24 april 2024, 08:33:56

*een klein donsje*

Gestart door leliebloem, 8 mei 2009, 16:05:44

« vorige - volgende »

leliebloem

8 mei 2009, 16:05:44 Last Edit: 23 mei 2009, 20:11:25 by leliebloem
Hoihoi,

Ben nog niet zo erg lang op dit forum, maar ik heb het hier erg naar m'n zin!  ;D
We (m'n vader en ik) zijn nog maar net begonnen met het fokken van valkjes.
We hebben nu in totaal 9 parkieten, ze zijn helemaal niet tam maar we hopen hiermee wel tamme valkjes te kunnen krijgen.
Helaas hebben ze geen namen, maar dat is niet echt nodig want ik ken ze niet goed en het zijn echt voliere vogels. Ze worden ook niet naar binnen geplaatst, maar om ze eventjes voor te stellen :  :P

Het YingYang span  :D
De pop is een albino en de man is een witmasker Cinnamon. Ik heb niet zo veel verstand van split (misschien kan iemand me dat uitleggen ;)) maar we weten ook niet veel van de achtergrond van alle vogels dus bij geeneen van de vogels zal de split erbij staan.
Ennn.... we hebben een jong hiervan!

Waarbij het erg goedgaat! Van hem/haar zal ik dit dagboekje ook houden, omdat deze waarschijnlijk wél naar binnen komt en deze tam gaan maken!
Helaas hebben we verder niet meer donsjes van deze twee maar misschien komt dat nog ;D

Dan het Wilde span.
De pop is een wildkleur en de man een witmasker Cinnamon.
We hebben deze wel kipje zien zitten, maar helaas nog geen bevruchte eieren.. maar dat kan nog komen ;D

We hebben ook nog 4 jongen van vorig jaar die misschien het volgende broedseizoen kunnen broeden.
2 daarvan zijn lutino en deze zitten bij elkaar, ondanks dat we niet weten of het een koppel is.

De andere twee zijn allebei witmasker Cinnamon, ook hierbij weten we nog niet of het man en pop zijn.

Dan als laatste (but not least!) hebben we nog een wildkleur valk zitten.

Zo dat waren alle valkjes! ;D

Ik hoop dat er hier wat mensen mijn dagboekje gaan bijhouden !!

Groetjes Gerjanne

leliebloem

8 mei 2009, 16:08:25 #1 Last Edit: 23 mei 2009, 20:12:27 by leliebloem
Vandaag is er (nog) niet veel gebeurd, ben ziek thuisgebleven, maar knap al weer wat op!
In de afgelopen dagen heb ik het donsje (wat later Punky gaat heten! ;D) al vastgehouden! Ik ben echt verliefd!! :P

Het is al aardig gegroeit en de ouders zorgen ook goed voor het jong. Dus als het zo goed blijft gaan hebben wij over ongeveer 3/4 weken een valkje!!
Nu nog hopen dat het Wilde span ook een jonkie produceert :P Maar als dat niet gaat gebeuren is het niet erg, misschien kunnen we nog een ander jonkie kopen ;)

Groetjes Gerjanne

Marianne

Hoi Gerjanne,

Veel succes met het kweken.
Altijd weer spannend.
Ik heb dit jaar ook weer blokken opgehangen na 2 jaar niet gekweekt te hebben.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Gerda

Hoi Gerjanne,

Leuk dat je een boekje bij gaat houden. Ik ben benieuwd naar het komende broedseizoen bij je.

Wanneer het mogelijk is zou ik de lutino's geen koppel laten vormen. Want vaak zijn de jongen van een ino X ino minder sterk omdat in het verleden om lutino's te kweken er erg veel sprake van inteelt is geweest.
Maar als het mooie grote vogels zijn, zonder kale plek achter de kuif, kun je ze het voordeel van de twijfel misschien wel geven.

Groetjes, Gerda

Dierenfreackske

Hoi, veel plezier in je nieuwe boekje, grtjs Ann



leliebloem

11 mei 2009, 09:46:50 #5 Last Edit: 23 mei 2009, 20:19:21 by leliebloem
Hoi Marianne!

Oeh dan is het bij jou ook spannend!! veel succes ermee!!

Hoi Gerda,
Dankje voor de tip, dan zal ik dit niet gaan doen, dan is het gewoon zonde van de soort. Het zijn wel mooie grote en sterke vogels maar we weten ook nog niet of het man of pop is. (Hoe kan je dat echt 100 % zeker weten?)

Hoi Ann,
Dankje!!

-------------------------------------------------------------------
Met het jong gaat het echt super goed :-o ! Ik hou hem nu (als de pop er niet opzit) elke dag eventjes vast... en het krijgt al echt veertjes!!!


Groetjes Gerjanne

Dierenfreackske

Whahaa....joepie, foto's , ik vind het altijd leuk om foto's te zien van je lieverds en donsjes...of beter gezegd minivalkjes toch al! Grtjs Ann



Guinevere

Hoi Gerjanne,

Veel plezier met je dagboekje, je valkjes en je donsjes !
Ik heb ook net mijn eerste 2.
Spannend hé !

Groetjes,
Lotte

leliebloem

Hoihoi allemaal!
Vind het echt zo super leuk allemaal!!!
Ga hem/haar zometeen weer vasthouden! :P
Alleen best wel een *niet zo fijne* dag gehad... Misschien hebben jullie het wel gehoord van die kitesurfer die is omgekomen. dat was op mijn school en ook een leraar van mij.. Echt de hele school in rouw..

Maja ontopic weer :P
Als ik uitvogel hoe dat ding werkt zal ik vanavond nog de fotos erop zetten ;)

leliebloem

Klein vraagje : weet iemand hoe je je telefoon op de computer aansluit? er zit geen bijpassend snoertje bij...

mieke_06

hey leuke koppels heb je.

wat voor telefoon heb je?

groetjes, Mieke

leliebloem

een sony ericsson, T303

mieke_06

kijk maar eens op http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/t303?lc=nl&cc=nl#view=accessories&cdl=0&s=0&detail=0&cmp=0&acc_cid=19129&cid=0&acc_pid=351353&pid=0 daar staat een kabel op die heet de dcu-60 die moet je hebben. op de site staat ook veel info op hoe je dat moet doen met je telefoon.

succes als je nog vraen hebt moet je maar ff toevoegen op msn ofzo.

groetjes, Mieke

leliebloem

14 mei 2009, 17:30:45 #13 Last Edit: 23 mei 2009, 20:20:53 by leliebloem
Hoi Mieke,

heel erg bedankt ;)

-------------------------------------------
Gisteren heb ik het donsje weer vastgehouden en hij/zij heeft nu echt al veel veertjes,

Het heeft nu ook een schattig kuifje, en ik merk dat ik hem zie ademen, is hij dan bang of hoort dit gewoon zo? IK blijf rustig tegen hem praten en dan blijft ie ook rustig. ik had hem op m'n trainingspak gezet en toen begon ie al wat te lopen en proberen om op m'n hand te komen echt heel lief!!

Groetjes Gerjanne.

mieke_06

hey,

geen dank hoor :)
maarre ik wacht op FOTO'S