overleden popje....anti parasiet-25 VRAAG??

Gestart door Randy, 5 mei 2009, 19:52:45

« vorige - volgende »

Randy

hallo iemand.....

gisteravond zat 1 geelwang pop van mij er niet goed bij....
ze zit buiten met een hele groep valken in de voliere, en ze zat lusteloos op de grond.... ik dacht kijk het even aan, en wilde haar vandaag appart zetten en anti-parasiet geven....
maar ze was bij thuiskomst al overleden :'(

nu is mijn vraag??? ik wil al mijn valken een pipet  bogena anti parasiet-25 in hun nek geven......

kan dit ook bij mijn trio wat 7 jongen aan het opvoeden is??
of moet ik hun overslaan? ik heb wel gehoord dat je geen ontworm mag geven door het water omdat ze het anders voeren aan de jongen, maar dit gaat via de bloedbaan,.... kan het dan wel??

alast erg bedankt, groetjes randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Anke

Hoi Randy,
Ik zou niet zomaar je valkjes anti parasiet geven
Zeker niet de valkjes die jongen hebben.
Als je wilt weten waar je popje aan is overleden, laat dan sectie doen bij de dierenarts.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi Randy

Voor je gaat ontwormen kan je ook de ontlasting even bij elkaar rapen en opsturen.
Laten onderzoeken op schimmels/bacterieen en parasieten/wormen.
Dan weet je ook zeker of het wel nodig is om ze allemaal te behandelen.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Randy

hallo yvon en anke

bedankt voor jullie reacties!
en ik doe 1 a 2 keer in het jaar, al de vogels vangen en dan pipet in de nek...zo weet ik zeker dat alle valken genoeg anti worm middel gehad hebben!

alleen mijn vraag was, of het ook bij de ouders van me nest jongen kan?
omdat ik weet dat het niet in het drinkwater mag, maar in de nek mag het misschien wel, omdat het direct in bloedbaan word opgenomen....?? dat vroeg ik me af ;D

Groetjes Randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Rianne

Ik zou het risico niet nemen. Je kunt dan beter de jongen van die druppels in de nek geven voor ze naar de nieuwe eigenaar gaan.

Zyra

Gezien je de ouders enkel wilt geven zie ik hier geen problemen in. Het anti-parasiet wordt inderdaad in de bloedbaan opgenomen en dit komt dus niet in het eten van je jongen, de jongen krijgen hier dus niks van binnen en lijkt het mij geen kwaad kunnen. De jongen niks geven, dit is nog te zwaar voor ze :)

succes ;)