6 mei 2025, 03:23:17

Bijten

Gestart door NCK, 5 mei 2009, 19:02:30

« vorige - volgende »

NCK

Onze valkparkiet heeft de laatste tijd nogal een irritant gedrag, hij is helemaal gek op voeten.. fluiten tegen voeten enz. Zelfs schoenen lijken niet meer te helpen. Dekens over je voeten leggen, heeft ook geen zin. Hij gaat dan toch op je voeten zitten en na verloop van tijd hetzelfde agressieve gedrag vertonen.

Nadat hij een tijdje tegen voeten heeft zitten fluiten en uitsloven is hij gigantisch agressief, bijten... aanvallen enz, als je dan met je hand naar hem toe gaat wil hij je aanvliegen...

Hij heeft al eens een gezinslid aangevallen... en beet toen flink in zijn nek.

Net moest ik hem vangen met een handdoek omdat hij gewoon onhandelbaar gedrag aan het vertonen was.

Hij is gigantisch in de pubertijd, hoe kan ik echter dit gedrag in de hand houden? Zodat we na de pubertijd niet meer een gigantisch agressieve totaal niet tamme valk blijven zitten?

(Hij was overigens mega handtam en is mits je zorgt dat hij niet op de grond loopt of met voeten in aanraking komt (of maar het idee heeft dat het voeten zijn) gewoon vriendelijk.)

mariek

Hoi

het kan zijn dat hij voeten ziet als een soort maatje/partner.
dan kan hij daar behoorlijk agressief van worden.

Ik heb een valkparkiet, en die ziet mijn toilettas aan voor zijn maatje. Hij fluit ernaar, slooft zich uit enz.

Het zijn lieve vogels valparkieten, maar ze zijn soms ook niet te begrijpen.

ik zal het gedrag negeren, en vooral niet je hand terugtrekken als hij je bijt.

succes! groetjes marieke

NCK

Dan is 't voor ons even doorbijten  ::)

Hermien

Mijn ouwe Gabber zit ook graag tegen mijn voet aan en timmert er dan lustig op los tegen mijn tenen. Soms wil hij dan ook wel even licht bijten, maar niet hard. Toch laat ik dát niet toe. Haal ik gewoon mijn voet weer weg of jaag hem zachtjes weg. Agressief is-tie er nooit van geworden. Met pantoffels aan, kan hij rustig zijn gang gaan.