19 april 2024, 01:46:15

gaat het goed??

Gestart door twister, 8 mei 2009, 23:25:38

« vorige - volgende »

Caroline

Noedels is echt leuk!!!!

Mijn Naomi is vandaag alweer 4 weken en 4 dagen, zij weegt nu 95 gram.  :D

Succes met Noedels, ik kom regelmatig even hier kijken hoe het met hem is.

Misschien vind je ook wel leuk om een dagboekje of verhalenboekje over hem of haar te beginnen, kun je al zijn/haar avonturen in vertellen.  ;)

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

twister

helaas was noedels zijn krop iet helemaal leeg vanmorgen
om 7uur  :-\ dus ben daarna om het uur gaan kijken of hij leeg was maar nee om 9uur nog niet dus dan maar toch een paar druppels yakult en gevoerd :-\ ja sorry hij moet toch eten binnen krijgen  :-[ maar goed hij woog vanmorgen net als de dag ervoor 72gr en na het eten 80gr
is het wel goed dat hij nogsteets niet aankomt??en waneer zou hij weer moeten aan komen want het is nu dag 4 dat ik hem met de hand voer en hij vind het nu ook niet meer erg om met de hand gevoerd te worden dus tja uhhhh aangezien hij ook gisteren 6 voedingen :o :o heeft gehad lijkt het mij toch dat hij in gewicht zou moeten stijgen :-\
snap ook niet waarom zijn krop vanmorgen niet leeg was ik heb hem om 23uur als laatst gevoerd en hou zijn leefomgeving tussen de 28 en de 31 graden zijn eten is ook tussen de 37.7 en de 43 graden en tja ik snap het niet

kunnen jullie mij misschien vertellen waneer hij weer eens zou moeten aankomen?hij is nu 2 weken en 5 dagen oud
en woog vanmorgen 72gr hij heeft 8 ml gekregen dus woog toen 80gr want tja het kind moet toch ook groeien en zo?

gisteravond hahaha was hij tegen zijn leeuwtje aan het kletsen echt zo gaaf twiet,twiet ja ja meneer gaf zijn eerste twiet hahaha mijn hart smolt weg ahahah zo schattig
daarna ging hij lief tegen zijn leeuwen vriendje liggen en sloot zijn ogen mijn kleine noedels  :-*

groeten jmy en noedeltje

Rianne

Als ik kijk naar het aantal weken schema en de gewichten, kan jouw valkje nooit bijna 3 weken zijn, hij is daar te zwaar voor.
De omgevingstemperatuur kan misschien wel wat lager, hij krijgt immers pennetjes en is toch goed actief? 6 voedingen is wat veel, misschien dat de krop daarom 's ochtends niet leeg is?
Dat hij niet afvalt is veel belangrijker dan dat hij niet aankomt. Zoals ik al zei, is het gewicht erg hoog voor een valkje van die leeftijd.

twister

zover ik weet is hij 21 april uit het ei gekomen dus dan toch 2 weken en 5 dagen teminsten daar ga ik dan vanuit :-X
en als ik naar het schema kijk en dan kijk hoe hij er op het moment eruit ziet zie ik wel gelijkenis met de foto  :-\
want wat zou hij dan moeten wegen voor valkje van 2 weken en 5 dagen en hoe oud zou hij dan zijn?

gr jmy

Rianne

Ruim 3 weken. Maar goed, het ene valkje is nu eenmaal wat forser als het andere. :) Jouwe zou zo'n 50 tot 60 gram 'moeten' wegen.
Zolang hij lekker actief is en goed op je reageert, zou ik me geen zorgen maken dat hij niet aankomt. Misschien is hij daar gewoon nog niet oud genoeg voor? Probeer een voeding minder te geven, als hij daarbij op gewicht blijft is dat goed, en misschien dat de krop dan 's ochtends wel leeg is.

Caroline

Dat was dus gisteren ook mijn eerste reactie!!!!

80-90 gram voor een valkje van 2 weken??  :o :o Dat kan niet.  :-\

Maar de foto's die je laat zien laat wel een valkje van 2 weken zien.

De gewichten ik schreef het gisteren ook al, mijn Naomi, 4 weken en vandaag 5 daagjes woog van morgen 83 gram, vanmiddag na de tweede keer pap 92 gram. Dit zijn normale gewichten voor een jongen van 4-5 weken.  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

twister

tja ik weet niet beter dan dat hij 2weken en 5 dagen oud is en ja ook ik zie als ik naar hem kijk en naar het schema dat hij er toch wel uitziet als een valkje van die leeftijd snap er ook niets van misschien is hij wel ouder maar goed waarom ziet hij er dan niet ouder uit? ik weet het niet??  ??? hahaha  ::) ik snap er niets meer van whaha
is het niet misschien dat hij gewoon door zijn ouders is gevoed of is hij gewoon ouder en loopt hij een beetje achter met zijn uiterlijk?? straks is hij echt ouder maar goed ik vind het zo een eng idee om hem dan maar minder te gaan voeren en zijn leefomgeving temp gelijk omlaag te doen straks gaat het fout   :-\  die noedels als hij toch kon praten whahahaha  ;)

maar goed ik heb noedels net nog eten gegeven en hij woog 74gr voor en 82gr na
ik ben wel vanplan om hem 1 voeding te minderen zoals net al werd gezegt om te kijken of zijn krop dan wel leeg is in de ochtend maar goed zeg maar dat hij dan ouder is......dan zou hij toch meer in gewicht aan moeten komen toch iedere ochtend?

ik zal nog een paar foto's neer zetten zoals noedels er nu uit ziet misschien kunnen jullie dan beter een schatting doen






Caroline

Hoi hoi!!

Als jullie niet 100 % zeker weten wanneer Noedels uit zijn eitje is gekropen denk ik inderdaad dat hij wat ouder is en door het slechte voeren (op het einde) door de ouders een onteikkelingsachterstand heeft. Die je dus duidelijk ziet in zijn veergroei.

De reden dat hij door jullie gevoerd wordt, is toch ook omdat zijn ouders hem niet meer voerden??

Dit verklaard ook dat hij gewoon op gewicht blijft met eten en dat hij niet meer aankomt.

Als je het zelf nietvertrouwd om minder keren per dag te pappen moet je dit gewoon niet doen, je moet altijd doen wat je gevoel je ingeeft.

Persoonlijk vind ik het wel de moeite waard om hem eens op wat minder maaltijden per dag te zetten.

Nu geef je hem 6 x 8 ml. = 48 ml. per dag

ALs hij het normale gewicht ( 40 gr.) had van een valkje van die leeftijd kreeg hij volgens het schema 5 x 4 ml. = 20 ml. per dag

Als je valkje bijv. 4 weken is hoort hij nu 3 x 8 ml. = 24 ml. per dag te krijgen.

ZIe je de verschillen en waarom het zo belangrijk is om de leeftijd te weten??

Als je valkje daadwerkelijk ouder is, krijgt hij het dubbele aan pap wat hij eigenlijk hoort te krijgen, geen wonder dat hij problemen krijgt met zijn krop en dat deze niet goed meer leegt.  :-\

En dat ie zo onder spanning staat.

Persoonlijk denk ik echt dat je de aantal maanden moet gaan minderen en de temperatuur .... 28-30 ° C is echt veel te warm met dit weer en met zoveel veertjes.

Heel veel succes!!!!

PS. probeer eens goed na te denken wanneer hij uiterst geboren kan zijn?? 

PS. dit is geen aanval hoor, jullie doen het meer dan prima!!

Kleine Noedels doet het super .... misschien zelfs wel te super!!  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

twister

de reden dat ik niet weet waneer hij/zij uit het ei is gekomen komt omdat hij niet bij mij is geboren  ;) ik heb verder geen vogels en was eigelijk ook niet vanplan een valkje te nemen
maar goed als de broer van je vriend dan meld dat er een jong zit die dood gaat omdat de ouders hem niet meer willen voeren en hij er zelf geen tijd voor heeft om te voeren  :censuur nou dan denk ik er echt niet overna gewoon brengen en het diertje verzorgen  ;D kwa voer weet ik niet wat ze daar krijgen ik zou het eens na kunnen vragen

verder heeft hij mij verteld dat noedels 21 april uit het ei kwam ja en ik ga daar dan maar vanuit zeg maar ik weet het verder ook niet ik ben me helemaal gaan verdiepen hoe het allemaal moest en wat ik moest hebben en na de leeftijd die hij mij heeft gegeven heb ik me aan gehouden  :-[

dus als ik het goed begrijp mag hij eigelijk maar 3 keer voer te krijgen ?maar ik heb echt het idee dat hij dan super honger heeft nog want hij krijg vandaag 5 keer en als ik hem voer zit er nog maar steets een doperwt aan voer in zeg maar ik zou het best eng vinden om dan minder te geven want tja hij komt nu al niet aan laat slaan als hij nog maar 3 keer krijgt

dus ik moet ook de temp van zijn bakkie aanpassen? ik heb niet door dat hij van de lamp af gaat zitten maar oke ik zorg er wel voor dat het rond de 26 a 27 graden is dan

oke nou ik ga er dan maar vanuit dat noedeltje ruim 3 weken is en eruit ziet als een valk van 2 weken en 5 dagen dan maar ik weet het anders ook niet ik ben echt verbaast zeg maar heb er verder ook niet super veel verstand van hahaha :-X

maar als ik dan kijk naar het schema dan loopt hij wel heeeeeeeeel erg achter met de veren moet ik me nu geen zorgen maken????? want tja het beste voor noedels tuurlijk moet ik nu iets erbij gaan geven zodat het goed komt?

gr jmy en noedels

Rianne

Ik zou me geen zorgen maken over de evt groeiachterstand, misschien dat hij wat kleiner blijft als een ander valkje maar dit hoeft niet per se.
Het bedelen is voor een jong lekker makkelijk, hij bedelt en hij krijgt voer. Dit weten ze heel lang vol te houden omdat de eigenaar er vaak intrapt. Het klinkt ook erg zielig, tot het irritante aan toe ;) dus geven ze maar weer voer. Hoe vaak een jong bedelt, is bij handopfok niet belangrijk. Dat hij op gewicht blijft en uiteindelijk aankomt, daar willen we naartoe! Dan moet je af en toe wat strenger zijn.
Wat voor pap geef je eigenlijk?

Caroline

Aha, ik snap het helemaal!!!!  :D

Super dat je dit doet voor kleine Noedels.  :-*

Nou, je gaf het zelf al aan .... laten we inderdaad uitgaan van 3 weken.

6 x per dag is echt te veel.

Vandaag en morgen geef je hem nog 5 x 8 ml. = 40 ml.

EN dan ga je bijv. dinsdag starten met 4 x 10 ml. = 40 ml.

Dan krijgt ie toch de 40 ml.  ;)

Ook de temperatuur zou ik zo elke dag een graadje lager zetten.  :)

En over die veren zou ik me geen zorgen maken hoor. Ik heb hier en nest jongen gehad wat een week lang doodziek was, anderhalve - twee weken achter liepen maar uiteindelijk mooie grote gezonde valkjes zijn geworden, dit trekt wel weer bij.

Ga zo door, je doet het super!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

twister

oke,oke

ik zal morgen nog 5 voeringen doen en dan dinsdag over gaan op 4 x 10ml het lijkt me een goed idee
ik zal goed in de gaten houden hoe hij er met zijn gewicht op reageert :)

verder geef ik hem cede premium handrearing food
ik hoop dat het goed is want anders dan haal  ik gewoon wat anders hoor geen probleem alleen het beste voor noedeltje ;D
dus er is niets wat ik kan geven zodat hij het een beetje kan inhalen?

bedankt voor al jullie goede advies echt super en jullie zorgen toppers zijn jullie  :-* :-* :-* ;D

mvg jmy en noedeltje

Rianne

Ik heb je pap even gegoogled maar ik kan er weinig over vinden. Her en der lees ik iets over het toevoegen van eivoer aan de pap, is dat bij jouw voeding ook zo?
De meeste gebruiken Nutirbird A21 of A19, ik had zelf geloof ik de A19. Het is dat ik het niet meer in huis heb, anders kon ik je wel wat opsturen. Nu ik het zo zeg, ik mag wel eens pap gaan bestellen want er liggen eitjes in de blokken...
Je mag ook gemalen pellets erdoorheen doen. Nu heb ik alleen de pellets voor een rose kaketoe in huis en die lijken me niet zo geschikt. Ik haalde de pellets door de koffiebonenmolen en menge dit door de pap, of ik maakte er zelf pap van als ik de Nutribird nog niet had. Deze pellets zijn van Harrison's, en je hebt er ook papvoeding van. Het is wat duur maar het is wel hele goede voeding. Een pellet is trouwens een brokje, samengeperste korrels waar alle voedingsstoffen in zitten.
Misschien verkoopt je dierenarts het en zou je Harrison's pap kunnen geven. Maar ik zou het nog even aankijken zo met het nieuwe voedingsschema :)

Caroline

Hoi hoi!!

De pap die jij geeft ken ik ook niet maar zal waarschijnlijk ook wel goed zijn, toch??

Ook ik geen hier (zo ook op het moment aan Naomi) Nutribrid A21 en meng daar zelfgemalen pellets ook van Nutribird B14 (is voor grasparkietjes) doorheen. Ik maal de pellets die maar heel klein zijn gewoon met een pepermolen.  ;) ;D

Maar .... als op jouw verpakking staat dat het volledig handopfokvoeding is voor valkjes kun je dit uiteraard gewoon blijven gebruiken.

Ik blijf je hier volgen en tips geven mocht het nodig zijn.

Groetjesssssssss  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

twister

zo ik ben gelijk naar de winkel geweest en heb gelijk nutribird A21 gehaald  ;D en tja hij eet het gewoon denk dat hij alles wel eet op het moment whahaha  ;)
ik heb de verhouding 1 op 2 gedaan dus 1 schep poeder en 2 scheppen water hoop dat het goed is  :)
verder kon ik de  pellets wel vinden maar dan alleen voor grote vogels en niet voor parkieten helaas anders had ik die ook nog gehaald maar volgende keer beter ik kijk het gewoon even aan met dit voer

verder heeft noedeltje gewoon om 7 uur zijn eten gehad en woog hij weer eens het zelfde 72gr en 80gr na het eten
met de 2e voeding woog hij 75gr en na de voeding 83gr
met de 3e voeding woog hij 76gr en na de voeding 82gr

dus tja nog 2 keer een voeding en dan morgen 4x een voeding ik hoop dat hij morgen wat zwaarder is in de ochtend want tja er moet toch ooit eens wat aankomen
anders is hij wel een heel slank noedeltje  :-\

ik hou jullie op de hoogte

gr jmy