18 mei 2025, 23:23:06

Broedblok

Gestart door hannibal, 12 mei 2009, 08:17:33

« vorige - volgende »

hannibal

Goedemorgen allemaal

Een klein vraagje, ik heb 2 valkparkieten, en ik zou het leuk vinden om een nest te hebben, ze zijn ongeveer 2 jaar oud, maar ondernemen geen enkele poging voor nageslacht. Zou het helpen om een broedblok in de kooi te zetten om ze op een idee te brengen?
ALvast bedankt, Hannah

sweetfuzzy

Bij mij hielp dat wel. Zodra ik het broedblok erin hing ging de man hem inspecteren (en gedeeltelijk slopen maar dat is normaal) en een jaar later had ik mijn eerste nestje. Dus het is altijd het proberen waard. Het verschil is alleen (denk ik) Dat ik de valkparkieten van mij echt als koppel heb gekocht.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Overseer

Dat helpt zeker ze gaan meestal ook pas een nest maken als er een broedblok is want ik heb ook geen echt koppel want het is meer ruzie dan liefde maar zodra er een broedblok in hangt gaan ze wel een nestje maken

jeroenn

hallo,

een broedblok stimuleert het broedsheid dus het heeft zeker zin.
en overseer jou koppel is zeker wel een echt koppel.
niet alle koppels doen alles samen sommigen kroelen af en tie andere heel soms maar ze zijn wel een koppel om dat ze samen nestjes groot brengen en dat kunen koppels alleen als het geen koppel is dan kunnen ze ook geen nestje krijgen

hannibal

Dank je wel, dat is goed nieuws, nu nog een vraagje dat me te binnen schiet, ik heb een grote kooi, dus er is genoeg ruimte voor een broedblok, is er een plaats dat beter is, ikzelf zou het op de bodem zetten, maar misschien is hoog beter. alvast bedankt! Hannah

jeroenn

je kan hem beter aan de buiten kant hangen is handiger voor nest inspectie BV. bij een deurtje hangen.
en je moet hem het lliefst zo hoog mogelijk hangen niet op de grond

hannibal

Dank je wel, ik ga een blok kopen en dan wacht ik maar af.