20 april 2024, 03:36:25

Leren praten

Gestart door ruben08, 6 mei 2009, 17:17:32

« vorige - volgende »

ruben08

Hallo,

om een valkje te leren praten.
Is het goed om je stem op te nemen op de computer
en dan bv kwartier hele tijd laten afspelen en morgen weer enzo....

Grtz ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


ruben08

Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Rianne

Ik denk dat niemand dat op die manier heeft gedaan. Van mij hoeven ze niet te praten, maar ik merk wel dat mijn Rose Kaketoe dingen echt letterlijk over kan nemen. Zo heet hij Rhody maar als ik hem begroet zeg ik 'hey Rhody'. Nu zegt hij dus Heyrhody, als 1 woord. Dus als je iets vaak achter elkaar afspeelt kunnen ze het verkeerd opvatten en onthouden.
En wees niet te geforceerd want niet elk valkje is een prater :)

Hermien

Het lijkt mij toch dat valkjes juist leren praten door te luisteren naar je stem en de aandacht en liefde die ze krijgen. Èn de beloning als ze het goed doen! Maar let op! Niet alle valkparkieten zijn ook goede praters. Een stem op een bandje of pc biedt misschien wel uitkomst, maar áls het dan al lukt zal het misschien één grote riedel worden. En misschien wordt het ook helemaal niks, want een kwartier is echt niet genoeg hoor! Persoonlijk ga ik dus voor de aandacht en de tijd die je er zelf in wilt steken. Je leert je kinderen toch ook niet praten via de pc?  ;D
En inderdaad niets forceren, dat geeft alleen maar stress en teleurstellingen.

Gerco

Wat ik weet van papegaaien, is dat ze vaak gaan praten, van een geluid wat ze vaak horen.
Een oud collega van me vader, heeft een papegaai en die kan de telefoon thuis nadoen, omdat de telefoon in dezelfde kamer staat, waar ook de papegaai in verblijft.

Van die oud collega hoor ik altijd de verhalen, dat ze hem deuntjes leren, maar dat hij dat net niet onthoud.
Maar een telefoon geluid en een vloek leert de beste papegaai wel.
Dus de woorden dom,god en ver en de telefoon deun hoor je vaak door het huis van de beste oud collega van me pa.

Ik denk dat het niet moet forseren, draai het geluid af en toe af.
En ja dan kan je valkje na een jaar Pietje Puk zeggen.
Leuk he. ???

Noppie

Het leukste van het leren praten is de link met de dingen. Zo is onze jaap een goede en duidelijke prater.

Ha Japie (te pas en te onpas)
Kusje (geeft daad werkelijk een kusje door met z'n snavel tegen je neus te drukken gevolgd door een *smak* geluid)
Hey japiejapiejapiejapiejapiejapiejapiejoooooooo
Kom eens (als je langs de kooi loopt)
Watskebeurt
Kom je buiten spelen

Noppie die recentelijk is overleden heeft nooit leren praten.

Alles wat japie kent is gewoon geleerd door veel herhalen, tja je zou het idd kunnen leren door een bandje/cd/computer aan te zetten maar of dat zo leuk is. Ik denk persoonlijk van niet, het is vooral leuk dat ze het praten koppelen aan dingen.

BeeBee

Voor zover ik weet leren valkjes ook alleen wat ze leuk vinden klinken, zo horen zo veel geluiden maar gaan daarvan ook niet alle na doen. Mijn valkje kan heel veel deuntjes zoals
Telefoon + telefoontoetsen.
kusje geven
niesten
Kraken en piepen van deur nadoen als je binnenkomt.
fiet fieuw (meisjes nafluiten)
Hond roepen.
klikken met je tong
Liedje fluiten kareltje heeft een autotje

en dan nog wel een aantal dingen.

maar ik wil hem graag happy birthday leren fluiten maar hij vind dit melodietje gewoon niks en hoe vaak ik dat ook fluit hij probeert het niet na te doen. terwijl hij andere dingen weer meteen overneemt na de een paar keer gehoord te hebben.

Ik merk dat je je valkje het beste iets kan leren als er iets positiefs aan verbonden zit. bv. een geluid dat je maakt als je de kamer waar hij is in komt.

Kimm

hoi


wat leuk.
mijn valkje zegt kiekeboe en als ik eten voor ze ververs, dan zegt hij lekker lekker, niet precies de woorden maar duidelijk de klank ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Manon

Mijn valkje zegt ook kiekeboe! Heeft best even geduurd voordat het er uit kwam, maar nu zegt hij het continu! Het leuke is dat ik het hem heb geleerd door voor de kooi te staan te bukken, omhoog komen en dan kiekeboe zeggen. Mijn valkje bukt dus ook altijd voordat hij kiekeboe zegt :D

Ik denk dat je het meeste bereikt door contact te hebben met je valkje. Tegen hem/haar praten en oogcontact.

hannibal

Hoi,
Vrienden van ons hebben een grijze roodstaart, een vrouwtje , en die praat als geen ander, maar wat het leuke eraan is dat ze het doet met de zelfde stem als  onze vriendin. Je gelooft het niet wanneer je het hoort, het is precies dezelde hoogte, intonatie. Wanneer onze vriendin niet in de kamer is en de papegaai praat dan denk je dat ze er is, spooky!!!  Groetjes van Hannah en de 4 deugnieten

Kimm

oh dat is leuk zeg!!  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hannibal

Ja,het klinkt erg leuk, zelf het hoesten wat ze veel doet doe ie precies na, neus ophalen etc.  je weet niet wat je hoort, haar man maakt wel eens een grapje dat als de roodstaart onze vriendin overleeft, dan denk je nog steeds dat ze er is,
ik heb zelf nog nooit een valkparkiet horen praten, en degene die ik heb zijn zo rustig, alle 4, geen geluid, zo nu en dan een pprrrrr. en dat is het dan wel, het kan erger begrijp ik., nu ben ik overgevoelig voor geluid, dus ze zijn op t juiste adres aangekomen, een roodstaart is erg luid, daar zou ik dol van worden,groetjes Hannah

Rianne

Onze rosé kaketoe praat een klein beetje, roseetjes hebben daar niet echt aanleg voor (uitzonderingen daargelaten). Rhody hoest, lacht, zegt woordjes zoals doei, hallo, oke, kom, kusje, doet een rits na, een telefoon, om eens wat te noemen. Echt heel grappig :)

mieke_06

Simba is vanzelf gaan praten ik zei altijd tegen hem simba kusje en dan een smak geluid en gaf ik een kusje op zijn snaveltje. als ik nu simba kusje zeg zegt hij het ook en drukt zijn snaveltje op mijn mond en maakt dan een kus geluid haha.

ook doet hij mijn telefoon na en kan hele verhalen ophalen tegen zijn popje hij houd dan zijn kopje schuin en zit dan te brabbelen en Rocky zit dan te luisteren hahaha

mijn ouders hebben een grijze roodstaart en die doet echt alles wat hij hoort na van telefoon tot het blaffen van de hond tot het roepen van de kat tot het schuiven van een stoel dichtdoen van een rits en heeeeel veeeel praten.

groetjes, mieke