16 mei 2025, 15:12:43

Waarom bijt ie toch ...

Gestart door Tara, 4 december 2003, 17:27:11

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal

Hoop is erg lief, en mooi, maar ze bijt, en ik weet nie waarom, soms heeft ze het zo graag dat ik haar kroel, maar soms kan ze het echt niet hebben ... Dan kan ze echt doorbijten, en mijn handen doen echt veel pijn, en als je dan moet typen in school .... Hmm ... Ik vraag me echt af waarom ze bijt naar me, terwijl ze eigelijk helemaal geen reden heeft om te bijten?????? Volgens mij weet ze niet wie ze moet vertrouwen .... Ben bang dat ze mishandeld is geweest door de vorige eigenaar, maar ze is nog zo jong :(.

Groetjes, Tara

Inger m

4 december 2003, 21:56:23 #1 Last Edit: 4 december 2003, 21:57:20 by Cinnamon_valk
Hoi Tara,
Ik weet niet waarom Hoopje bijt. Ik weet niet hoe en waarom een vogel mishandeld kan zijn (zeker niet zo'n jonge). Dat zou je waarschijnlijk ook wel moeten merken aan haar gedrag, zoals wegkruipen of angstig in elkaar duiken.

Misschien is ze gewoon nog niet zo gewend aan de aandacht van mensen of vindt ze het gewoon onprettig op een gegeven moment. Ik zie mijn valkparkieten ook weleens samen kroelen en opeens stopt er eentje en begint de ander hard te bijten.

Ik zou proberen eerst haar vertrouwen goed te winnen voordat je erg intiem gaat met haar, normaal laten ze kroelen ook alleen toe door hun vaste partner. En mss ziet ze jou nog niet zo.
Laat je in iedergeval niet bijten, want het is onnodig om jezelf pijn te laten doen. Niet je vingers wegtrekken, want dan ziet ze dat het werkt en zal ze altijd proberen om te bijten haar zin te krijgen. Een vogel moet je ook nooit straffen voor het gedrag.

Zodra je merkt dat ze het niet meer prettig vind en evt zou willen gaan bijten moet je stoppen met kroelen. Duis echt voordat ze daarmee gaat beginnen.

En waarschijnlijk is Hoopje wel een valkje met een heel eigen willetje! (een popje? want die bijten sneller en harder)

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

dank je voor de reactie, ik ben vaak snel genoeg, om me niet te laten bijten hoor, maar ze is echt heel snel!

Nou, ik hoop dat Hoop een popje is, maar dat weet ik nog niet zeker, wordt ff afwachten, maak me alleen erge zorgen momenteel :(

marianca.

Hallo tara,

Ik heb hier ook een valkje zitten,Coco,die behoorlijk hard kan bijten.Het is een mannetje.Coco zit dan aan mijn nagel te kauwen en dan ineens bijt ie net langs de nagel af in het vel .En ja,dat doet behoorlijk zeer ;D ;D.Maar ik denk dat ie gewoon de baas wil spelen dan,nouuuu van mij mag ie :D :D.Ik hou dan ook meteen op met kroelen.Ik denk niet dat jouw valkje mishandeld is hoor.Ze willen daarmee aangeven dat ze ff geen zin meer hebben of bazig zijn.Hij kan heeeeeeeeeeeel lief zijn maar ook heeeeeeeeeeeel stout.Maar ach,kan daar niet echt boos om worden en zoals Inger al zegt,ze doen het ook onder elkaar,zo zitten ze mekaar lekker te kroelen en dan ineens...happppppp..hoort bij het gedrag van het valkje.Coco is,viel me vandaag op,sowieso de hele dag al wat chagrijnig :D :D :D.Niemand mag in zijn buurt komen,hij wil alleen spelen,dus ziek is ie niet,is best wel lekker druk in de voiliere bezig maar wil ff geen aandacht,de dames snappen er niks van :D :D.Coco die normaal zo lekker kroelt met Iza en Rosie heeft vandaag een rustdag ;) ;).

Maak jij je maar geen zorgen meisje,met Hoopje zal wel alles uitsekend in orde zijn ;)

Groetjes,
marianca en haar valkjes

Tara

Hoi Marianca

jah, dat hoop ik, maar de foto's in me dagboek lijken toch wat anders hoor ...

Tara

Hoop toch dat ze in orde is ...

Tara

En dit is nog de laatste, morgen maak ik weer wat foto's.

Groetjes, Tara

marianca.

Hallo tara,

Wat een lieverd.Ik zie er niks vreemds aan ;).Ik denk dat jij een overbezorgd moedertje bent :) :).

Het zal allemaal wel dik in orde zijn :-*

Groetjes,
marianca en haar valkjes

Tara

Hoi Marianca,

hahah dank je, maar hij kan niet vliegen enzo, en dat maakt me dan weer wat bezorgd, hij laat zijn vleugels hangen .... Hmm ... Snappie waarom ik toch bezorgd ben?

marianca.

Hallo tara,

Ja meissie,ik snap dat je bezorgd bent.Zou ik ook wel zijn hoor ;)Misschien weet ligue hier raad mee?Als ze/hij de vleugels laat hangen heeft ze het misschien iets koud?Of zit toch niet zo lekker in haar velletje :-/.
Ik zou je graag gerust willen stellen maar weet niet hoe :(.
Het zal wel allemaal meevallen,met die goede zorg wat jij allemaal aan je valkjes geeft ;)

Nou,voor dadelijk lekker slapen en maak je niet zo een zorgen  :)

groetjes,
marianca en haar valkjes