25 april 2024, 11:14:53

Nog een vraagje

Gestart door Martijntje, 23 april 2009, 20:22:03

« vorige - volgende »

Martijntje

Beste lezer,

Ik zit weer eens met een probleem en ik ben benieuwd of jullie het ook hebben ???
Als kuifje op mijn hand zit krijg ik daarna uitslag op mijn hand, het komt volgens mij door zij nageltjes. Het gaat ook door mijn shirt heen. De uitslag is rood en het jeukt heel erg maar gaat naar een paar dagen weg maargoed iedere dag moet kjuifje even kunnen vliegen he :P. Ben ik allergisch voor kuifje ??? (ik weet wel dat ik allergisch ben voor honden en katten).

Kimm

hoi,

het kan heel goed zijn dat je allergisch bent voor kuifje. hoelang heb je kuifje nu?
ik zelf was ook allergisch voor mijn valkje, maar ik heb toen doorgezet en toen ging het over. overal had ik uitslag.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Martijntje

Ik heb kuifje sinds augustus 2008

Kimm

oei dat is al een poosje.
en zolang heb je ook al uitslag?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mio

Hallo,

Ik heb hetzelfde met poezen als een poes mij krabt dan wordt het ook heel erg rood en jeukt het ook enorm voor voor de haren ben ik dan weer niet allergisch.
Mss is het bij jouw ook zo dat je neit allergisch voor de huidschilfers waar veel mensen allergisch voor zijn maar als hij er een beetje door krabt met zen nagels dat je wel een allergische reactie krijgt.

Rianne

Met de kat heeft het niks met allergie te maken. Nagels bevatten veel vuil, als een kat je krabt, krijg je dit vuil ook in de wond en daarom jeukt het. Maar misschien is dit met een valkje ook zo, en is de een daar wat gevoeliger voor als de ander. Ik heb bijv geen last van jeuk, ondanks de krasjes die de nagels achterlaten.

Kimm

hoi joost,

ik zou het nog even aankijken. bij mij is het overgegaan, door het valkje veel vast te houden etc.
ik snap erg goed dat je er flink last van kan hebben. en anders zou je even naar de huisarts moeten gaan voor evt tabletjes ofzo voor allergie.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Joost,

Hoe je het beschrijft lijkt het inderdaad een allergische reactie.
De zogenoemde, histamine reactie.
Ik heb het zelf ook :D
Meestal gaat dit samen met een allergie, zoals je zelf al zegt, voor andere dieren, maar ook met huisstofmijt en hooikoorts.
Hier is goede medicatie voor te krijgen.
Ik zou hiervoor even overleggen met je huisarts :D

Groetjes, Marian

Martijntje

Ik was een paar dagen weg en mijn ouders hebben goed voor kuifje gezorgt. Maar ik krijg nog steeds uitslag :(.
Ik denk eigenlijk dat mio wel gelijk kan hebben dat dacht mijn vader ook kuifje heeft best wel lange nagels en misschien krabt hij me dan niet zichtbaar open. Ik denk dat ik kuifjes nagels even moet laten knippen en als dat niet helpt even naar de huisarts bedankt allemaal :D

Ps: wie is joost :-\

Kimm

haha sorry martijn, wij zijn in de war met de namen,maar de reacties waren wel voor jou bestemd.

kijk erg goed uit met de nagels knippen van je valkje. voor je het weet bloedt het. ook is de vraag of dat wel helpt hoor.
succes!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hilde

dat heb ik ook als men jonge valkjes op men handen en armen zitten

uitslag en kleine kretsjes
dat is normaal

geef het valkje een goede slijtstok en het is al heel wat minder



groetjessssssssssss