14 mei 2025, 09:53:47

Nieuw valkje, welke mutatie?

Gestart door Seba, 6 mei 2009, 16:25:46

« vorige - volgende »

Seba

Hey allemaal

Mijn vorig tam valkje was door mijn vader's fout buiten weggevlogen. Heb dus een maand een half gewacht tot ik een nieuw valkje kon kopen. Dat is dus vandaag gebeurt en ik stond voor een moeilijke keuze want er waren zoveel verschillende kleuren. Heb het valkje eruitgekozen dat het mooiste gepluimd is en het minste bang was en het is dus deze geworden :

Ik heb op de site zitten kijken naar mutaties maar weet niet goed onder welke mutatie ik hem het beste kan plaatsen. Ik zou dit graag willen weten zodat ik kan zien welk geslacht het is als hij een beetje ouder wordt.

Mvg

Sebastian

Caroline

De mutatie is cinnamon opaline bonte .... het geslacht is pas met een maand of 8-10 te zien, soms ietsje eerder.

Als na de eerste grote rui de pareltjes net zo terug komen is het een popje, komen ze minder of zelfs helemaal niet meer terug is het een ventje.

Veel plezier met je valkje.

PS. let op dat je vader hem niet weer weg laat vliegen, valkje los, deuren/ramen dicht, deuren/ramen open, dan uiteraard ook niet het valkje eruit laten.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Seba

Ja de deuren waren toe maar mijn valkje zat op mijn vader's schouder, het begon te regenen buiten dus mijn vader wou rap zijn motor binnenzetten. Hij was "vergeten" dat mijn valkje op zijn schouder zat en hij is weggevlogen. heb er nog een uur achter gereden met de fiets door de regen maar niet meer gevonden..

bobbie

Hoi hoi,

Een mooie valkparkiet hoor, prachtig.

Alleen omdat ie bont is, kan het bijna 4 jaar duren voordat je qua uiterlijk weet of het een man of een pop is.

Elke valkparkiet die niet bont is, laat na de eerste rui zien of het een man of een pop is. Echter bij bont is dat anders, dat duurt rui na rui.

Ik had een bonte man, die al papa was en nog steeds tekenen van een pop had in zijn veren. ;)

Hoe dan ook, het is een beauty. Veel plezier met haar/hem.

groetjes, Nel :)

Rianne

Mooi valkje hoor! :D En zo te zien ook al tam? Veel plezier er mee :)

Seba

Bedankt voor de reacties ;)
idd ik heb hem handtam gekocht in een vogelspeciaalzaak, en ik moet zeggen dat hij wel zeer tam is, heeft geen greintje angst van mensen.

Weet iemand rond welke leeftijd een parkietje zo mannelijk gedrag vertoond zoals rondlopen met de vleugeltjes open? Ik hoop dat het een mannetje wordt want ik wil hem weer leuke deuntjes leren zoals mijn vorig valkje.

Seba

Nog een updatetje van mn valkje

Hij/zij is nu ongeveer 4 maand maar heb nog altijd geen flauw idee van het geslacht. Ik blijf hopen dat het een mannetje is, t'is een stil vogeltje maar soms begint hij dat deuntje na te fluiten zo van als er een mooie dame passeert, je kent dat wel ;) en dat houd hij dan een kwartiertje aan

Zou het kunnen dat het een laatbloeiend mannetje is?
zou het toch spijtig vinden moest het een meisje zijn..

mvg