Bodembedekking: Russel Bedding geschikt?

Gestart door Jacky, 12 mei 2009, 00:59:11

« vorige - volgende »

Sanna

Ik moet zeggen dat mijn eerste indrukken van Corbo ook zeer positief zijn. Ik hoef er minder van te gebruiken om de bodem goed te bedekken (6 scheppen i.p.v 9!). Dat maakt het prijsverschil weer een beetje goed. En het is absoluut niet stoffig zo op het eerste gezicht. Wanneer ik de kooi weer ga verschonen zal ik wel merken hoeveel stof er nog onder in de bak ligt (met beukensnippers vond ik dat eigenlijk toch altijd veel). De valkjes vinden het in ieder geval prima. Het is makkelijker mee naar boven te slepen, al klimmend langs de tralies ;D. Ik zal vandaag wel ontdekken of ze er net zoveel van buiten de kooi gooien als de beukensnippers. Ik vrees dat het qua opruimen voor mij niet uit gaat maken :P.

Groetjes, Sanna

Kimm

hoi sanna,

bedoel je met stof onderin de kooi, het stof van de valkjes?
want ik vind altijd ontzettend veel stof van de valkjes onderin de bak als ik de beukensnippers eruit heb gehaald.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Nee, echt stof van de beukensnippers. Ik heb natuurlijk een vrij grote onderbak en wanneer ik die dan leeg in de prullenbak blijft er als laatste echt een flinke laag beukenstof over, lijkt wel verpulverd hout zeg maar.

Groetjes, Sanna

Always look..

Ook ik heb al vanaf mijn vorrige valkje Corbo in de kooi liggen en het bevalt me heel erg goed.
Ook me valkje vind het wel fijn spul volgens mij, hij kan er lekker mee slepen ;)

xx Sanne en RT

Kimm

hoi sanne,

heb jij dan ook wel eens beukensnippers gehad en zoja, wat vind jij het verschil er nu tussen?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Always look..

Haai kimm, ik ben begonnen met schelpenzand maar iedereen hier raad het af ivm de oogjes dus ben toen over gegaan naar de beukensnippers en ben eigenlijk overgestapt omdat ik van reptielen met beukensnippers weet dat er bloedluis in kan gaan zitten.
Ben toen overgestapt naar corbo en moet zeggen dat ik het ideaal spul vind en het stoft veel minder voor mijn gevoel.
Omdat ik RT op mijn slaapkamer heb staan is het wel prettig dat het niet te veel stoft.

ben erg te spreken over de corbo!

xx

Kimm

eten ze ook van de corbo?
en moet je het ook gewoon net zovaak verschonen als de beukensnippers?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Always look..

Vito (mijn vorige valk) knabbelde er wel eens aan maar was meer het spelen ermee ik heb RT nooit ervan zien eten.

Ik haal een keer in de 2 dagen de poepjes etc er uit en verder verschoon ik het een keer in de 3 a 4 weken helemaal.
beukensnippers vond ik er als snel viezig uit zien.

xx

Kimm

ok bedankt.
ook ben ik benieuwd hoe het sanna bevalt  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Hoi Kim,

Het bevalt mij uitstekend. Ze maken er minder zooi mee en de bodem blijft veel schoner en aanzienlijk minder stoffig. Dat is echt een heel verschil. Ik ben om voor wat Corbo betreft.

Groetjes, Sanna

Kimm

ok meiden, bedankt. ik ga ook maar eens een zak kopen en eens kijken hoe ik dat spul vind.  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Jacky

Daar ga ik dus ook even naar op zoek.

Dankjewel voor de reacties

Always look..

Je zal zien het is erg fijn spul die Corbo!  :-*

Kimm

nou, ik heb vandaag 1 kooi gedaan met die corbo.
wat mij opviel met het strooien, is dat het inderdaad veel minder stuift.
verder maar eens kijken hoe het mij gaat bevallen :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

winnie en kuifje

ik gebruik hout korrels van katten en dat is ook heel goed zeggen ze.