4 mei 2025, 06:31:11

iemand een oplossing?

Gestart door Cyanic, 3 mei 2009, 10:52:05

« vorige - volgende »

Cyanic

hallo,

vanochtend vond ik weer een ei dus ronde twee is begonnen nu hopen op een beter resultaat. maar de vogels staan in de woonkamer en ik heb het idee dat als wij er zijn dat ze dan uit het hok komen na een tijd gaan ze er wel in maar ik denk dat ze het op een rustiger plek het beter doen is dat zo? ik heb geen idee waar ze dan heen moeten want het is een groot hok. hebben jullien ideen of andere mogelijkheden laat het weten alsvast  bedankt.

groetjes Valerie
valkenknuffel van Cody

Rianne

Als het nergens anders kan, houdt het op he? ;) Maar ze zijn toch wel gewend aan de huiskamer geluiden? In het begin zijn ze wat meer op hun hoede maar later komen ze niet meer van de eieren af. Doe zelf wat rustiger aan in de buurt van je valkjes en maak geen overwachte geluiden, meer kun je niet doen.

Cyanic

Citaat van: Rianne op  3 mei 2009, 11:57:03
Als het nergens anders kan, houdt het op he? ;) Maar ze zijn toch wel gewend aan de huiskamer geluiden? In het begin zijn ze wat meer op hun hoede maar later komen ze niet meer van de eieren af. Doe zelf wat rustiger aan in de buurt van je valkjes en maak geen overwachte geluiden, meer kun je niet doen.

tsjah..das waar, ze zijn er wel aan gewend maar als er niemand in de kamer is en er komt iemand binnen of er komt iemand bij dan komen ze gelijk het blok uit en als we 's ochtends beneden komen ook,
we zien wel.
valkenknuffel van Cody

Gerdy

hoi ..ik weet niet wat voor broedblok je hebt maar misschien is het een mogenlijkheid om het deurtje/schuifje aan de voorkant eraf te halen..dan kunnen ze op het nest blijven zitten maar ook zien wat er in de kamer gebeurd.

gr Gerdy

Cyanic

heey,

dat klinkt niet slecht, hij kan/moet aan de voorkant open kan ik proberen. bedankt :)

groetjes Valerie
valkenknuffel van Cody

Anke

Hoi,
Hoe hoog hangt je blok?
Want je moet wel oppassen dat de eitjes dan niet uit het blok vallen, of straks de donsjes ;)

Ik heb hier ook zo'n popje dat om bijna alles uit het blok komt hangen.
Als ze vrijwel direct hun blok weer ingaan, is er niet zo heel veel aan de hand hoor.
Probeer gewoon zo min mogelijk langs de kooi te lopen en niet te druk te doen als je 's morgens beneden komt.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Cyanic

Citaat van: Anke op  3 mei 2009, 20:27:59
Hoi,
Hoe hoog hangt je blok?
Want je moet wel oppassen dat de eitjes dan niet uit het blok vallen, of straks de donsjes ;)

Ik heb hier ook zo'n popje dat om bijna alles uit het blok komt hangen.
Als ze vrijwel direct hun blok weer ingaan, is er niet zo heel veel aan de hand hoor.
Probeer gewoon zo min mogelijk langs de kooi te lopen en niet te druk te doen als je 's morgens beneden komt.
Succes!!
Groetjes Anke

heey,

hij hangt best wel hoog maar vanaf het zaagsel tot de rand van het blok is ongeveer 5 cm kunnen ze er dan nog uitvallen?
kan je ook de hele dag anders een doek over het hok hebben? dan zien ze ook niet veel en gaan ze volgens mij sneller terug
ik hoor het graag

groetjes Valerie
valkenknuffel van Cody

Rianne

Dat zou ik niet doen, ik denk dat dat juist voor paniek kan zorgen.