V's Valkenhuis, alle valkjes ondergebracht. Gelukkig!

Gestart door Raymond, 3 mei 2009, 18:56:03

« vorige - volgende »

Raymond

Hey mede valken liefhebbers!!  ;D

Het begin:

Sommige kennen mij al wel en voor sommige ben ik nieuw.
Ik zal mij nogmaals voorstellen. Ik ben Raymond en woon momenteel in Heerhugowaard (Noord-Holland).

3 jaar geleden kochten wij onze eerste valkparkieten in de dieren/tuincentrum. Deze hebben wij direct de volgende dag terug gebracht aangezien ze ziek waren. Vervolgens hebben we bij drie verschillende kwekers 4 valkjes gekocht en een nieuwe binnenvoilere. Hiervan hadden wij toendertijd ook een dagboekje van gemaakt, maar deze is gesloten en de meeste foto's al dan niet allemaal zijn niet meer zichtbaar. Dus tijd voor een nieuwe start.

Dit betroffen deze mutaties:
- opaline cinnamon split bont (pop) [Snowy]
- Lutino split witmasker (man) [Cici]
- Albino (pop) [Stitch]
- Wildkleur X1 lutino X2 Cinnamon(man) [Timon]





Inmiddels zijn we verhuist van een tweekamerappartement naar een eengezinswoning met tuin. Je raadt het al, jawel daar wordt het valkenvirus uitgebreidt.

Wij gaan onze tuin compleet verbouwen om een voilere erin te kunnen plaatsen. De vorderingen van de buitenvoilere vernouwing en de nieuwe valkjes willen we hier voor jullie alle bij gaan houden.

In de toekomst willen we ook hobbymatig gaan kweken met de valkjes. 1 van huidige koppels (Timon& Stitch) is momenteel vollop aan  :-X en krijgt in de buitenvoilere een blok van ons.

We zullen proberen om in ieder geval 1x per week een update te geven van de vorderingen. Maar om alvast wat dingen te verklappen, hierbij wat data van de planning ( en oude data):

- 13 april; bestelling 4 jonge valkjes
- 17 april; Bestelling buitenvoilere
- 25 april; Bestelling 1 bonte witmasker (pop)
- 29 april; Begonnen met het uitgraven van het gras. (foto's volgen)
- 30 april; het uitgraven van de beplanting
- 1 mei; het zoeken/graven naar de afwatering
- 2 mei; de bestrating besteld voor de tuin.
- 3 mei; bestelling 1 geelwang man
- 18 mei; verbouwing van de schuur voor de binnen/nachtverblijf
- 8 juni; Levering bestrating
- 11 juni; plaatsing voilere


In de volgende posts zal ik wat foto's e.d. plaatsen en de mutaties van alle nieuwe valkjes. (anders wordt het zo'n lang verhaal)  ;D
 :'(


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Raymond

3 mei 2009, 19:15:46 #1 Last Edit: 3 mei 2009, 22:52:56 by Raymond
De nieuwe valkjes:

11 juni wordt de voilere geplaatst. We hebben inmiddels daarvoor 6 nieuwe valkjes gereserveerd. Hierop is onze keuze gevallen:

- Witmasker (man)
- Bronze Fallow (man)
- Cinnamon opaline geelwang (man)
- Bonte Witmasker(pop)
- Bont Opaline (pop)
- Geelwang (pop) (mutatie is onbekend nog)

We willen de geelwangen proberen te koppelen evenals de witmaskers. Hiermee houden we 2 jonge en 2 oude valkjes over welke ook mogen koppelen. Onze voorkeur gaat uit naar oud/oud en jong/jong. Maar de tijd zal het leren.

Nu maar hopen dat de kwekers de mutatie ook kweken dit jaar, zoniet dan moeten we even verder zoeken. Dus wij wensen Arno, Randy en Nanda succes met de kweek.

Wij hebben inmiddels wel vernomend dat er een witmasker is geboren, alleen het geslacht is nog onbekend. Hopen voor een man! De rest is nog allemaal niet zeker. Het zijn nog eitjes of ze hebben nog niets.

Gelukkig hebben we nog eventjes te gaan.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Raymond

3 mei 2009, 19:31:22 #2 Last Edit: 7 mei 2009, 16:32:26 by Raymond
De nieuwe voilere:

Nu we besloten hadden om een nieuwe buitenvoilere te bouwen, moesten we eerst wat informatie verkrijgen.

Met behulp van vele leden op dit forum hebben wij uiteindelijk onze voilere kunnen samenstellen. Onze dank daar nogmaals voor!!

Uiteindelijk is dit onze keuze geworden:

De maat: 300cm*150cm*200cm.

Het buitenvoilereframe komt in de kleur groen ral 6009. De mosrand en achterwand worden dezelfde kleur. Het gaas is gewalst 19x19x1.45 en er komt een polycarbonaat dak op over de gehele oppervlakte in de kleur opaal (niet donker, maar ook niet doorzichtig)

De lengte panelen komen in 2 delen van elke 1.5m breed en het breedte paneel is 1 deel van 1.5m breed met deur incl cilinderslot. De achterwand komt uit drie panelen van elke 1m aangezien de trespa platen niet breed genoeg zijn.

De binnenvoilere komt in drie panelen van geanodiseerd aluminium. Deze wordt tot 1.20m dicht gemaakt met groene trespa platen. In de platen worden 2x 3gaatplateau´s verwerkt en in het midden een deur.

Ze krijgen 1 vlieggaat om van binnen naar buiten te komen en andersom natuurlijk. En op de bodem eentje voor eventueel wat kwartels.

De voilere moet uiteindelijk op deze plaats komen:

De plaats voor de buitenvoilere. De ramen in de schuur worden vervangen.


De plaats voor de binnenvoilere.

(zie tevens onze vervoersmand voor de valkjes. 6 stuks maximaal per keer)


Hoe ziet het er nu uit?
Na een paar weken ziet de plaats voor de voilere er inmiddels zo uit:


De buxus worden a.s. dinsdag opgehaald door iemand die ze graag wilde. Dan ben ik van alle beplanting af. De terrastegels zijn afgelopen week ook door iemand opgehaald.

Nu is het dus wachten tot 18 mei, dan wordt de schuur verbouwd en kan ik deze aan de binnenkant isoleren en afwerken.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Raymond

3 mei 2009, 19:42:44 #3 Last Edit: 7 mei 2009, 16:35:18 by Raymond
Van grasvlakte naar wasteland   ;D
Bij deze even wat foto's van het verwijderen van het gras. Het grootste voordeel daarvan was, dat ik toch best bruin ben geworden na een dag spitten  8)

De foto's spreken voor zich:






De zoektocht naar de afwatering in onze tuin.

Gezien de vorige bewoners het huis hadden uitgebouwd klopte de tekeningen van de afwatering niet meer. Deze hadden ze namelijk omgelegd.

Nou ik heb het geweten ook. Ik heb me twee dagen suf gespit naar de afwateringsbuizen. Inmiddels lijkt onze tuin meer op een omgeploegd weiland dan op een tuin  :P



Na diverse kuilen te hebben gegraven, (ik leek wel een duister  :o). Kwam ik uiteindelijk een afwatering tegen.


Na een paar uur spitwerk had ik de gehele pijp bloot gelegd en wat bleek. Ongeveer 10cm voor de muur van de uitbouw hield de pijp op. De vorige bewoners hadden de pijp niet meer in gebruik genomen. Nou toen had ik het toch wel ff zitten.... Al die uren voor Jan Joker gespit en 0 als resultaat.



Uiteindelijk heb ik de pijp bij de keuken uitgegraven. Deze bleek ook niet gunstig te zijn, hij liep namelijk terug onder het huis.


Nu ga ik de afwatering van de voilere wel op deze pijp aansluiten. Dat gaat nog een leuk klusje worden, aangezien die grond bij ons te hard is om lief tegen te zijn. Ik zal ongeveer 3 a 4 meter 40cm diep moeten spitten.  :o  Ik verheug me er nu al op.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Rianne

Hoi Raymond,

leuk dagboek! :D Ben benieuwd naar het eindresultaat, jullie ook wel denk ik zo ;)

ManjaV

Hoi Raymond,

Leuk zeg, een voliere...ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Raymond

4 mei 2009, 19:32:23 #6 Last Edit: 4 mei 2009, 19:40:36 by Raymond
@ Rianne, Ja dat zijn we zekers. Momenteel kan ik echt niet indenken dat er over een maand een voilere in de tuin staat. Er moet nog zoveel gebeuren. Maar wel een leuk vooruitzicht.

Morgen ga ik verder met de afwatering voor de voilere. Helaas zijn de bouwmarkten dicht morgen en kan ik dus geen buizen aanschaffen.

@ ManjaV, thnx. Ik zou zeggen blijf het volgen en je ziet het resultaat vanzelf  :P

Het is momenteel ook een beetje zoeken naar onze mutaties. Er zijn meerdere gegadigde, maarja als onze eerste reserveringen lukken zijn we klaar. 

De bonte witmasker pop is iig 100% zeker.
De geelwang pop wordt ook geen probleem.
De witmasker is nog ff afwachten of het een man is.

De andere 3 moeten we afwachten. Het lijkt wel of alle kwekers momenteel geelwang poppen krijgen en geen mannen  :-[



btw: ziet iedereen alle foto's? Ze verdwijnen namelijk soms bij mij. Zoja dan ga ik even een andere host zoeken om ze in op te slaan.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Raymond

6 mei 2009, 21:49:14 #7 Last Edit: 7 mei 2009, 17:27:35 by Raymond
Hey allemaal.

Gisteren weer druk wezen spitten in de grond. Ik hem momenteel twee diepe geulen van +/- 40cm door mijn tuin lopen.
1 vanaf de waterafvoer van de uitbouw naar de plaats van de voilere en 1 naar de schuur waar het originele putje zit. Van het weekend gaan we de regenbuizen aanschaffen en aansluiten alvast. Dan kunnen de geulen tenminste weer dicht.

Daarnaast ben ikzelf druk bezig met het maken van een website voor de voilere/toekomstige kwekerij.

Zie hier een preview:


Dit is het pure begin. De tekst en alles ga ik van de week tikken incl foto's.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Caroline

Leuk hoor om de jullie bezig te zien met het opbouwen van de volière.

Heel veel succes, ik kom af en toe even hier lezen.

Jammer dat niet alle foto's zichtbaar zijn, ik zie veel witte vierkantjes met rode kruisjes.  :-*

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian

Hallo Raymond,

Jullie vorige boekje ken ik niet, maar ik kom op het juiste moment, gezien al jullie veranderingen :D
Leuk om het te volgen hoe de volière er uiteindelijk zal staan!
Helaas zie ik ook niet alle foto's :-\
Heel veel succes EN plezier met de verbouwing ;)

Groetjes, Marian

Raymond

OK. goed om te weten dat niet alle foto's werken. Ik ga ze dan even overzetten naar een andere host. Eens kijken of ze dan wel zichtbaar zijn.

Ga ik ondertussen ook weer verder met de website te maken. Dat is nog een pittige klus.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

☺ Pita ☺

Leuk om te volgen je voliere bouw :D
Wij moeten alleen de buitenvoliere nog , daar gaan we eind van de maand mee beginnen.
Ik zie bv je handtekening niet en nog meer foto's niet.

Raymond

Ik heb de foto's inmiddels omgezet. Alleen met handtekening nog niet. Zien jullie nu alle foto's wel?

Ze stonden bij picasa en nu bij photobucket. Ik hoor het graag


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Rianne

Ik zie alles, behalve de foto van je bericht van gisteren om 21:49:14 :)

Raymond

Mooi toppie dan werkt alles weer. Die laatste foto moet ik idd nog even omzetten. Dat is de preview van de website. Zal ik dadelijk even omzetten.

EDIT:  De laatste foto is ook bijgewerkt. Van het weekend ga ik de afwatering leggen en zal dan weer wat foto's updaten.

Inmiddels ook vrij genomen vanaf 17 mei tot de 24e, om de schuur helemaal te verbouwen e.d.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje