Paul

Peter

CitaatHoi Peter,

Ik heb ooit van iemand een afzuiger overgenomen :-) en daar was ik ook zoiets mee van plan.
Maar hoe heb jij dat opgelost heb je dan een buis met gaatjes langs het plafond gemaakt of iets anders ?
Ik ben heel benieuwd want dat lijk mij ook wel wat namelijk.

Groetjes, Paul
Hoi Paul,

Bij de luchtafzuiger heb ik gebruik gemaakt van wasdroger slang, deze slang is vochtbestendig en lekker flexibel. Tevens hebben ze een turbo zuigkracht. Ik heb een rond mond stuk gebruikt die je open en dicht kunt draaien. Naar montage van de deze zuigbekjes werkte de afzuiging spontaan beter :) En en bij de afvoer van de lucht heb ik een afdekplaat van een keukenafzuiging gebruikt, deze klapt dicht als de afzuiging uitstaat. Ik zal binnenkort foto's maken.

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Peter,

IK ga zeker ook zoiets doen met die afzuiger en tevens voert het de andere dampen in huis af zodat de lucht zuiverder is :-)
Ik ben benieuwd naar de foto's dat is zeker interresant :-)

Groetjes, Paul

Peter

19 januari 2004, 00:58:09 #8 Last Edit: 19 januari 2004, 00:58:40 by admin
Hoi Paul,

Hier komen de foto's wel wat donker maar de zon scheen niet meer :)

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Peter,

Ik begreep dat je het in huis gemaakt had maar dit is toch in het nachthok of is dat in de huiskamer?
Ik wil het dus in huis maken alleen kan ik de slang niet wegwerken maar maakt niet uit hier :-)
Wel duidelijke foto's ik zie nu precies wat je bedoeld.

Groetjes, Paul

Peter

CitaatHoi Peter,

Ik begreep dat je het in huis gemaakt had maar dit is toch in het nachthok of is dat in de huiskamer?
Ik wil het dus in huis maken alleen kan ik de slang niet wegwerken maar maakt niet uit hier :-)
Wel duidelijke foto's ik zie nu precies wat je bedoeld.

Groetjes, Paul
Hoi Paul,

Met de zomerdag hebben we de slang in huiskamer liggen, achterdeur open en slang in huis. Er is nog een opening voor vrij. Ik had nog gekeken naar een raam doorvoer maar die waren er alleen voor enkel glas maar niet voor dubbelglas. Bij sommige huizen zie je nog wel een zo'n doorvoer bij de keuken. Snap je wat ik bedoel?

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Peter,

Ik begrijp wat je bedoeld maar inderdaad met dubbel glas kan je er zelf geen gat in snijden er is geloof ik een vacuum tussen de glaslagen en maak je er een gat in isoleert het niet goed meer.
Je zou dan een speciaal raam moeten hebben met die doorvoer er van fabrieks uit in.
Ik ga hier zeker iets maken scheelt een hoop stof dan.

Groetjes, Paul

Irene

Wij hebben sinds de kerst nu ook een luchtreiniger in huis staan.
Weerkt echt super; trekt een hoop stof weg, scheelt aanzienlijk als er gerookt wordt en kookluchtjes zijn ook minder!
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Paul

Hoi Irene,

Wat voor luchtreiniger heb je?
Is het er een met een filter wat je moet vervangen of werkt het met ioniseren van de lucht alleen?
Het stof wat die reinigers uit de lucht halen moet ergens blijven namelijk dus daarom ben ik even benieuwd hoe dat bij jou gaat.
Als je een afzuiging naar buiten hebt bijvoorbeeld ligt er een berg stof buiten bij de afvoer zoals Peter al vertelde bij hem.
Dus lijkt het me als je een los kastje in huis hebt staan dat dan het stof wat het uit de lucht haalt ook ergens moet blijven.
Ik heb zelf 2 luchtbevochtigers die ik veel met het broeden gebruik want de lucht is hier heel erg droog.
Die halen ook wel stof en luchtjes uit de lucht en dat blijft dan in het water en het filter achter wat erin zit.
Dan moet je om de maand eigenlijk een nieuw filter in dat apparaat zetten en dat is soms een dure grap.
De filters die ik heb kan je niet uitwassen staat in de beschrijving maar dat zetten ze er misschien in dat je dan een nieuwe koopt  ;)
Het filter is toch altijd al nat dus waarom zou dat niet kunnen dan he.

Groetjes, Paul ;)

Lique

Sinds kort hebben wij ook voor binneneen luchtreiniger.
Het bevalt ons heel erg goed.
Deze gaat ook niet over water, maar ook met filters.

groetjes lique